איביץ': "ליונתן כהן יש פוטנציאל אבל ערן זהבי זה משהו אחר"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | דני מרון

מאמן מכבי ת"א התייחס להשוואה בין כוכב הקבוצה למלך שערי הליגה הסינית: "זאת לא הפעם הראשונה שאתם טועים". התיקו בב"ש: "עקצה אותנו בהזדמנות אחת, שגם היא הגיעה מטעות שלנו"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

רצף ניצחונות החוץ של מכבי תל אביב מתחילת העונה נעצר אמש (רביעי) בטרנר, לאחר שהקבוצה סיימה בתיקו 1:1 מאכזב מול הפועל באר שבע וכעת תוכל מכבי חיפה לצמק את הפער בין הקבוצות לשתי נקודות בלבד. בסיום התקשו אנשי הקבוצה להבין, כיצד שמטו שתי נקודות יקרות, דווקא לאחר המחצית השנייה, שהיתה אחת הטובות של הצהובים בתקופה האחרונה. החמצות אדירות של צ'יקו אופואדו ובעיקר אבי ריקן ואיילון אלמוג, הותירו את אנשי המוליכה מתוסכלים ומאוכזבים.

"חסר לנו מחץ", אמר גורם בקבוצה בסיום. "זה היה משחק שהיינו חייבים להרוג, אבל לא הבקענו ושילמנו ביוקר. באר שבע עקצה אותנו בהזדמנות אחת, שגם היא הגיעה מטעות שלנו ולא ממהלך מתוכנן שלהם. חבל שפספסנו הזדמנות מצוינת לחזור, לחזור עם כל שלוש הנקודות שהגיעו לנו".

החלוץ הצעיר איילון אלמוג, שנכנס כמחליף בדקה ה-77, יכול היה לקנות את עולמו כעבור חמש דקות, אך החמיץ מצב של 100 אחוז, באחד על אחד מול השוער ארנסטס שטקוס הבאר שבעי. אלמוג נראה שפוף בסיום המשחק ומי שעודד אותו וניסה להרים את מצב רוחו, היה כובש השער צ'יקו אופואדו, שניתח איתו על כר הדשא את מהלך ההחמצה והסביר לו שלהבא במצב כזה, עדיף שיחפש את הפינה הקרובה.


היה יכול לקנות את עולמו אחרי חמש דקות. אילון אלמוג (דני מרון)

מאוחר יותר ניגשו גם שחקנים נוספים לאלמוג והחמיאו לו על היכולת הטובה שהציג בדקות המועטות יחסית שקיבל. הקשר דן גלזר, צבר אמש את הכרטיס הצהוב התשיעי שלו מתחילת העונה, וירצה את עונש ההרחקה במשחק החוץ נגד הפועל חיפה בסמי עופר בעוד עשרה ימים.

בקבוצה ינסו לנצל את השבוע האחרון של חלון ההעברות, כדי להתחזק בשחקן התקפי ובמקביל לדלל את הסגל ולשחרר שחקנים שאיביץ' כמעט ולא סופר בתקופה האחרונה. אלירן עטר יצטרך לקבל החלטה האם לעזוב לבית"ר ירושלים, או להישאר עד סיום חוזהו במדי הצהובים. ניק בלקמן ומתן חוזז מבוקשים בבני יהודה ובהפועל חיפה, אך חוזז הבהיר לראשי מכבי שהוא רוצה הישאר בקבוצה ולהילחם על מקומו, לפחות עד סיום העונה. הקשר רוסלן ברסקי מחזיק במספר הצעות, אך טרם קיבל אישור לעזוב.

המאמן איביץ' נשאל אמש לגבי העובדה ששבוע לסיום חלון ההעברות והקבוצה לא עשתה שום שינוי בסגל ואמר: "יכול להיות שנעשה צעד כזה או אחר, אבל כרגע זה הסגל שלנו. אנחנו רואים שחקנים, דיברנו עם שחקנים, ואנחנו חושבים על כמה עמדות שאנחנו רוצים לחזק, אבל נראה מה יהיה".


קיבל מספר הצעות, אך טרם קיבל אישור לעזוב. רוסלן ברסקי (דני מרון)

"כשרואים איך אנחנו החמצנו ואיך הם כבשו, אז הכל ברור ובטח שאני מאוכזב", הוסיף המאמן בנוגע למשחק עצמו. "הוכחנו שאנחנו קבוצה שרוצה לזכות האליפות ונרוץ עד הסוף. זו המטרה שלנו וזה מה שמכבי צריכה לעשות בכל עונה. באר שבע זו קבוצה שלקחה שלוש אליפויות בחמש השנים האחרונות, אבל מה שראינו ממנה אתמול זה שהם בזבזו זמן אחרי 70 דקות ושני החלוצים שלהם עמדו בערך 20 מטרים מהשער שלהם והם שיחקו עם עשרה שחקנים מאחורי הכדור, אבל זה עניין שלהם. היינו ראויים ליותר והראנו בחצי השני שאם אנחנו משחקים ב-75 או 80 אחוז מהיכולת שלנו, אנחנו יכולים לייצר מצבים וגם להבקיע".

"אתה יודע שכשאתה מחמיץ הרבה הזדמנויות, העונש יגיע", המשיך איביץ', "הם הענישו אותנו בלי להגיע לשום מצב, למעט הבעיטה שריקן הדף עם הגוף שלו. וכשאתה לא מבקיע עוד שערים ממצבים שיש לך, אחרי שאתה מוביל 0:1, היריב יכול להעניש במתפרצת. ראיתי את השער שספגנו רק בסיום המשחק, כי תוך כדי המשחק לא ראיתי מה קרה (היה עסוק בתדריך החילוף של מיכה, ר"ב). הגול הגיע מתוך סיטואציה מצחיקה, שני שחקנים שלנו, חיכו לראות מי יבעט את הכדור ובסוף הוא עבר ביניהם. זה קורה, זה הכדורגל ואי אפשר לכעוס עליהם. טעויות קורות. ספגנו רק חמישה שערים ב-21 מחזורים וזה אומר שאנחנו עובדים טוב מבחינה הגנתית כקבוצה.

אחד הכתבים שאל את איביץ', האם אנשי התקשורת לא עשו טעות, בכך שהשוו את יונתן כהן לערן זהבי, והאם ההשוואה הזו פגעה בכהן וביכולת שלו מאז המשחק נגד מכבי חיפה והמאמן ענה בקריצה: "זאת לא הפעם הראשונה וגם לא האחרונה שאתם עושים טעות. אני לא רוצה להגיד שום דבר נגד השחקנים שלי, יונתן בחור צעיר, שעובד קשה ומתאמן חזק שהוכיח שיש לו פוטנציאל, אבל ערן זהבי זה משהו אחר".


"ערן זהבי הוא משהו מיוחד". גם איביץ' מבין את פערי הרמות (אודי ציטיאט)

"שלטנו במשחק במחצית השנייה, כבשנו שער בדקות הראשונות וחשבנו שהתוצאה תהיה אחרת", סיכם כובש השער אופואדו את המשחק בסיום. "בכדורגל לפעמים אפשר לשחק ממש טוב, אבל להחמיץ הזדמנויות ולא לנצח משחקים, זה הכדורגל, אין מה לעשות. נצטרך להמשיך לעבוד קשה באימונים ונתכונן למשחק הבא שלנו".

"לא הפסדנו וזה הדבר החשוב ביותר", המשיך אופואדו, "התיקו הזה לא מספיק עבורנו, כי כמו שאמרתי, היינו צריכים לנצח את המשחק, אבל נשארנו עם נקודה וכל נקודה נספרת וחשובה עבורנו. לא הופתענו שבאר שבע שיחקה הגנתי והיינו מוכנים לזה". על כך שחיפה יכולה לצמק את הפער לשתי נקודות: "לא אכפת לנו מהתוצאות של מכבי חיפה, אנחנו מפוקסים רק על התוצאות שלנו. אנחנו לא מרגישים שום לחץ, בכלל לא".

אופואדו מסיים את חוזהו בסיום העונה הנוכחית ונשאל לגבי עתידו: "זה לא תפקידי לדבר על החוזה הבא שלי, יש לי אנשים שעובדים בשבילי וזה תפקידם. התפקיד שלי הוא לעבוד על המגרש. ברור שארצה להישאר במכבי. ישראל זה אחלה מקום בשבילי, מכבי זו הקבוצה הכי טובה בארץ, אז אני בר מזל להיות כאן ואשמח להישאר ככל שירצו אותי. הסוכנים שלי לא אמרו לי כלום עד עכשיו, כי אני חייב להיות מרוכז במשחקים עצמם, אז ביקשתי מהם לא לדבר איתי בשלב הזה. אני צריך רק לשחק ולעבוד קשה, מה שיהיה בשיחות זה בינם לבין מכבי".

"לא מסתכלים על התוצאות של מכבי חיפה". צ'יקו אופואדו (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי