באר שבע החליטה להשאיר את צדק, אלון תורג'מן יצטרף?

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | דני מרון

הנהלת המועדון יישרה קו עם רצונו של אבוקסיס להחזיר את הבלם לרוטציה: "הגעתי עם דף נקי", אמר על כך המאמן, שלא אהב את הבוז לעבר האסלביינק והבטיח לפשר בינו לקהל. חלוץ אוסטריה וינה עשוי להחליף את פאוליניו

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע הייתה רחוקה מלהרשים אתמול (ראשון) נגד הפועל חיפה אבל הצליחה לשים בצד את האמוציות מהפרידה המרגשת מברק בכר, וכך יכל יוסי אבוקסיס לרשום בכורה מוצלחת בטוטו טרנר עם 0:1 על הפועל חיפה. כרגע, אין ספק שהדבר הכי חשוב מבחינת הקבוצה מהדרום הוא להשיג עוד שלוש נקודות ויצירת מומנטום חיובי לאחר המשבר שעבר על המועדון.

אבוקסיס הוסיף על דבריו בעמדת הראיונות בסיום: "יש כאן לחץ, רואים שיש מחויבות גם כשהדברים פחות מסתדרים. לא היינו מאורגנים מספיק ואני לוקח את זה על עצמי. לא עשינו לחץ טוב והיינו חשופים. שינינו משהו במהלך המשחק ולאחר מכן השתפרנו. לגבי החלק הקדמי, יש לנו שחקנים מאוד איכותיים אך לא תמיד ידענו להכניס את הכדורים בחוכמה. השחקנים בכושר פחות טוב אך כל עוד יש רצון – נסלח להם".

על הנסיגה לאחור לאחר היתרון: "כנראה שזה נובע מההפסדים במשחקי הבית בתקופה האחרונה, חוסר ביטחון נגרר. כשחקן אתה חושב רק איך אתה יכול לגמור את המשחק והכדורים בורחים לך. אני לא מקבל את זה, אבל יכול להבין את זה כמי שהיה שחקן. אם היינו יותר חכמים היינו יכולים לנצל בפס חכם את העובדה שהפועל חיפה שלחה הרבה שחקנים קדימה".

החילוף של אור דדיה במקומו של אורן ביטון: "לפעמים אתה מרגיש שצריך לעשות איזשהו שינוי ולרענן קצת את המשחק. לפעמים זה דרך שינוי בעמדת החלוץ ולפעמים זה בעמדה של שחקן הגנה ולפעמים. ביצעתי חילוף כפול כמו שהיה במשחק בנתניה עם פתיחת המחצית השנייה. אני עושה את זה רק כדי לשפר את הקבוצה. לפעמים החילופים מצליחים ולפעמים פחות. צריך לזכור שבן היה גם עם צהוב ולא תמיד כל החילופים צריכים להיות התקפיים במהלך המשחק".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. העיקר הניצחון (דני מרון).

על ההחלטה של יגאל פריד לא לשרוק לפנדל על דוד קלטינס: "אם לא היינו מנצחים את המשחק היינו מדברים רק על זה. בסופו של דבר בגלל שאני מכיר את פריד ואני יודע שהוא לא אחד שעושה את זה בכוונה. הוא טעה ואני אומר את זה בעדינות, כי אם היינו מסיימים בתיקו הייתי אומר את זה בנימה אחרת. אם יראה את המשחק אחרי זה אני מניח שהוא יבין שהוא טעה. לשמחתי הגול של רמזי גרם לנו לא להתרכז בנושא הזה".

הטקס המיוחד למאמן המפוטר: "ברק זה מאמן שתמיד היה בינינו לאורך השנים יחסים של כבוד הדדי. הוא עשה בקבוצה כאן דברים מדהימים. היה טקס מאוד מכובד ובמקום".

דוד קלטינס. זכה למחמאות (דני מרון)

בינתיים, אבוקסיס ממשיך לחשוב בכובד ראש לגבי חלון ההעברות בינואר. המאמן הדגיש שוב כי על אף רצונו לצרף קשר אחורי, הוא לא יצרף שחקן אלא אם כן ישדרג את הקיים. "אני שמח ששחקן כמו מרואן קהבא הציג משחק מעולה וגם קלטינס נתן עבודה. אנחנו יודעים שאם בסוף נצרף עוד שני שחקנים טובים, הם יגרמו לכולם להראות יותר טוב. בתוספת של שיפור של השחקנים הטובים שיש בסגל, נוכל גם להשיג בהמשך גם תוצאות יותר טובות".

הבוקר גם נודע כי אבוקסיס מקווה לחזק את ההתקפי ויממה לאחר שחרור פאוליניו מסיבות רפואיות – הברזילאי שחתם באוקטובר, נפצע באימון הבכורה שלו וסיים את דרכו במועדון מבלי לשחק דקה – נודע כי הפועל באר שבע פנתה לאוסטריה וינה בבקשה לשאול את אלון תורג'מן. 

תורג'מן, ששכרו מוערך בכ-350 אלף יורו בעונה, כבש בעונה הוחלפת 6 שערים ב-18 הופעות בליגה הראשונה באוסטריה. העונה שותף החלוץ ב-9 משחקים בכל המסגרות ופגש את הרשת שלוש פעמים. לשחקן חוזה באוסטריה עד לתום העונה הבאה, אולם הוא בוחן את האפשרות לעבור קבוצה אחרת עד לסיום העונה במטרה לזכות בדקות משחק.

בימים הקרובים אמורה להתקבל החלטתה של אוסטריה וינה בעניין, כאשר במקביל בבאר שבע בודקים אופציות נוספות בדמותם של קני סייף שלא נמצא בתוכניות המקצועיות של אנדרלכט ומאוויס צ'יבוטה, שחקנה של לודוגורץ הבולגרית, ששיחק תחת יוסי אבוקסיס בבני יהודה תל אביב. מן העבר השני, כפי שפורסם לראשונה בספורט1, הקשר גל לוי עזב את הקבוצה בהשאלה עד תום העונה לקדנציה שנייה בהפועל ראשון לציון.


אלון תורג'מן. בדרך לבירת הנגב (האתר הרשמי של אוסטריה וינה)

מעבר לכך, המאמן רוצה להחזיר את הבלם שיר צדק לעניינים על אף שהיה בדרך החוצה במהלך הקיץ ונמצא בשיחות עם מכבי נתניה. עם מינויו של אבוקסיס כמאמנה החדש של באר שבע, צדק קיים שיחה עם אבוקסיס והביע את רצונו לקבל הזדמנות ולשחק. בשל העובדה כי לואיי טאהא מתקשה להתאושש מהדלקת ממנה הוא סובל במפרק הירך, הקבוצה נאלצת במשחקים האחרונים לתמרן בחולייה האחורית לפעמים עם שחקנים שמתופקדים כבלמים, למרות שזו לא העמדה הטבעית שלהם.  אבוקסיס אמר באשר לסוגיה: "דיברתי על זה עם ההנהלה. אני יודע שהיו פה דברים בעבר אבל אני באתי עם דף חלק ומנסה לעשות איזה משהו בעניין הזה ונקווה שנצליח. לכולנו  חשובה לנו ההצלחה של הפועל באר שבע".

החלוץ נייג'ל האסלביינק שעלה מהספסל, ספג שריקות בוז מהאוהדים כשעלה לכר הדשא ובכל פעם שנגע בכדור. האוהדים כעסו על כך שההולנדי ביצע לעברם תנועת השתקה לאחר השער שכבש נגד מ.ס אשדוד. על כך אמר אבוקסיס: "אנחנו מתכוונים לעשות משהו בעניין הזה יחד עם המועדון. אסור שזה יימשך. אני לא אוהב את האנרגיות הלא טובות האלה. הוא צריך ביטחון מהקהל. אולי הוא עשה טעות ועליו לחזור בו ולהמשיך קדימה – אנחנו צריכים אותו.

החלוץ בן שהר התייחס לכך שחלק מהשחקנים עדיין מתקשים להתמודד עם הלחץ: "אנחנו חסרי ביטחון, לא נראינו כפי שאנחנו רוצים להיראות. אנחנו רוצים לשחק הרבה יותר טוב. אנחנו עובדים קשה אבל עדיין מתקשים, יש יותר מדי עליות וירידות ביכולת שלנו בזמן משחקים. בסופו של דבר זה חלק מהכדורגל. ניצחנו והשגנו שלוש נקודות לקראת ההמשך וזה הכי חשוב".

נייג'ל האסלביינק. סולחה בדרך? (אריאל שלום)

למשחק אתמול הגיעו 8,651 אוהדים בלבד, קצת יותר ממחצית מכמות המושבים באצטדיון טרנר, בין השאר בשל היכולת המאכזבת של הקבוצה העונה וכן מזג אוויר החורפי שהיה אתמול בערב בבירת הנגב וגרם לאלפים להישאר בביתם. שהר התייחס לקהל: "ברור לי שמגיעים פחות אנשים בגלל היכולת שלנו בתקופה האחרונה. זה מבאס שמגיעה כמות כזו קטנה מפני שאנחנו מצפים שהקהל יהיה איתנו גם בתקופות פחות טובות. כולם יודעים שהקהל הזה הוא סופר חשוב בשבילנו. מתפקידנו להראות הרבה יותר טוב ואני מקווה שיגיעו יותר אוהדים לתמוך בנו כמו שהיה בעבר. אין לי ספק שהם יעשו את זה בעתיד. מצפים לנו משחקים מאוד חשובים ואנחנו צריכים אותם איתנו".


על משחק הגביע נגד מכבי חיפה
: "אנחנו ידועים בהגרלות הקלות שאנחנו מקבלים השנים", פתח שהר בציניות (בדרך לרבע הגמר עברה ב"ש את אשדוד ומכבי נתניה במשחקי חוץ). "ידעו לעבור משחקים לא קלים בכלל. אנחנו יודעים מה אנחנו שווים ונבוא לנצח כל יריבה בכל מקום. מכבי חיפה זו קבוצה מצוינת אבל נגיע למשחק וניתן הכל ואני בטוח שעם אנרגיות יותר טובות אנחנו גם יכולים לעשות את זה", הוסיף שהר. החלוץ, אגב, סבל מכאבים בשריר הירך האחורי בסיום המשחק אתמול, אולם בקבוצה מעריכים כי זה לא ימנע ממנו מלשחק במחזור הקרוב מול הפועל קריית שמונה.

בן שהר. אכזבה מהקהל, מסר למכבי חיפה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי