"טננבאום קיבל את צ'אנס חייו, זה כמו כרטיס זוכה במפעל הפיס"

דניאל טננבאום
דניאל טננבאום | מאור אלקסלסי

איציק קורנפיין החמיא לשוער מכבי תל אביב ב-103FM: "פשוט מדהים! להסיר בפניו את הכובע". על חלקו בשיא: "הוא בעל נוכחות ופאסון, שוער שמקרין שקט". וגם: נבחרת ישראל

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

"בתור שוער עבר, אני יכול לומר לכם שההישג של דניאל טננבאום הוא חסר תקדים. אתה שמח אחרי משחק אחד בו לא ספגת, אז רצף של 11 משחקים עם שער נקי? פשוט מדהים! להסיר בפניו את הכובע!". הדובר הוא איציק קורנפיין, שדיבר בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לשיא ששברה מכבי תל אביב, שלא הוציאה כדור מהרשת בליגה במשך 1,083 דקות ברציפות.


חלקו של טננבאום בשיא
: "הוא היה אמור להיות שוער שני-שלישי, מדובר בבחור אנונימי לגמרי. אני מסכים שהוא לא עמד הרבה למבחן, אבל הוא שער טוב. אני מזכיר לכם: מדובר במכבי תל אביב, שזו קבוצה מאוד לחוצה. הם עפו מהר מאוד מאירופה והלחץ במועדון הזה הוא מובנה. טננבאום מקרין הרבה מאוד שקט, יש לו נוכחות והוא גבוה ורחב. הוא שקט במשחק שלו ויש לו הרבה מאוד פאסון. אתם יודעים מה זה 11 משחקים? למה השיא הקודם החזיק 30 שנה? זה סופר קשה".


מתי מכבי תל אביב תספוג: "סביר להניח שתהיה איזו ירידת מתח אחרי שהשיא נשבר ובזמן כזה או אחר הרצף הזה יסתיים. זה באמת הישג מדהים, בכל משחק נתון יכול להיות מהלך כזה או אחר או בעיטה כזו או אחרת – פה הכל התחבר להישג כזה, צריך שהכל יסתדר בשביל לקבוע שיא כזה".



שיאן הדקות ללא ספיגה בליגת העל. דניאל טננבאום (מאור אלקסלסי)


כמה רחוק טננבאום יכול להגיע: "הכישרון הזה שרואים אצל שחקן שדה ב-10 דקות ואומרים זה 'כוכב', אצל שוערים זה פחות בא לידי ביטוי. מדובר יותר בריכוז, שקט ונוכחות – דברים שיש לטננבאום. אני בטוח שהוא גם יספוג שערים באשמתו במהלך העונה, אבל עד עכשיו צריך רק לפרגן, לפרגן ולפרגן. מדובר בבחור בן 24 שקיבל את הזדמנות חייו, זה כמו לקבל כרטיס זוכה במפעל הפיס והוא לקח אותו בשתי ידיים. הוא עמד בלחץ בצורה מעוררת כבוד".


ההבדל בין שוער בקבוצת צמרת לבין שוער בקבוצה תחתית: "תמיד עדיף לשחק בקבוצה כמו מכבי תל אביב. א', יש לה הגנה טובה ושחקנים טובים. ב', אתה יודע שאם חלילה תעשה טעות, ההתקפה תמיד יכולה לתקן ולהבקיע שערים וזה מעניק לך הרבה יותר שקט. קבוצת תחתית שמפסידה ומפסידה, זה בדרך כלל מוביל ליכולת פחות טובה של כולם".


נבחרת ישראל: "הוא מועמד, בוודאי. אם הוא ימשיך כך, חד משמעית שהוא יהיה חלק מהסגל. אין לי ספק בזה. את מי לוקחים לנבחרת ישראל? את השחקנים שנמצאים בכושר הטוב ביותר בנקודת זמן ספציפית. כל עוד מכבי תמשיך לרוץ בצורה שהיא רצה עכשיו, אז הוא יהיה שותף בכיר בזכייה באליפות. יהיה מעניין לראות מה יחליטו ראשי המועדון לגביו לקראת העונה הבאה".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי