צפו בסנסציה: מכבי ת"א עפה מהגביע אחרי 3:2 לאום אל פאחם

שחקני אום אל פאחם חוגגים
שחקני אום אל פאחם חוגגים | דני מרון

האלופה הובילה 0:2, אך קרסה מול הקבוצה מהלאומית וסיימה את דרכה בבושת פנים. פצצה של מסיקה (78) נתנה את האות לחגיגות הגדולות באצטדיון הגדוש ושלחה את איביץ' הביתה

(גודל טקסט)
סנסציה! הפועל אום אל פאחם מצמרת הליגה הלאומית הדיחה הערב (שבת) את האלופה מכבי תל אביב מגביע המדינה כבר בסיבוב ח'. המוליכה, שטרם נוצחה העונה במסגרת מקומית ולא ספגה יותר משער אחד בליגת העל, כבר הובילה 0:2 משערים של אבי ריקן (13) ואילון אלמוג (32), אך טאדאס קיאנסקאס (42), עצמי של שחר פיבן (49) וטיל של ריף מסיקה הנהדר (78) קבעו 2:3 מטורף לחבורה המלהיבה של ניר ברקוביץ', ששלח את ולדימיר איביץ' הגדול הביתה כשהוא אובד עצות.

מכבי תל אביב אמנם מובילה כאמור את טבלת ליגת העל ללא הפסדים ועם שער חובה בודד לאחר 14 מחזורים, אך גם אוהדיה השרופים ביותר יעידו שהכל הולך לה קשה העונה. כ-1,000 מהם עשו את הדרך הארוכה לעפולה וזכו לקבלת פנים חמה בדמות כיבוד בכניסה ליציע, אך 2,000 הצופים שהגיעו מאום אל פאחם סיפקו אווירה חמה והקבוצה של ברקוביץ' לא התכוונה לשמש כתפאורה.

מבחינה מקצועית, אנדראס יאניוטיס, שרן ייני ואלירן עטר קיבלו הזדמנות נדירה בהרכב של איביץ', שחילק את הכוחות לפני משחק הליגה מול בני יהודה ביום שלישי הקרוב (החל מ-20:10, ספורט4). גם מאור קנדיל, שחר פיבן, רוסלן ברסקי ומתן חוזז פתחו בשורות האלופה, כאשר מי ששב לסגל לאחר שני משחקים הוא יונתן כהן שעלה מהספסל רבע שעה לסיום ולא הצליח להציל את מכבי תל אביב, שרשמה משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון.


לא לקח את ההזדמנות. אלירן עטר (דני מרון)

הלם בצהוב-כחול (דני מרון)

מכבי תל אביב פתחה מצוין את המשחק ובדקה ה-13 היא גם באה על שכרה. אחרי שתי החמצות בדקות הפתיחה, כדור עומק פנטסטי של אילון אלמוג מצא את אבי ריקן שסיים בנגיעה לפינה הרחוקה והעלה את האלופה ליתרון. 19 דקות חלפו והיוצרות התהפכו: הפעם היה זה ריקן שהעביר רוחב ואלמוג שדייק מקרוב, 0:2 קל לאיביץ' וחניכיו. הצהובים הרגישו קצת יותר מידי בטוחים ושלוש דקות לפני ההפסקה הם שילמו על כך. ניב סרדל הרים כדור מדויק מימין, אנדראס יאניוטיס קפא על קו השער וטאדאס קיאנסקאס עלה גבוה מעל כולם והחזיר את אום אל פאחם לחיים עם נגיחה לרשת.

אף קבוצה לא כבשה יותר משער אחד העונה מול מכבי תל אביב? אום אל פאחם עלתה למחצית השנייה באמונה שזה אפשרי וארבע דקות מפתיחתה היא היממה את 3,000 הצופים באצטדיון. סרדל הפעלתן קיבל פס מדובב גבאי, העביר רוחב בנגיעה ושחר פיבן – שהאריך את חוזהו רק לפני יומיים – התבלבל, דחק לשער שלו והכניס את אוהדי המארחת לשיגעון. 12 דקות לסיום המהפך המטורף הושלם כשריף מסיקה, המצטיין על כר הדשא, שלח בובמה אדירה מ-25 מטר וקבע 2:3 סנסציוני להפועל אום פאחם בדרך לשמינית גמר גביע המדינה על חשבון האלופה. מי היה מאמין.


קבלת פנים חמה ציפתה לאוהדי מכבי ת"א בעפולה (דני מרון)

שב להרכב לאחר כחמישה חודשים. שרן ייני (דני מרון)

הקהל הביתי בשיגעון לפני שריקת הפתיחה (דני מרון)

הרכבים
הרכב אום אל פאחם: תומר ליטבינוב, נדב מוניס, טאדאס קיאנסקאס, שרון לוי, סהר דבח, ג'בארין יונס, מוחמד אבו שאקר, ניב סרדל, ריף מסיקה, דובב גבאי (רותם חטואל, 85), אליאור משעלי (עבד ג'בארין, 71, נאור כהן, 95).

מכבי תל אביב: אנדראס יאניוטיס, מאור קנדיל, שחר פיבן, שרן ייני (עומר אצילי, 85), אנריק סבוריט, רוסלן ברסקי (אייל גולסה, 68), דור מיכה, אבי ריקן, מתן חוזז (יונתן כהן, 75), אילון אלמוג, אלירן עטר.

מהלך המשחק
דקה 13, מכבי תל אביב עלתה ל-0:1: אחרי פתיחה טובה ושתי החמצות, האלופה מצאה את הרשת. אלמוג הכניס כדור עומק נפלא לריקן, שהמשיך בנגיעהוהכניע את ליטבינוב מקרוב.


ריקן חוגג בדרכו הייחודית (דני מרון)

דקה 23: חוזז פרץ בשמאל והעביר כדור רוחב שהגיע לאלמוג, אך החלוץ נגח ברשלנות והחמיץ מול רשת חשופה.

דקה 32, מכבי תל אביב עלתה ל-0:2: ריקן העביר רוחב מדוד לאלמוג, שסיים באלגנטיות והרגיע את ולדימיר איביץ'.

דקה 42, אום אל פאחם צימקה ל-2:1: סרדל הרים כדור מעולה מימין, יאניוטיס קפא על קו השער וקיאנסקאס עלה גבוה מעל כולם וצימק את התוצאה עם נגיחה מדויקת.


ירדו להפסקה בפיגור מינימלי. שחקני אום אל פאחם (דני מרון)

דקה 49, אום אל פאחם איזנה ל-2:2: כדור רוחב של סרדל פגע בפיבן וחדר לרשת, הלם מוחלט בשורות האלופה!

דקה 68, חילוף ראשון במכבי תל אביב: אייל גולסה נכנס על חשבון רוסלן ברסקי המאכזב.

דקה 75: אחרי שני משחקים בהם לא נכלל בסגל, יונתן כהן הוזעק מספסל מכבי תל אביב במקום מתן חוזז.

דקה 78, מהפך מדהים בעפולה: ריף מסיקה שלח פצצה מ-25 מטר לרשת של יאניוטיס והעלה את הפועל אום אל פאחם ל-2:3 מטורף.


מהפך בלתי נתפס. שחקני אום אל פאחם (דני מרון)

אום אל פאחם חוגגת את אחד המהפכים בתולדות גביע המדינה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי