מסקנות הוועדה המקצועית: חדרה ניצלה מאדום, פסילת השערים הייתה מוצדקת

VAR, אצטדיון נתניה
VAR, אצטדיון נתניה | דני מרון

סולומון דניאל היה צריך להיות מורחק לאחר עבירה קשה על שכר אלא שה-VAR לא היה בשימוש. השופטים פעלו כמתוכנן בכל ששת השערים שבוטלו בשל נבדל, הוועדה הבהירו שוב את הקריטריונים

(גודל טקסט)

המחזור ה-18 בליגת העל שהסתיים ביום שני היה מעורר מחלוקת במידה מסוימת, כשלא פחות משישה שערים נפסלו בשל נבדל. הוועדה המקצועית פרסמה היום (רביעי) את מסקנותיה בהתאם לאירועים שהתרחשו בלא פחות מחמישה משחקים.

המחדל הגדול של המחזור היה במשחק בין עירוני קריית שמונה להפועל חדרה, כאשר בוועדה הדגישו כי שחקן סולומון דניאל היה חייב להיות מורחק לאחר שביצע עבירה קשה על מוחמד שכר אלא ששופט המסך לא פעל באותו הזמן בשל תקלה טכנית ולכן לא הייתה התערבות. במשחק בין סקציה נס ציונה להפועל כפר סבא, שופט המסך טעה כשהמליץ לשופט המשחק לבחון כרטיס אדום לעומרי גלזר שהכשיל את בנג'מין קוקו, משום שלא היה מדובר במצב ודאי לכיבוש שער.

בשאר המקרים, לעומת זאת, השופטים פעלו כהלכה. אחת המחלוקות הייתה במשחק בין מכבי נתניה למכבי חיפה כאשר נפסל שער של רועי קהת בדקה ה-13 בטענת נבדל. הוועדה קבעה כי התערבותו של שופט המסך הייתה במקום והשער נפסל בצדק. גם השער שנפסל להפועל באר שבע במשחק נגד הפועל רעננה, שער נגיחה של חנן ממן – נפסל בצדק בשל נבדל, זאת בזכות התערבותו של עוזר השופט.


רועי קהת. חגג מוקדם מדי (דני מרון)

במשחק בין הפועל חיפה למ.ס אשדוד היו לא מעט אירועים. כל השערים שנפסלו לאורחת (בדקות 17, 62 ו-82) נפסלו בצדק בשל נבדל. כמו כן, לאחר חצי שעה של משחק נפסל בצדק גם שער של הפועל חיפה מנבדל, לאחר המלצתו של עוזר השופט. בדקה ה-26 נעשה טעות בזיהוי השחקן שספג צהוב, החלטה שתוקנה.

הוועדה הדגישה את המקרים בהם ייפסל שער בשל נבדל: השחקן נמצא בתחום רחבת החמש של השוער, השחקן נמצא בסמוך לשוער, השחקן נמצא בכיוון מעוף הכדור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי