אביטן: "הפועל ת"א העבירה לי משכורת חלקית, זה לא מקובל"

ניסו אביטן
ניסו אביטן | מאור אלקסלסי

מאמן רעננה תקף את האקסית: "הנימוקים שלהם ילדותיים. הידיים שלי היו כבולות בנושאים המקצועיים". בכיר בהפועל ת"א מסר בתגובה: "כשיחזיר את הרכב ויפנה את הדירה, נשלם לו"

(גודל טקסט)

חודש בלבד לאחר שפוטר מהפועל תל אביב, ניסו אביטן חזר לליגת העל כאשר מונה למאמן הפועל רעננה בעקבות עזיבתו של מנחם קורצקי. הערב (רביעי) התראיין אביטן בתוכנית הספורט של רדיו 103FM ודיבר על התקופה בהפועל תל אביב והציפיות מתחנתו השלישית בליגת העל.

אפשר לחלץ את הקבוצה: "אני לא קוסם ולא מתיימר להיות, אבל אני חושב שלרעננה יש סגל שאפשר להוציא ממנו יותר. קורצקי היה לא מעט זמן במועדון והוא מאוד מוערך, אבל לפעמים בכדורגל צריך לעשות שינוי ומי כמוני יודע שלפעמים השינוי צריך להיות על עמדת המאמן".

סגנון המשחק: "אני לא כל כך עקבתי אחרי רעננה, רק כמאמן שפגש אותה כיריבה. אבל כיום כמאמן אני חושב שאפשר לעשות דברים טובים יותר. המטרה שלנו היא להשאיר את הקבוצה בליגה ועם חיזוק נכון אפשר לעשות את זה".


"לפעמים המאמן משלם את המחיר". מנחם קורצקי (אריאל שלום)

למה כן לרעננה ולא לחדרה: "זה לא שאמרתי לא לחדרה. המקום מאוד יקר לליבי, אבל הרגשתי שזה לא הזמן לחזור לשם ואני חושב שהם קיבלו את זה בהבנה".


דיברת על קורצקי
: "כן הוא איחל לי להצלחה וגם אני לו. לא דיברנו על דברים מקצועיים ואני מאחל לו שימצא בקרוב את מקומו בליגת העל".

על החוזה בהפועל תל אביב: "ברגע שבהפועל תל אביב פיטרו אותי, אני יכול לעשות הכל. מחר נגיע להבנות לגביע השכר, ואם לא נגיע בהבנות נפנה לגורמים משפטיים, החודש קיבלתי חוזה רק באופן חלקי וזה דבר מאוד לא בסדר. אמרו לי שקיזזו לי את על הרכב והדירה, אני חושב שזה נימוק מאוד ילדותי וזה לא מקובל. זה לא פעם ראשונה שזה קורה במועדון ומחר נראה אם יהיה אפשר לתקן את זה. מה שמגיע לי על פי חוק אני מצפה לקבל".


"אם לא נגיע בהבנות נפנה לגורמים משפטיים". ניסו אביטן תוקף את ההנהלה (יוני אריאלי)

הם קבעו לך את הסגל: "הם אמרו לי שאני אוכל לשנות ולהחליף, בפועל זה לא היה ככה. אבל אני בוחר לא להטיל רפש, היה כישלון מקצועי, שהוא גם שלי, של השחקנים ושל המנהלים שלא עשו חיים קלים והידיים שלי היו כבולות בנושאים המקצועיים".

גורם בכיר בהפועל תל אביב מסר בתגובה: "בין הצדדים קיימים יחסי עובד-מעביד. הפועל תל אביב ממנת את דירתו השכורה של אביטן בראשון לציון ומשלמת על הרכב אותו הוא שכר. ברגע שהוא יחזיר את הרכב ויפנה את הדירה, נשלם לו את מלוא השכר".

בחזרה לרעננה, מה התוכניות לחיזוק: "גם ברעננה אנחנו לא יכולים להביא את מי שאנחנו רוצים, יש תקציב מוגבל וצנוע. יש שחקנים צעירים בהפועל רעננה ונביא חיזוק נכון ואני באמת מאמין שאנחנו שווים יותר מניצחון אחד בסיבוב".

האם המעבר לקבוצה גדולה היה מהיר מדי: "אני לא חושב שזה היה מהיר מדי, הפועל תל אביב בהרבה מובנים הוא מועדון גדול ובמובנים אחרים לא. קשה להתחרות עם התקציב נגד הקבוצות הגדולות באמת, ואני מאמין שאחרי שהוכיח את עצמי בהפועל רעננה, אקבל הזדמנות בעוד מועדון גדול. בשביל להישאר בליגה נצטרך לנצח ונעשה זאת".


"המעבר לקבוצה גדולה לא היה מהיר מדי". ניסו אביטן (דני מרון)

יש לרעננה הרבה צעירים מוכשרים, האם יש דרישה לשחק איתם: "שנה שעברה, גם בחדרה היו לי שחקנים בנבחרת הצעירה ויש לי ניסיון עם צעירים. אני יודע שאם אתה מאמן במועדון קטן, אתה תמכור שחקנים כאשר מגיעות הצעות. אבל כרגע המטרה היא להישאר בליגה יחד עם חיזוק. אני בטוח שאם רעננה תישאר בליגה אך אחד לא ימהר למכור".

גם אצלך אורן גולן דרש שישחקו צעירים: "לי לא הכתיבו כלום ואני חושב שזה היה סיפור ההצלחה, כי במועדון נתנו לי לעשות מה שאני מבין. כמובן שזה היה בשיתוף פעולה עם אורן גולן אבל כל ההחלטות המקצועיות היו שלי, בדיוק כמו הפועל תל אביב".


"בחדרה כל ההחלטות המקצועיות היו שלי". ניסו אביטן עם אורן גולן (ערן לוף)

בעיית קהל: "כמו כל דבר בחיים יש יתרונות וחסרונות, הקהל יכול לעשות גם פעולות הפוכות. למשל בהפועל תל אביב למרות שיש להם קהל מדהים היו גם כאלה שעשו חיים קשים".

היריבה הבאה מכבי חיפה: "אין ספק שקיבלו את היריבה בעל הכושר הטוב ביותר בכדורגל הישראלי ונקווה שעבור את המשחק על הצד הטוב ביותר".





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי