החיזוק להתקפה הגיע: מילאלי סאמסון הצטרף בהשאלה לבני יהודה

מילאלי סאמסון מאייאמבלה
מילאלי סאמסון מאייאמבלה | בני יהודה, רשמי

הקיצוני בן ה-23, יליד דרום אפריקה שכבש שני שערים ובישל אחד נוסף בפארנסה הפורטוגלית, חתם בקבוצה של אלישע לוי עד לסיום העונה. תסכול במועדון מההפסד למכבי חיפה, המחליפים זכו למחמאות

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

תחושת תסכול גדולה הורגשה אתמול (שני) בבני יהודה לאחר ההפסד הביתי 3:1 למכבי חיפה. הכתומים יקוו כי מי שיביא את הנחמה יהיה שחקן החיזוק שחתם היום על חוזה בקבוצה עד לסיום העונה – מדובר במילאלי סאמסון מאייאמבלה, קיצוני ימני דרום אפריקאי בן 23, שמצטרף בהשאלה לקבוצה משכונת התקווה, אשר מחזיקה באופציה לרכישת כרטיס השחקן שלו ובחוזה לשנתיים נוספות. מאייאמבלה מגיע מפארנסה, מוליכת הליגה השנייה בפורטוגל, שם כבש העונה שני שערים ובישל אחד נוסף ב-14 הופעות.

ובחזרה למשחק אמש. לאחר מחצית ראשונה אנמית בה ירדה הקבוצה למחצית בפיגור כפול, מחזיקת הגביע השתפרה והציגה יוזמה טובה בהתקפה ואולי אף הייתה שווה נקודה, אך חוסר ריכוז בחלק הקדמי מנע מהקבוצה של אלישע לוי לסיים את המשחק לא רק עם מחמאות אלא גם עם נקודות.

גורם במועדון ביטא היטב את התחושות: "זה ההפסד הכי כואב שלנו העונה. המחצית השנייה הייתה המחצית הכי טובה שלנו העונה וחבל שדווקא ממשחק כזה אנחנו לא יוצאים לפחות עם נקודה. זה משחק שצריך לתת לנו הרבה כוח לקראת ההמשך ונצטרך להמשיך בקו הזה", הוסיף הגורם. השניים שקיבלו את מירב המחמאות היו צמד המחליפים –  אבישי כהן שנכנס בתחילת המחצית השנייה והפיח רוח חיים בקישור וכן אריאל לזמי שעלה לשחק בשלהי המשחק וכבש שער אדיר לרשת הירוקים, שלא הספיק.

אמש החליטו ראשי המועדון לשחרר את החלוץ השבדי עומאר אדארי, שנחת בישראל בסוף השבוע לאחר שסיכם את תנאיו לעונה וחצי, אולם כשל אמש בבדיקות הרפואיות שערך, לאחר שבאחת הבדיקות היה חשד לממצא לבבי שגרם לאנשי הקבוצה ספקות בנוגע להחתמת החלוץ. בצוות הרפואי התעקשו על בדיקת קרדיולוגית נוספת, אולם אדארי סרב. בנוסף נודע לאנשי בני יהודה, שאביו של החלוץ, נפטר לא מכבר בשל מחלת לב ובסיכומו של דבר, לאחר מחשבה, הוחלט שלא להחתים את השחקן.


אריאל לזמי ואבישי כהן. הביאו לשינוי גדול (אריאל שלום)

המאמן אלישע לוי, יחד עם הבעלים ברק אברמוב, ימשיכו לחפש שחקני חיזוק, לעמדת הקישור האחרי ובעיקר להתקפה. בשוק הישראלי, שני השמות שנמצאים חזק על הפרק, הם מתן חוזז שבשלב זה לא מקבל שחרור ממכבי תל אביב ובעיקר ירדן שועה, ששוב לא שותף במשחק אמש ובסיומו אף היה מעורב בתקרית עם אנשי קבוצתו, תוך שהוא מסנן שהוא לא רוצה להישאר עוד במדים הירוקים. בבני יהודה עוקבים אחר התפתחויות בגזרת שועה והיו שמחים לצרפו באופן מיידי, גם אם מדובר בהשאלה עד סיום העונה.

"אנחנו יכולים לצאת מעודדים מהיכולת שלנו במחצית השנייה", אמר המגן מתן בלטקסה, שלרוע מזלו כבש שער עצמי במחצית הראשונה. "באמת היינו מאוד קרובים להשיג את התיקו ואני חושב שהגיע לנו, בגלל המחצית השנייה הטובה שלנו, ועם היכולת הזאת נצא קדימה למשחק הבא. אני לא יכול להגיד מילה אחת רעה על השחקנים. כולם רצו, השקיעו והיו בטירוף להביא את השוויון כי באמת הרגשנו שאנחנו יכולים לעשות את זה".

על שיטת המשחק ההתקפית יותר: "אני לא חושב שיש פה מקום להשוות בין אלישע ליוסי אבוקסיס. לאלישע יש לו את האני מאמין שלו, ליוסי יש את האני מאמין שלו, כל אחד מהם מאמן מצוין. אנחנו מתעסקים בהווה ובעכשיו, בפילוסופיה שאלישע דוגל בה ומנסים ליישם אותה כמה שיותר טוב".


שחקני בני יהודה חוגגים. "עם היכולת הזו נצא למשחק הבא" (אריאל שלום)

המאבק על הפלייאוף העליון: "המאבק הוא בין כמה קבוצות וכל נקודה קריטית. אם היינו משיגים פה נקודה, זה בטוח היה מקדם אותנו קצת. אני חושב שאם נשחק ביכולת הזאת במשחקים הבאים – נביא נקודות. אנחנו צריכים להכניס לעצמנו לראש שאנחנו מסוגלים לשחק טוב מול כל יריבה. צריכים לשחק 90 דקות כפי ששיחקנו בחצי השני, ולא רק אחרי שנקלענו לפיגור. יש עוד שישה משחקים, כל אחד מהם הקרב אדיר, ואם נעשה מספיק נקודות אז נהיה תלויים בעצמנו ונגיע לאן שאנחנו רוצים".

המשחק מול בית"ר ירושלים: "ניגש למשחק כמו שניגשנו למחצית השנייה. עם היכולת הזאת, עם האמונה הזאת שאנחנו מסוגלים ויכולים, ככה אנחנו יוצאים לטדי".

השער העצמי שלו: "זו החוכמה של שחקן כדורגל. לא משנה באיזה מקצוע אתה, כשאתה עושה טעות קשה החוכמה היא לדעת לקום מזה. היו לי כמה דקות של בלקאאוט ולא הבנתי מה קורה לי, אבל אחרי זה הצלחתי להתאזן ולהציג את היכולת שאני רגיל להציג".


מתן בלטקסה. התאושש מהשער העצמי (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי