הלם במכבי ת"א: "הערב הזה הוא כתם שחור למועדון"

דור מיכה
דור מיכה | דני מרון

שחקני האלופה התקשו למצוא הסברים להפסד המביך לאום אל פאחם וההדחה מגביע המדינה: "אין שום תירוץ או הסבר". איביץ': "מתנצל בפני האוהדים". ייני: "לא מריצים תסריטים כאלה בדמיון"

(גודל טקסט)

הלם במכבי תל אביב, לאחר ההפסד 3:2 המביך להפועל אום אל פאחם מהליגה הלאומית וההדחה המבישה מגביע המדינה כבר בסיבוב ח'. אמש (שבת), אנשי הצוות המקצועי ניסו להבין זמן רב לאחר המשחק כיצד שחקניהם שמטו יתרון מבטיח של שני שערים בדרך לאחת התוצאות הסנסציוניות שהושגו בהיסטוריה של המפעל.

למרות ההדחה הכואבת, שחקני האלופה לא יקבלו זמן רב להתאושש וכבר בעוד יומיים מצפה להם משחק ליגה לא פשוט נגד בני יהודה בבלומפילד: "הערב הזה הוא כתם שחור לכל המועדון". אמר גורם בקבוצה והוסיף: "אין שום תירוץ או הסבר, מכבי תל אביב חייבת לנצח במשחק כזה בכל מחיר".

הצהובים שסיימו בתיקו בשני משחקי הליגה האחרונים נגד מכבי נתניה וסקציה נס ציונה, המשיכו במומנטום הרע גם בגביע. למעט דקות הפתיחה, ולמרות יתרון 0:2 מבטיח, הצהובים הראו משחק הגנה גרוע ולא הבריקו בהתקפה, וצפו מנגד כיצד הקבוצה של ניר ברקוביץ' חוזרת מפיגור כדי לעשות את הבלתי יאומן.

ההפסד אמש היה הרביעי של ולדימיר איביץ' במשחק נוק אאוט העונה, לאחר שהודח נגד קלוז' הרומנית במוקדמות ליגת האלופות, הובך נגד סודובה הליטאית ונכנע גם לבית"ר ירושלים בגמר גביע הטוטו. 


מאור קנדיל ועומר אצילי. הלם במכבי תל אביב (דני מרון)

המאמן הסרבי זכה לביקורת קשה בעקבות הרוטציה הרחבה בסגל, וההחלטה לערוך לא פחות משמונה שינויים בהרכב הפותח, כולל החזרתו של אנדראס יאניוטיס, השוער היווני שלא שיחק מאז שקרע את רצועת הקרסול בחצי גמר גביע הטוטו:

"זאת הייתה טעות גדולה להחזיר את יאניוטיס בצורה כזאת. בטח שכל ההגנה מתחלפת ואלה ששיחקו לא מתואמים ביניהם" אמר שחקן בקבוצה. "שוער שחוזר אחרי כל כך הרבה זמן מחוץ להרכב, חייב לקבל ביטחון מהמאמן שלו ומההרכב סביבו".

גם המאמן התקשה למצוא תשובות בסיום: "קשה להסביר מה קרה הערב. התחלנו טוב את המשחק אבל אחרי השער השני שכבשנו איבדנו ביטחון והפסקנו לשחק. זאת פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה והרגשתי שהשחקנים מפוחדים, אני לא יודע למה. נצטרך לחשוב מה עושים עכשיו ואיך להגיב למה שקרה, כי זה בוודאות הדבר הכי גרוע שקרה לי בשנה וחצי שאני מאמן כאן. כל מה שאני יכול להגיד כרגע, זה שאני מתנצל בפני האוהדים שלנו ואעבוד עם השחקנים על הרבה דברים שצריך לתקן".

על ההשפעה של ההפסד להמשך אמר: "ברור שזאת תוצאה רעה מאוד עבורנו בזמן ממש לא טוב, כי זה משחק גביע שאין ממנו דרך חזרה. נשאר לנו מפעל אחד ונצטרך להיות מפוקסים ומרוכזים כדי להשיג תואר בסיום העונה".


ולדימיר איביץ'. התקשה למצוא הסברים (דני מרון)

על הרוטציה אמר: "אי אפשר להגיד שמי ששיחקו הערב הם שחקנים לא טובים. כולם שיחקו גם בעונה שעברה והיו חלק מהקבוצה הזאת. עשינו רוטציה גם בעונה שעברה, זאת לא הפעם הראשונה. זה נורמלי לגמרי שעושים שינויים ונותנים לשחקנים אחרים לשחק".

גם השחקנים לא יצאו חפים מביקורות, ואת מרבית הביקורות ספגו כמובן חוליית ההגנה, ובראשה שחר פיבן, שרק השבוע האריך את חוזהו במועדון. השער הראשון לזכות אום אל פאחם נכבש בנגיחה מעליו, וכמה דקות לאחר מכן הוא הוסיף שער עצמי. 

עוד נושא שעליו הצהובים יצטרכו לתת את הדעת לקראת המשך מאבק האליפות הוא עניין הכושר הגופני הרע של השחקנים. בדקות הסיום, אום אל פאחם הייתה נראית תוססת ונמרצת יותר, ושחקניה היו ראשונים כמעט לכל כדור, בעוד שהצהובים נראו רע מאוד בחצי השני, ולא בפעם הראשונה העונה. 


יאניוטיס ופיבן. ספגו ביקורות (דני מרון)

הקפטן שרן ייני ניסה להסביר את האכזבה העצומה בסיום: "הגביע חשוב לי באופן אישי וגם למכבי תל אביב, כי זה תואר שחמק מאיתנו יותר מדי פעמים. באנו מוכנים למשחק הזה וממש לא זילזלנו. עבדנו כל השבוע לקראת המשחק הזה. בחצי הראשון שלטנו לגמרי וקיבלנו גול מקרי בעיניי לקראת סוף המחצית, זה החזיר להם את האמונה. הגול השני גרם לנו לאבד את הדעת והתחלנו לשחק עם הרגש". 

ייני נשאל האם דמיין תסריט שבו קבוצתו תספוג שלושה שערים מקבוצה מליגה לאומית אחרי ששמרה על רשת נקייה במשך 1272 דקות ואמר: "אנחנו לא מריצים תסריטים כאלה בדמיון שלנו, אלא רק תסריטים חיוביים. לא מתאים לנו לקבל גול לפני המחצית ואחר כך עוד גול עצמי. מכאן איבדנו את קור הרוח והפאסון שלנו, אני חושב שמכבי תל אביב צריכה לשמור על הפאסון וכאן טעינו. גם ב-2:2 היינו צריכים להישאר רגועים ולדעת שאנחנו יכולים לתת גול. קצת איבדנו את עצמנו".

ייני שמר על ספורטיביות ופירגן ליריבה מהלאומית: "כל הכבוד לאום אל פאחם. הם שיחקו מצוין, חזרו מ-0:2 נגדנו וזה לא דבר שקל לעשות אז כל הכבוד להם. שיהיה להם בהצלחה בהמשך ושיגיעו הכי רחוק שהם יכולים".

"הגביע הוא אכזרי". אמר ייני בסיום. "בליגה אנחנו יכולים לעשות פה ושם משחק לא טוב ולתקן. קשה מאוד לזכות באליפות וזה עדיין יותר קל מלזכות בגביע. יש לי רק גביע אחד בקריירה ואני בן 33, כל שנה אני אומר שהשנה טורפים את הגביע. זה מה שאני צריך ורוצה, וזה לא קורה. זה עצוב וקשה". 
 


שחקני אום אל פאחם חוגגים: "שיגיעו הכי רחוק שאפשר" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי