צפו בתקציר: מכבי חיפה הובכה עם 1:0 ביתי מול הפועל כפר סבא

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים | מאור אלקסלסי

סנסציה בסמי עופר: הירוקים פספסו הזדמנות ענקית להתקרב למכבי תל אביב בפסגת הטבלה ורשמו משחק חלש מול הקבוצה מהשרון, שהכריעה עם שער דרמטי של פדידה ברגע האחרון (96)

(גודל טקסט)
מכבי חיפה רשמה אכזבה בלתי רגילה הערב (שבת), כאשר הפסידה 1:0 להפועל כפר סבא באצטדיון סמי עופר במסגרת המחזור ה-21 של ליגת העל. בכך, הירוקים פספסו הזדמנות יקרה מפז לצמק את הפער ממכבי תל אביב המוליכה לשתי נקודות בלבד, וכבר לא יכולים לשמוח מאיבוד הנקודות של הצהובים מול הפועל באר שבע ביום רביעי האחרון, כשבסופו של דבר דווקא הגדיל את הפער בין שתי הקבוצות, שלפני המחזור עמד על ארבע נקודות וכעת עומד על חמש. ההכרעה הייתה הכי דרמטית שאפשר לבקש – כאשר עומר פדידה כבש שער ניצחון בדקה ה-96.
 
 
הקבוצה של מרקו בלבול לא הצליחה לפרוץ את משחק ההגנה של הקבוצה מהשרון, הייתה לא מדויקת וניכר היה שהידיעה שהיא חייבת לנצח הלחיצה אותה והיא בעטה בדלי וצריכה להרגיש מאוכזבת מאוד. הקהל הירוק שוב הגיע בהמוניו, כאשר 19,979 אוהדים פקדו את יציעי האצטדיון החיפאי החדיש, אך חזרו כואבים מאוד לביתם. 


חגיגות בהפועל כפ"ס (מאור אלקסלסי)
 

 
הירוקים היו חסרים את דולב חזיזה הפצוע ואת ירדן שועה המושעה, ובלבול בצע רוטציה כשהעניק לליו קסטייאנו את המקום בהרכב (הופעת בכורה) וגם לעאיד חבשי. מנגד, כפ"ס נאלצה להסתדר גם היא ללא שלושה מורחקים (בן רייכרט, גרשון קופי ונועם גמון) ויותר מזה – ללא המאמן שלה, אופיר חיים, שהורחק גם הוא במשחק הקודם ומי שעמד הערב על הקווים היה רביד גזל, עוזרו, שרשום על הניצחון הענק הזה.

האורחת חוזרת הביתה מרוצה, בלשון המעטה. היא באה להתמודדות בלי הרבה ציפיות וחזרה עם שלוש נקודות יקרות מפז (ויוקרתיות כמובן) במאבקי התחתית, אשר הרחיקו אותה למרחק של ארבע נקודות מהקו האדום. המחצית הראשונה נפתחה בקצב איטי, כאשר מכבי חיפה שלטה בכדור אך התקשתה לייצר איומים על השער אל מול העמידה הטקטית הטובה של הפועל כפ"ס. לאחר כ-25 דקות של משחק הרגיש שהקצב מעט העלה וחניכיו של מרקו בלבול הצליחו להגיע ליותר ויותר מצבים.


שחקני מכבי חיפה מאוכזבים (מאור אלקסלסי)

 
 
צ'רון שרי היה קרוב פעמיים (פעם אחת לאחר הגבהה נפלאה של ליו קסטייאנו) וגם יובל אשכנזי הגיע למצב בעיטה לא רע מחוץ לרחבה, אך השער לא הגיע ושתי הקבוצות ירדו למחצית בתיקו מאופס, כאשר גם כפ"ס לא הצליחה לאיים על ג'וש כהן, ואפשר להגיד בפה מלא שהירוקים סיפקו חצי ראשון לא מספיק טוב, לא מספיק טוב בכלל.
 
 
החצי השני נפתח בצורה דומה לאיך שהראשון הסתיים. השליטה של החיפאים הפכה למוחלטת יותר והקבוצה מהשרון רק התגוננה, אך הקצב היה איטי, מכבי חיפה לא הצליחה להגביר אותו והדבר שיחק לטובת כפ"ס. בלבול ביצע בדקה ה-57 חילוף כפול כשהכניס את מוחמד עוואד וארנסט מאבוקה על חשבונם של יאניק ווילדסחוט וליו קסטייאנו,  אך גם הדבר הזה לא עורר במיוחד את המשחק של המארחת.


שחקני מכבי חיפה מאוכזבים (מאור אלקסלסי)

 
 
הזמן חלף והלחץ התחיל לשחק תפקיד אצל שחקני מכבי חיפה, שלא הצליחו לשנות את סגנון המשחק למשך 90 דקות. דווקא בתוספת הזמן, שארכה שש דקות, הגיעו המצבים הטובים במשחק. מכבי חיפה הייתה קרובה פעמיים מניסיונות של סינטיהו סלליך ומוחמד עוואד, אך בדקה ה-96 הגיע הרגע המשוגע של המשחק. אמדו סוקונה, בהופעת הבכורה שלו (נכנס כמחליף), יצא למתפרצת ושלח כדור עומק נהדר לעומר פדידה שבעט מתוך הרחבה וקבע את תוצאת המשחק.
 
 
לחיפאים מחכה משחק קשה במיוחד במחזור הבא, שייערך כבר ביום שלישי. הם יישארו בסמי עופר ויארחו לקרב ענק את הפועל תל אביב של ניר קלינגר, שכולנו חוזים בשיפור הגדול שלה בשבועות האחרונים והם ללא ספק יקשו על הקבוצה של מרקו בלבול. מן העבר השני, אופיר חיים יחזור לקווים של כפ"ס, כשהיא תארח באצטדיון המושבה ביום רביעי את בית"ר ירושלים (20:00, ספורט3), ומצפה לה משחק לא פחות קשה ממה שהיה לה היום – והיא תשמח מאוד לצאת עם תוצאה דומה.


מרקו בלבול (מאור אלקסלסי)


רביד גזל (מאור אלקסלסי)


מרקו בלבול ורביד גזל מחובקים (מאור אלקסלסי)

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, לייו קסטייאנו (ארנסט מאבוקה, 57), עופרי ארד, עאיד חבשי, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי (מקסים פלקושצ'נקו, 76), סינטיהו סלליך, צ'רון שרי, יאניק ווילדסחוט (מוחמד עוואד, 57) וניקיטה רוקאביצה.

הפועל כפר סבא: איתמר ישראלי, טום שלח, טל מכלוף, סודיק אטנדה, יבגני ברקמן (יהב אפריאט, 77), אביב סולומון, דן עזריה, אדריאן רוצ'ט, בובקר טראורה, שגיא דרור (עומר פדידה, 70) וקיזיטו (אמדו סוקונה, 60).


ליו קסטייאנו בחימום (מאור אלקסלסי)


צ'רון שרי בחימום (מאור אלקסלסי)

מהלך המשחק
מכבי חיפה באופן צפוי לקחה את השליטה בפתיחה, כאשר הפועל כפ"ס נתנה לה להניע את הכדור וחיכתה לה במטרה לצאת למתפצות, דבר שהקשה על המארחת לייצר מצבים מסוכנים. בדקה ה-13 הגיע המצב הראשון של הקבוצה מהכרמל, כאשר נטע לביא מסר לצ'רון שרי שהוביל מתפרצת ומצא את יאניק ווילדסחוט באגף השמאלי. ווילדסחוט חתך לכיוון המרכז ובעט לא מספיק חזק, השוער איתמר ישראלי קלט את הכדור בקלות.


אוהדי מכבי חיפה (מאור אלקסלסי)

בדקות שלאחר מכן החיפאים קצת העלו קצב, אך עדיין התקשו להשיג איום משמעותי על השער ולפתוח את ההגנה של כפ"ס גם כעבור חצי שעה של כדורגל. ואז, בדקה ה-31, הגיע המצב האמיתי הראשון – צ'רון שרי חטף את הכדור ליבגני ברקמן והיה חייב למסור לניקיטה רוקאביצה החופשי, אך התעכב מעט ומצא לבסוף את יובל אשכנזי. אקס בני יהודה לקח בעיטה מ-18 מטרים בחופשיות ופספס את המסגרת, אך סוף סוף התקפה טובה של חניכיו של מרקו בלבול.


ליו קסטייאנו (מאור אלקסלסי)

שתי דקות לאחר מכן חיפה הגיעה למצב נהדר נוסף לאחר כדור קרן שהורחק עד למחצית המגרש והגיעה לליו. המגן הספרדי שלח כדור נהדר לעופרי ארד בצד ימין של רחבת כפ"ס, הבלם הצעיר נגח למרכז הרחבה של חיכה שרי, שבחצי מספרת ניסה את כוחו, אך הכדור שלו הלך אל מעל השער.


צ'רון שרי שומר על דן עזריה (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-39 סאן מנחם רשם ניסיון נוסף עבור המארחת, כאשר חתך מהאגף השמאלי לכיוון המרכז ובעט לעבר השער עם רגל ימין – איתמר ישראלי הסתדר עם הכדור ללא כל בעיה. ארבע דקות חלפו וליו קסטייאנו הראה לנו את יכולת ההגבהה שלו. המגן הספרדי הכניס כדור מצוין מהאגף הימני על מרכז הרחבה, צ'רון שרי התרומם ונגח, אך ישראלי סיפק הדיפה נאה, אשר הורידה את הקבוצות למחצית בתוצאה מאופסת.


קיזיטו שומר על נטע לביא (מאור אלקסלסי)

המחצית השנייה החלה בקצב דומה לזה של הראשונה. החיפאים התקשו להכניס מהירות למשחק ולייצר מהלך מפתיע כלשהו שיחתוך את הגנת כפ"ס. בדקה ה-53 כדור שהורחק ע"י הגנת האורחת הגיע לסאן מנחם, שבעט כדור עוצמתי מחוץ לרחבה, אך שוב נעצר אצל איתמר ישראלי.


צ'רון שרי ויובל אשכנזי (מאור אלקסלסי)

הירוקים לא הצליחו באמת לסכן את השוער של כפ"ס, ורוב ניסיונתיהם היו בעיקר ממרחק. בדקה ה-67 היה זה שרי עם כדור לא רע ממרחק, אך לא כך חניכיו של מרקו בלבול יצליחו להכניע את ישראלי. 


עופרי ארד נוגח (מאור אלקסלסי)

ככל שהדקות חלפו ניכר ששחקניו מכבי חיפה נראו לחוצים מאוד בכדי להבקיע ולא לפספס את ההזדמנות לצמק את הפער ממכבי תל אביב. הם המשיכו לשלוט לחלוטין בכדור, אך שוב – לא להגיע אל רחבת האורחת, גם עד הדקה ה-80.


יובל אשכנזי (מאור אלקסלסי)

השופט הוסיף שש דקות תוספת זמן, וכבר אחרי מספר שניות מכבי חיפה הגיע למצב אולי הטוב שלה במשחק – אבל סינטיהו סלליך רשם החמצה גדולה. השחקן קיבל הגבהה מצוינת מצ'רון שרי מהאגף הימני, היה חופשי לגמרי ממצב טוב, אך נגח בחולשה אל מעל השער. החמצה קריטית לסלליך, שיכל להרגיע את חבריו לקבוצה, מאמנו ואלפי אוהדיו.


אדריאן רוצ'ט ויבגני ברקמן (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-94 עוואד בעט כדור פנטסטי מצד ימין של הרחבה וסחט הצלה ענקית מאיתמר ישראלי. הירוקים לחצו בטירוף בתוספת הזמן, ואז קרה הרגע הגדול של המשחק ברגע אחד של הלם – אמדו סוקונה המחליף, בהופעת הבכורה שלו, הוביל מתפרצת ומצא בכדור עומק את עומר פדידה בתוך הרחבה של החיפאים שהיו לא מוכנים, והקפטן בעט נהדר לרשת של ג'וש כהן בבעיטה השנייה בלבד של קבוצתו למסגרת במשחק והכניס את כל יושבי סמי עופר להלם עם 1:0, שמיד לאחריו הגיעה שריקת הסיום.


עומר פדידה חוגג עם שחקני הפועל כפ"ס (מאור אלקסלסי)


צ'רון שרי בהלם (מאור אלקסלסי)


אביב סולומון חוגג (מאור אלקסלסי)


נטע לביא מאוכזב (מאור אלקסלסי)


סודיק אטנדה חוגג (מאור אלקסלסי)


שחקני מכבי חיפה מאוכזבים (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי