בב"ש דורשים: "אסור להכתים מועדון שלם", ניסיון לסגור עם תורג'מן

שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים
שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים | מאור אלקסלסי

אלונה ברקת ניסתה לברר מי אלה שנהמו, בקבוצה מבינים שיעמדו לדין על הנהמות ובטוחים שבית הדין ייגלה את האמת. האוהדים טוענים: "פסטיבל תקשורתי על חשבוננו". דאגה מהפציעה של ספורי, ממשיכות השיחות עם החלוץ

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

עם כל האכזבה לאחר המשחק החלש והתיקו 0:0 נגד עירוני קריית שמונה, הנושא המרכזי בו עסקו בהפועל באר שבע בסיום המשחק היה החלטתו של השופט שלום בן אברהם להפסיק את המשחק לחמש דקות במחצית השנייה בטענה כי מספר אוהדים של הקבוצה נהמו קריאות גזעניות אל עבר ג'יימס אדני ומרקוס דיניז, שחקני ק"ש.

אלונה ברקת, בעלי ב"ש, שצפתה במשחק ביציע בו נמצאים אוהדי הקבוצה, לא שמעה נהמות מצד אוהדים ולאחר שהשופט החליט לעצור את המשחק היא נכנסה  ליציע בו היו מרוכזים עשרות האוהדים בניסיון לברר מי היו אותם אוהדים שנהמו את אותן קריאות, ובמקביל לוודא כי המקרה החמור לא יחזור.  למשחק בקריית שמונה הגיעו כמה עשרות אוהדים שעשו את הדרך הארוכה לצפון מבירת הנגב. מבדיקה שעשינו עם כמה מאוהדים אשר איישו את היציע של באר שבע, אף אחד מהם לא שמע נהמות. גם המאמן יוסי אבוקסיס אמר בעמדת הראיונות לאחר המשחק כי לא שמע קריאות גזעניות.

כמו כן, שחקני באר שבע אשר הסתודדו בסמיכות לשחקניהם של קריית שמונה ג’יימס אדניי ומרקוס דיניז באותן הדקות בהן השחקנים הורדו מכר הדשא, בדקו עם השניים האם אחד מהם שמע את אותן נהמות והתלונן על כך לשופט, אולם השניים העידו בפניהם כי שהם לא שמעו נהמות לעבריהם. על אף הדברים, בהנהלת באר שבע ראו בחומרה גדולה את הסיטואציה וגינו את האירוע תוך התנצלות לכל מי שנפגע.

קשר הפועל ב"ש, מרואן קבהא, אף כתב הבוקר ברשתות החברתיות: "שנתיים אני במועדון הזה שמשחקים בו שחקנים ללא הבדל דת או גזע, מעולם לא נתקלתי בגזענות. אנחנו השחקנים תמיד איתכם כמו שאתם תמיד איתנו. אוהבים ומעריכים".


אלונה ברקת. לא שמעה קריאות גזעניות, במועדון גינו את המהלך(מאור אלקסלסי)

לבאר שבע ברור כי הקבוצה גם תעמוד לדין בעקבות המקרה ובקבוצה הוסיפו: "נדגיש, כי יש לנו אמון מלא בבית הדין וביכולתו לרדת לחקר האמת באירוע זה – כך שכולנו נבין את שארע ונפיק מכך את המסקנות הנדרשות. המועדון מבקש לנהוג במידת האחריות ושיקול הדעת, כך שלא נחטא בהכתמת כלל ציבור אוהדי המועדון". בקבוצה ימתינו לניתוח של המצלמות במעגל הסגור אשר היו במגרש בתקווה למצוא את אותם האוהדים שנהמו ובב"ש לא יהססו להגיש נגדם תלונה במשטרה.

בקרב האוהדים ישנה תחושה קשה שמישהו מנסה לעשות על גבם עליהום תקשורתי לא מוצדק. בדף הפייסבוק "וסרמיליה" המונה קרוב ל-40 אלף אוהדים, התייחסו גם לאירועים: "משהו מוזר קרה, הפסקת המשחק בטענה לקריאות גזעניותנהמות מצד הקהל. לאחר בירור עם אנשים מהיציע, אנשי הצוות המקצועי וכן עם מועדון ק"ש, לאף אחד לא ברור אילו קריאות חריגות נשמעו. מספר האוהדיפ שנכחו ביציע במהלך המשחק היה קטן מאוד ועל כן שאם היו קריאות כאלה – היה קל להגיע לאותם אנשים שסרחו. הרוב המוחלט של הקהל שנכח לא מבין מהיכן מגיעות האשמות. לא ניתן שיכתימו את שמם של אוהדי הפועל באר שבע שבמשך שנים מחבקים כל שחקן זר שמגיע לקבוצה, ללא תנאים וללא הבדלי דת או גזע".

עוד נכתב: "הפסטיבל התקשורתי שקורה בשעות האחרונות והתגובות מצד מי שרוצה להצטייר כנלחם בגזענות על חשבוננו –  פשוט מקוממות. כמובן שאנו, כאוהדים, נגד כל קריאה לגזענות. אין לדברים מהסוג הזה מקום במגרש הכדורגל, ולא בחברה הישראלית. אנו בעד שיטפלו באירועים מהסוג הזה ביד קשה ויפעלו נגד כל אוהד שיכניס את הגזענות למגרשים".


אוהדי הפועל באר שבע. טוענים לעליהום לא מוצדק (מאור אלקסלסי)

גיא שחר, אוהד הקבוצה, הוסיף בנחרצות: "לא היו קריאות גזעניות, ואם כן – הן היו ממש מינימליות לעומת מה שקורה בליגה הזו. זה מהלך פופוליסטי של צוות השיפוט ומנהלת הליגה. כמה כיף לייצר כותרות על חשבון קהל שנוסע ארבע שעות לכל צד. הוא גם ככה עייף מהקבוצה שלו ומהחיים כדי להילחם בטמטום שהיה היום, תתביישי. שנים ששרים פה על על אנשים שמתו, ערבים, יהודים ואפילו שירי שואה, והפעם לא. זה היה משחק מת, אולי נהמות מצד שני ילדים. מדובר בלא פחות מתרגיל מהבית".

אוהדים נוספים ששוחחנו איתם ציינו כי לאורך השנים משחקים בקבוצה שחקנים מוסלמים ושחקנים שחומי אור, כאשר אחוז השחקנים המוסלמים בהפועל באר שבע הוא מהגבוהים בליגת העל בשנים האחרונות וחלק מאותם שחקנים שחומי עור ששיחקו בקבוצה (טוני וואקמה וג'ון אוגו) היו מהפופולאריים ביותר בהיסטוריה של המועדון, כך שמי שמנסה להדביק פתאום להפועל באר שבע ולאוהדיה תווית של גזענות, יחטא לאמת.

לצד התקרית הבעייתית ביציעים, הקבוצה גם חזרה חבולה פיזית, כאשר הקשר רמזי ספורי נפגע בכתפו במהלך המחצית השנייה. בצוות הרפואי של הקבוצה הצליחו לקבע לספורי את הכתף שכלל הנראה זזה מהמקום, אך היום השחקן יעבור בדיקות מקיפות כדי לבדוק את חומרת הפציעה.

רמזי ספורי. סיים את המשחק עם פציעה בכתפו (מאור אלקסלסי)

בפן המקצועי, מאמן הקבוצה, יוסי אבוקסיס ציין לאחר המשחק: "לא היה משחק איכותי. הייתה קבלת החלטות לא טובה שלנו בשליש האחרון. היו דריבלים מיותרים הגנתית. זה אמנם משחק שני בלי ספיגה והשתפרנו בקטע הזה, אבל התקפית היינו צריכים להיות טובים יותר, כאשר היו לנו מעט מצבי הבקעה, מלבד האחד על אחד של בן שהר בתחילת המשחק. ההצלה של אורן ביטון בסיום הייתה גדולה מאוד. זה היה סוג של צדק כי לא הגיע לנו להפסיד".

במשחק אתמול שוב ניתן היה לראות שלקבוצה חסר עוד מחץ בהתקפה ומשום כך בבאר שבע ינסו להשלים בימים הקרובים את עסקת צירופו אלון תורג'מן כדי שיצטרף בהשאלה עד לסיום העונה עם אופציה לרכוש את כרטיס השחקן שלו מאוסטריה וינה בקיץ הקרובה.

בנוסף, בקבוצה מחפשים להתחזק בעוד קשר 50/50 במקומו של עדן שמיר שנמכר לסטנדרט ליאז' וכן שחקן כנף במקומו של ג'ימי מרין, שאותו מנסים בבאר שבע להשאיל למועדון אחר עד לסיום העונה. באשר לניסיון לצרף שחקני חיזוק שיגיעו עד לסיום חלון הערבות, ציין אבוקסיס "יש לנו תוכניות להתחזק. היו שחקנים שסיכמנו איתם ופתאום הם התחרטו. אנחנו עובדים על זה קשה".

שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים. עוד משחק חלש (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי