צ'רון שרי בראיון בלעדי לספורט1: "לא הגעתי כדי לסיים במקום השני"

צ'רון שרי
צ'רון שרי | עמרי שטיין

הקשר המיוחד עם ווילדסחוט, חדר ההלבשה המגובש והרמה בישראל. בראיון מיוחד, הכוכב ההולנדי של מכבי חיפה אינו שולל הישארות בכרמל ולא מתבייש לומר את המילה 'אליפות'

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

זוגות-זוגות בחרה הקיץ מכבי חיפה את שחקני הרכש שלה. לאוסטרלי ניקיטה רוקאביצה צירפה את בן ארצו טרנט סיינסבורי; למגן ארנסט מאבוקה חיברה את הקשר ז'אנדו פוקס (שהספיק בינתיים לעזוב), אבל הצמד המשמעותי ביותר העונה הוא דווקא הצמד ההולנדי, צ'רון שרי ויאניק ווילדסחוט. ומאז שהצטרפו – הם בלתי ניתנים להפרדה.

גם לראיון עם שרי שנערך השבוע במשרדי מכבי חיפה הגיע הקשר מלווה בווילדסחוט, ישירות ממתחם האימונים. "תעשה את זה מהר, אנחנו עוד צריכים לאסוף את הילדים", האיץ ווילדסחוט בשרי, רגע לפני פתיחת הראיון, וסיפק הצצה קטנטנה למערכת היחסים הקרובה שיש בין השניים. "אנחנו משפחה אחת", צוחק שרי, "גם לאימונים אנחנו נוסעים ביחד. אני נוהג, ויאניק בדרך חזרה".

מי שיראה אותם עשוי לחשוב שמאחוריהם קריירה ארוכה של שיתופי פעולה, אבל האמת היא שהם נפגשו לראשונה בכפר גלים. מעולם לא שיחקו יחד. אבל השילוב הזה בין שני ההולנדים מסביר יותר מהכל את ההצלחה של מכבי חיפה העונה.

בגיל 31 הגיע שרי לישראל עם תווית יוקרתית במיוחד. ההולנדי נחשב לזר האיכותי ביותר שהביאו הירוקים הקיץ, ועד כה הוא גם מספק קבלות עם שישה שערים וחמישה בישולים ב-20 המחזורים שחלפו. "אנחנו משחקים טוב עד עכשיו", אומר הקשר, "כרגע אנחנו נמצאים במקום השני, אבל בכל מקרה כבר הוכחנו שאנחנו קבוצה טובה שיכולה להגיע הכי גבוה שאפשר",


מערכת יחסים קרובה. שרי ו-ווילדסחוט במהלך הראיון (עומרי שטיין)

הכי גבוה שאפשר זה אומר אליפות?

"אנחנו מנסים לעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים, וכרגע לא מסתכלים על אליפות אלא ממשחק למשחק. נצטרך לנצח את המשחקים שלנו. ברור שלא נוכל לדבר על אליפות כל עוד מכבי ת"א לא מאבדת נקודות, אבל נחכה למעידות שלהם ונתמקד בעיקר בלהשיג את הניצחונות שלנו".

מה לדעתך יהיו הדברים שיביאו לכם את האליפות?

"הכי חשוב שנישאר מאוחדים כקבוצה. חדר ההלבשה שלנו מצוין והוא כמו משפחה אחת גדולה. נצטרך להישאר מלוכדים ולהמשיך להילחם אחד עבור השני. בעיקר חשוב לשמור על רמת המשחק שלנו, ולא לחשוב מעבר לזה".

מהו סוד ההצלחה שלכם העונה?

"יותר מהכל, הסוד נמצא בחדר ההלבשה. כל שחקן בקבוצה יודע את מקומו ומה שהוא צריך לעשות במגרש לטובת הקבוצה".

הראיון עם שרי נערך 24 שעות לפני ה-1:1 בין הפועל ב"ש ומכבי ת"א, תוצאה שתאפשר לירוקים להקטין את הפער מהאלופה לשתי נקודות בלבד – אם תנצח את הפועל כפ"ס באצטדיון סמי עופר (שבת ב-17:30, ישיר בספורט3). "עד עכשיו הפסדנו פעמיים למכבי ת"א, אז העבודה שלנו צריכה להיות התמקדות בעצמנו, ולא להסתכל עליהם", אומר ההולנדי, "עד שני המשחקים הבאים בינינו שיהיו בפלייאוף יש מספיק משחקים. אנחנו חייבים לחשוב רק על עצמנו".

מה דעתך על פרשת ירדן שועה?

"הוא שחקן טוב ובחור נהדר. חבר אמיתי לחדר ההלבשה. מעבר לזה אני לא מנסה להבין אותו וגם לא נכנס לזה, כי זה לא ענייני".

מה אתה חושב על הכדורגל הישראלי?

"אני חייב לומר שהופתעתי לטובה. אני חושב שהרמה כאן גבוהה. אני זוכר שכשהגעתי למכבי חיפה שוחחתי עם ווילדסחוט, ושנינו הרגשנו מופתעים. לפני שהגעתי היו לי שיחות גם עם מיכיל קראמר ונייג'ל האסלביינק. כולם סיפרו לי דברים טובים – גם על מכבי חיפה וגם על הכדורגל בישראל. בית"ר ירושלים, מכבי ת"א, הפועל ב"ש ועוד כמה קבוצות – בכולן הרמה גבוהה".

אתה אחד מאהובי הקהל במכבי חיפה.

"שיחקתי בהרבה מועדונים באירופה וגם בסין, ואני יכול לומר לך בבטחה שהקהל של מכבי חיפה הוא מהקהלים הטובים והחמים שנתקלתי בהם. הוא תמיד נמצא סביב הקבוצה ויוצר אווירה בלתי רגילה, גם במשחקי החוץ ובטח בבית. לראות אצטדיון כמעט מלא בכל משחק בית זה מדהים, והלוואי שהם יישארו איתנו ככה כל העונה. אין ספק שהם השחקן ה-12 שלנו".


"מהקהלים הטובים והחמים שנתקלתי בהם" (אריאל שלום)

פתחת את העונה נהדר, אבל לאחרונה אתה בכושר קצת פחות טוב. אתה מרגיש את זה?

"קודם כל, אני זוכה לתמיכה רחבה גם של המועדון וגם מצד האוהדים. אני מרגיש את האהבה הגדולה שלהם ומנסה להחזיר להם בחזרה. מדי משחק אני משתדל לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר ולהראות את היכולת שלי. למרות זאת, זה נכון שלפעמים יש גם משחקים פחות טובים, אבל אני יכול להבטיח שנמשיך להילחם בכל משחק עד הדקה האחרונה וננסה לעשות הכל כדי לשמח אותם בכל שבוע".

אתה כבר בן 31. אתה עוד חולם להגיע לרמות הגבוהות באירופה?

"גיל 31 הוא לא סוף הקריירה. תמיד שיחקתי ברמות הכי גבוהות, ואני חושב שיש לי את הנתונים להיות שם. בכל מקרה, אני מאוד מרוצה במכבי חיפה וצריך קודם כל להוכיח את עצמי כאן. אני גם לא פוסל אפשרות להישאר בחיפה לארבע או חמש שנים נוספות. אבל בכל מקרה הראש שלי כרגע בהצלחה העונה, ואם וכאשר תגיע הצעה, אז נקבל החלטה".

לא זכית עדיין באליפות בקריירה שלך. זה יקרה השנה?

"אני מקווה. ברור שלא הגעתי לכאן בשביל מקום שני. יש לי חלומות ושאיפות, ואמשיך לעשות הכל כדי להגשים אותן. זה לא יהיה נכון להצהיר עכשיו על אליפות, אבל אשקר אם אגיד שאני לא מקווה ולא רואה את זה מול העיניים. יש לנו קבוצה טובה וכולם רוצים את אותה המטרה. רק אם נעבוד קשה, נוכל להגיע לשם".


לא פוסל אפשרות להישאר בחיפה זמן רב. צ'רון שרי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי