סוכנו של טאפוקו תוקף את הפועל חיפה: "שילמדו ממכבי חיפה"

קווין טאפוקו
קווין טאפוקו | מאור אלקסלסי

נציגו של הקשר כועס על ההחלטה להעמידו לוועדת משמעת: "זה לא חוקי, המועדון לא שילם לו עמלות עוד מפתיחת העונה". המועדון בתגובה: "פועלים בהתאם לנהלים". סילבס לקראת הדרבי: "לא באים להתבטל, אפשר לנצח"

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

הפועל חיפה ערכה היום (שני) את האימון המסכם לקראת הדרבי נגד מכבי חיפה מחר ב-20:15, כאשר במועדון האדום מהכרמל רוצים להמשיך את המסורת מהשנים האחרונות – כבר שלוש שנים שהפועל חיפה לא הפסידה בדרבי, כשהעונה הקבוצות נפרדו בתיקו 0:0 בסיבוב הראשון.

בלית ברירה במועדון עוסקים היום בסאגה מחוץ למגרש – הקשר קווין טאפוקו נזרק אתמול (ראשון) מהאימון לאחר שהתעמת עם חיים סילבס. המאמן כעס כאשר טאפוקו צילם את חברו לקבוצה, הקשר פרנסיסקו ג'וניור, מקבל עיסוי על הרצפה ולא על מיטת הטיפולים. בקרב השחקנים גם זעמו על המקרה שכן מדובר בתנאים המינימליים שמעניק המועדון, אך הקשר רצה לפרסם את התמונה ברשתות החברתיות. דקות ספורות לאחר הפרסום הוא הסיר את התמונות, אולם במועדון החליטו להעמיד את השחקן לדין והוא יזומן לוועדת משמעת. בארגון השחקנים הופתעו לגלות על כך וטענו כי ללא עדכונם והזמנתם בצורה מסודרת – הוועדה אינה חוקית.

גם באיגוד השחקנים גינו את ועדת המשמעת של הפועל חיפה: "ההנהלה לא תיאמה את קיום ועדת המשמעת עם ארגון השחקנים. לפיכך, ועדת המשמעת אינה חוקית, ולהחלטותיה אין תוקף. יובהר: ארגון השחקנים שמייצג את השחקנים, הוא חלק בלתי נפרד מוועדות המשמעת. על פי תקנון המשמעת, לא ניתן לקיים ועדות משמעת ללא תיאום ונוכחות נציג ארגון השחקנים. במידה שהנהלות הקבוצות מעוניינות לקיים ועדות משמעת, עליהן להוציא זימון רשמי לארגון השחקנים, ותיאום מועד סביר לקיומן. ארגון השחקנים ימשיך לעמוד על קיום כל החוקים והתקנונים, בין אם מדובר בשחקנים ישראלים או זרים".

מי שעוד כעס על כך היה נציגו של השחקן, גד כהן, שתקף את המועדון ואמר לספורט1: "ההתנהלות של הפועל חיפה לא ראויה ואולי כדאי להם ללמוד ממכבי חיפה. הם עוד חייבים עמלות מפתיחת העונה לאחר הצטרפותו של השחקן. הם כל כך רצו אותו בקיץ וסימנו אותו כאחד הכוכבים שלהם. ועדת המשמעת כלל לא חוקית. הם צריכים ללמוד ממכבי חיפה". על עתידו של הקשר בכרמל אמר: "יש לו חוזה בקבוצה עד לסיום העונה ואין לנו כוונה לעזוב תמורת שום פיצוי". במועדון אמרו בתגובה: "הסוכן מקבל תשלומים על פי ההסכם והמועדון פועל בהתאם לנהלים".

טאפוקו מול מאיר. סערה במועדון לקראת הדרבי (מאור אלקסלסי)

ובחזרה לדרבי. נראה שהמאמן חיים סילבס יחזור לשיטת שלושת הבלמים, כאשר המגן אלי בלילתי יחזור לעמדת המגן השמאלי לאחר משחק מצוין שלו בגביע מול בני לוד, ואילו הקשר גילי ורמוט, שגם כן הצטיין בסוף השבוע, צפוי לפתוח על הספסל. בפתיחת מסיבת העיתונאים אמר המאמן: "אנחנו מגיעים הכי מוכנים שאפשר. ההכנה למשחק יחסית נוחה, בטח מבחינה מנטלית, כי יש פה שחקנים שמבינים עניין, יודעים מה זה דרבי ואת ההשלכות. צריך בעיקר לשחרר את השחקנים ולתת להם אסטרטגיה טובה למשחק, בתקווה שתצליח. הכי חשוב שנצליח להביא גאווה לאוהדי הפועל חיפה".

על קווין טאפוקו: "כמו כל שחקן, אנחנו מטפלים בכל בעיה בתוך הקבוצה. באופן עקרוני אין שחקן שאי אפשר בלעדיו וכלל לא משנה מי זה – רוח הקבוצה חשובה יותר מכל אחד. מי שלא יהיה בתלם הזה, יטופל. את הדברים מול קווין נסגור בתוך הקבוצה והכל יהיה בסדר".

על מכבי חיפה: "אנחנו באים לכל משחק במחשבה לנצח. אנחנו מודעים ליתרונות של מכבי חיפה וגם לחסרונות שלה. כמו שאמרתי בעבר, הפועל חיפה הוכיחה שאסור לזלזל בה ואנחנו צריכים להמשיך להוכיח את זה, אבל זה דרבי שהקבוצות מגיעות אליו באנרגיה חזקות ושני הצדדים יודעים שבדשא הכל יכול לקרות. צפינו בהם, הזזנו הצדה רעשי רקע ועשבים שוטים ונגיע מפוקסים. לא סתם הם מאיימים על האליפות, יש להם כלים התקפיים מעולים ואני מתעסק בתשובות שלנו לנקודות התורפה שלהם כדי לצאת מנצחים. מרקו בלבול אמר הבוקר שתוצאות העבר לא מעניינות אותו, אז כך גם אנחנו".

אם הוא מוכן לשחק על תיקו בדרבי: "זאת שאלה שיש עליה תשובות, אבל קשה מאוד לדעת כי אתה יכול להגיע במחשבה מסוימת ובמשחק עצמו הכל יתהפך. אנחנו באים לכל משחק ברצון אמיתי לנצח, לפעמים גם יותר מדי וזה משהו שאנחנו יכולים להפסיד בגללו וגם לדעת לסחוט נקודה צריך לדעת, אבל זה רק מוכיח שהפועל חיפה נבנתה כדי לנצח משחקים וננסה לעשות זאת גם מול מכבי חיפה. גם בדרבי הקודם היו לנו המון רגעים שבהם יכולנו להכריע את המשחק ושיפרנו את זה שבוע אחרי נגד בית"ר ירושלים וניצחנו. נצטרך לשלב בין הגנה חזקה לבין להביא לידי ביטוי את הכלים הטובים שלנו, כי אף אחד לא רוצה להתבטל ויש לנו תוכנית משחק ברורה".


הדרבי הקודם הסתיים ללא שערים (מאור אלקסלסי)

לצדו של סילבס ישב גם הקשר גל אראל שהוסיף: "מה מבדיל בין הדרבים הקודמים? אני לא חושב שיש הבדל. כל דרבי שלי, מאז שאני משחק בילדים, זה לא עוד משחק. נכון שאם ננצח נקבל שלוש נקודות, אבל מבחינתי לכל דרבי יש ערך מוסף. למרות כל השטויות והקשקושים מסביב, התכוננו כמו שצריך לקבוצה שנמצאת במומנטום טוב, שנראית מצוין ומשחקת כדורגל התקפי, ואנחנו נבוא עם הכלים שלנו כדי לעשות את המקסימום ולהשיג את התוצאה שאנחנו רוצים".


האווירה בחדר ההלבשה לפני הדרבי בהיעדרו של תמאש
: "תמאש היה טיפוס מיוחד וצבעוני, אבל אני לא חושב שיהיה שקט אצלנו מחר לפני המשחק וגם לא בצד שלהם – והכל כמובן ברמה הספורטיבית. פתחנו את הסיבוב השני עם הפסד והמטרה היא לעשות לפחות את מספר הנקודות שעשינו בסיבוב הראשון, אז אנחנו במינוס שלוש נקודות כרגע והמטרה היא לצמצם אותו".

הרכב משוער: יסמין בוריץ', דור מלול, ניסו קפילוטו, בן והבה, ניקולה גולאן, אלי בלילתי, גל אראל, פרנסיסקו ג'וניור, ניקולה גולאן, נס זמיר, עדן בן בסט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי