הוועדה המקצועית התעלמה מהבעיטה של בוריץ' נגד רעננה

לירן ליאני
לירן ליאני | מאור אלקסלסי

במסקנות הוועדה של איגוד השופטים לא היה זכר למהלך בו הפריע שוער הפועל חיפה להתקפה מכרעת של האורחים. אלי חכמון פסל שער חוקי של עומרי אלטמן

(גודל טקסט)
עוד מחזור רווי במחלוקות סביב השיפוט חלף לו בליגת העל והיום (שלישי) פרסמה הוועדה המקצועית של איגוד השופטים את מסקנותיה לגבי החלטות אנשי המשרוקית: האירוע החריג ביותר התרחש אולי במשחק בין הפועל חיפה להפועל רעננה, אשר במהלך האחרון שלו הפריע שוער החיפאים יסמין בוריץ' להתקפה מסוכנת כשבעט כדור לכיוונו של יואב תומר, שהוביל את המתפרצת. אלא שבאיגוד השופטים התעלמו לחלוטין מהמקרה, כפי שקרה בזמן אמת, ורק ציינו שלירן ליאני צדק בהחלטה שלו לפסול את הפנדל שהעניק לרעננה בסיום המהלך המדובר.

במשחק בין הפועל כפר סבא להפועל תל אביב, אלי חכמון טעה כשפסל את השער שכבש עומרי אלטמן לזכות האדומים בדקה ה-30. "מדובר במגע הדדי ומינורי. כמו כן, על השופט היה להמתין עם השריקה עד לסיום המהלך על מנת לאפשר לשופט המסך לבחון את נכונות ההחלטה", נכתב בנימוק הוועדה. עוד באותו משחק, חכמון החליט נכון כששלף כרטיסים צהובים לשחקני כפר סבא בשל עבירות חסרות אחריות בדקה ה-45, ופסל בצדק שער נוסף של התל אביביים בדקה ה-80, בעקבות נבדל.

במפגש בין מכבי תל אביב למ.ס אשדוד, נשרק על ידי נאאל עודה פנדל מוצדק בדקה ה-75 לזכות הצהובים, כשגם הכרטיס הצהוב שספג רועי משפתי, שהכשיל את איתי שכטר ברחבה, היה במקום.

עומרי אלטמן. שער חוקי שלו נפסל (אודי ציטיאט)
עומרי אלטמן. שער חוקי שלו נפסל (אודי ציטיאט)

בנתניה, שם התארחה הפועל חדרה, שופט ה-VAR שלומי בן אברהם, דייק בהמלצתו לגל לייבוביץ' לבחון פסילת שער לזכות היהלומים בדקה הרביעית, בגין עבירת נבדל, לאחר שזיהה בן אברהם שחקן התקפה שחסם מגן במהלך. בוועדה ביקשו לציין כי לייבוביץ' נדרש לגשת למסך מכיוון שמדובר באירוע של פרשנות ולא אירוע עובדתי. בדקה ה-68, שוב צדק שופט המסך כשהמליץ לשופט הראשי לבחון אירוע של פנדל לזכות נתניה, לאחר עבירה של אוסטין אג'ידה ביריב. לייבוביץ' פעל כמצופה, כשלאחר בחינת האירוע הענקי פנדל לנתניה ושלף צהוב לשוער.

לסיום, בקריית שמונה, מיגל ויטור כבש בנגיחה לזכות באר שבע בדקה ה-14, אבל שלומי בן אברהם פסל בצדק בגין נגיעת יד של הבלם. יש לציין כי בן אברהם קיבל את ההחלטה הנכונה גם ללא VAR, שלא היה באצטדיון בגלל תקלה טכנית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי