קלינגר: "הביטחון שלנו לא נפגע מההפסד", רודריגס עשוי לפתוח

ניר קלינגר
ניר קלינגר | עדי אבישי

האדומים שנעצרו בשבת, נערכים למכבי חיפה מחר במשחק חשוב על ההשתלבות בפלייאוף. המאמן: "זה מאתגר, בגלל משחקים כאלה אתה נולד להיות כדורגלן". דגני: "התאמנתי, מקווה לשחק". הקשר יחליף את ברשצקי

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב יוצאת מחר (שני, 20:15), למשחק חוץ סופר-קשה נגד מכבי חיפה בסמי עופר, משחק קריטי שעשוי להשפיע על הגעתה לפלייאוף העליון. האדומים אמנם מדורגים עדיין במקום החמישי אך רחוקים רק נקודה מהפועל חיפה השביעית לה הפסידו בשבת בבלומפילד לאחר חמישה ניצחונות ליגה רצופים. מאז עונת 2013/14 האדומים לא הצליחו לנצל את היריבה מהכרמל. האדומים מתכוננים למשחק כמו לגמר גביע. במועדון מעריכים כי 36-37 נקודות יספיקו לפלייאוף העליון אך צפויים להם עוד משחקים קשים נגד בית"ר ירושלים ומכבי חיפה. ההבדל בין משחקים בפלייאוף העליון לבין הפלייאוף התחתון הם בסדר גודל של 1.7 מיליון שקל בהכנסות.

הקפטן אוראל דגני שהחמיץ את שני המשחקים האחרונים בשל פציעה, שב לאימונים וערך שיחה עם המאמן ניר קלינגר וביקש לפתוח בהרכב. ההחלטה הסופית תתקיים לגביו רק מחר ביום שלישי, ואם זה יקרה אז איאד אבו עביד ישוב לעמדת המגן הימני, במקומו של עידן כהן. המאמן, שאמר במסיבת העיתונאים שנערכה עוד קודם שהוא שוקל שינויים טקטיים – מתכוון לפתוח עם הקשר פיליפה רודריגס על חשבונו של מוטי ברשצקי, בעוד מאור בוזגלו שבולט באימונים ימשיך על הספסל. קלינגר החליט כי שי אייזן יינטרל את יובל אשכנזי. לא פחות מ-3,000 אדומים צפויים ללוות את הקבוצה. המאמן ניר קלינגר דיבר במסיבת העיתונאים על ההכנות למשחק והוסיף שהביטחון של קבוצתו לא נפגע ולצידו ישב הקפטן אוראל דגני שאמור לשחק מחר: "התאמנתי ואני מקווה שארגיש טוב גם מחר".

קלינגר התייחס בפתח דבריו להפסד להפועל חיפה: "אנחנו לא מרגישים גרוע בכלל, אנחנו היינו מבואסים מהתוצאה במשך יום אחד. בכדורגל, בספורט, לפחות אני וגם השחקנים שאני מעביר להם את התחושות – מה שהיה – היה, הולכים קדימה, יש יום חדש ומשחק חדש. אני קונה כל פעם להפסיד אחרי שבעה ניצחונות בכל המסגרות.  לא הגיע לנו להפסיד, זה לא משחק שהיינו בו גרועים או לא הגענו למצבים. זה משחק שהיה יכול להיגמר לכאן או לכאן וזה נגמר בהפסד. אנחנו מסתכלים קדימה לקראת משחק מאוד מאתגר שיש לנו מחר. משחק גדול, משחק שבשביל משחק כזה אתה נולד להיות כדורגלן. אני מקווה שיהיה משחק מעניין.


פיליפה רודריגס. בתמונת ההרכב (דני מרון)

חיזוק עד יום חמישי: "אני לא יודע, האמת לא חשבתי על זה. אני חושב רק על המשחקים שבפנינו ואני פחות מתרכז ברכש. אין לי זמן להתעסק ברכש כשיש משחק כל שלושה ימים. יש את הבעלים, יש את משה סיני, הם אלה שיותר מתעסקים בזה. אני באמת כל-כולי בהכנה של הקבוצה למשחק, לניתוח המשחק הקודם, להכנה לקראת המשחק הקרוב וכמו שאמרתי משחק מאוד מעניין ומאתגר נגד קבוצה מצוינת. אנחנו נגיע מוכנים, דרוכים ונקווה לתוצאה טובה".

על ההפסד של מכבי חיפה להפועל כפר סבא והאם זה טוב או רע להפועל: "הפסיכולוגיה של הליגה הזו היא מאוד הפכפכה. תמיד יש שני צדדים למטבע. לפעמים אומרים זה טוב שהפסידו וכעת יהיה להם חוסר ביטחון או שזה לא טוב משום שיהיו חייבים לנצח. זה פסיכולוגיה טובה לפרשנים ולתקשורת. אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו בהכנה הטקטית שלנו למשחק הזה, לדעת להתמודד עם דברים חזקים שיש למכבי חיפה ועם פחות חזקים. לדעת ללחוץ על הנקודות הנכונות וכל שאר הדברים זה סמנטיקה מסביב כל אחד מסתכל על זה איך שהוא רוצה ואיך שנוח לו. אנחנו בהחלט באים כשההפסד בשבת לא פגע לנו בביטחון ואני מרגיש את זה. אנחנו יודעים שאנחנו קבוצה חזקה וטובה שלעתים סובלת מפנצ'רים.
 

על כך שהפועל לא ניצחה את חיפה בחוץ מאז 2012: "תודה שאתם מחדשים לי, אני לא חשבתי על סטטיסטיקה והיא בטח לא משחקת ולא מנצחת וגם אחרי שניצחנו את הפועל באר שבע לא סיפרו לי שאני ניצחתי אותם בליגה הרבה זמן. זה נחמד לסטטיסטיקה אבל לא ידעתי וזה לא משפיע".

ניר קלינגר. "שוקל שינויים טקטיים" (מאור אלקסלסי)

שינויים טקטיים: "אנחנו חושבים על כל מיני קומבינציות להרכב וזה תלוי גם בכשירות של השחקנים. אני מניח שגם בחיפה וגם אצלנו יש סוג של עומס בין משחקים אחרי שמשחקים שבת-שלישי-שבת-שלישי. כמו שאמרתי אני מאמין ששחקנים יכולים לשחק שלושה משחקים בשבוע אבל יכול להיות שיהיו שינויים כאלה ואחרים ונחליט את זה לקראת מחר סמוך למשחק".


דגני חוזר: "בעזרת השם, רנאה מחר אם הוא יחזור או לא. אני מקווה שהוא יהיה כשיר. הוא מאוד רוצה לשחק והוא יספר לכם על זה. הוא שחקן מאוד חשוב למרות שבתפיסה שלי, בדינמיקה של הדברים חשוב שהוא יהיה בריא גם לשאר העונה ולעתים צריך לקבל החלטות גם ביחס לזה ונעשה החלטות נכונות".


לאחר מכן דיבר הקפטן אוראל דגני שנשאל על ההתקפה של מכבי חיפה: "היא באמת קבוצה טובה מאוד ולא סתם היא נאבקת על האליפות. אנחנו עובדים קשה ומתכוננים כמו לכל משחק, ניר יכין אותנו כמו שהוא יודע. אנחנו מנתחים את היריבה בווידאו".היה קשה לשבת בחוץ בתקופה הטובה הזו: "אף פעם לא כיף לי לשבת בחוץ, אני תמיד רוצה לשחק ולראות את החברים מהצד כשאתה לא יכול לעזור להם זה מפריע ומציק לך אבל אני סומך עליהם כי הם עשו עבודה טובה".


על ההפסד האחרון: "אני לא יודע אם הופתעתי זה מוגזם, קצת התאכזבתי, אנחנו עדיין בכושר טוב, אנחנו קבוצה טובה, משחקים כדורגל טוב ויפה ומפעילים לחץ גבוה על היריבה. אבל כמו שניר אמר – צריך לדעת לקבל את ההפסד ולהמשיך קדימה כל הזמן".

אוראל דגני. מקווה לשחק (דני מרון)

כשירותו: "עשיתי השבוע כמה אימונים, אני מקווה שארגיש טוב מחר והכל יהיה בסדר".

מאזן הכוחות שונה מהמשחק בסיבוב הקודם: "אני חושב שאחרי שמנצחים במשך תקופה ארוכה, בערך, אז חושבים על הפועל תל אביב אחרת. אין כאן קטע של פייבוריטית ומי לא, אנחנו רוצים לנצח בכל משחק ולשמח את הקהל, להמשיך במומנטום טוב".

הרכב משוער: יואב ג'ראפי, איאד אבו עביד, רז שלמה, אוראל דגני, מרווין פירסמן, ניר לקס (רז כהן), סטפן ספירובסקי, שי אייזן, פיליפה רודריגס, עומרי אלטמן, מייקל אולהה

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי