עמית ביטון נפצע באימון, הפועל באר שבע מחפשת לצרף חלוץ

מרואן קבהא, עמית ביטון
מרואן קבהא, עמית ביטון | חיים זלקאי

תחילתה של מכת פציעות? לאחר שטקוס, גם הבלם נפגע באימון הקבוצה ויעבור בדיקות בסורוקה. במועדון חוששים מרדיוס נגד נס ציונה. לקראת נתניה: התלבטות בין האלסביינק וזריהן

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע מתכוננת ל-48 שעות מאוד אינטנסיביות. בגזרת הרכש, הקשר הפורטוגלי דוד סימאו שנחת לפנות בוקר בישראל, צפוי לעבור היום (שלישי) בדיקות רפואיות בבית החולים סורוקה. אם הבדיקות יימצאו תקינות, יחתום בקבוצה עד לתום העונה. הוא יגיע בהשאלה ללא תמורה כאשר הקבוצה מהדרום תיקח על עצמה את מלוא שכרו המוערך ב-400 אלף יורו לעונה. במסגרת העסקה עם אא"ק אתונה, באר שבע תשאיר לעצמה אפשרות לרכוש את כרטיסו של השחקן ב-300 אלף יורו.

הקשר, אם יחתום, יהיה הפורטוגלי השלישי בסגל לצד הבלם מיגל ויטור והקשר ז'וסואה, שכבר שוחחו איתו בימים האחרונים במטרה שיצטרף, ובמועדון מניחים שזה יקל על השתלבותו המהירה בקבוצה.

בתוך כך, הקבוצה הדרומית הודיעה שעמית ביטון נפצע בברכו במהלך אימון הקבוצה ובשעות אלו הצוות הרפואי של המועדון מעריך את חומרת פציעתו. בהמשך יבצע גם בדיקת הדמיה בסורוקה. 

דוד סימאו. יחתום לאחר בדיקות רפואיות (הפועל באר שבע, רשמי)

במקביל, בקבוצה עושים מאמצים גם לחיזוק החלק הקדמי. אמנם המשא ומתן עם אוסטריה וינה באשר להעברתו של אלון תורג'מן תקוע, אך בקבוצה בודקים אופציות נוספות. בין השאר נמצא על הפרק חלוצה של עירוני קריית שמונה, יואל אבוחצירה, במסגרת טרייד אפשרי בין הקבוצות כאשר קובי רפואה מעוניין לצרף את נאור סבג. אם יוסי אבוקסיס ייתן אור ירוק למהלך, ימתינו להסכמתו של סבג עצמו, שגדל בקבוצה והקיץ סגר מעגל ולא נראה שהוא ממהר לעזוב את בירת הנגב על אף המאבק הקשה על דקות משחק.

גם אופצייה של חלוץ זר נשקלת בכובד ראש, אלא שלקבוצה יהיו שישה זרים עם החתמת סימאו ובמקרה כזה הקבוצה תצטרך להשאיל את ג'ימי מרין, הקשר מקוסטה ריקה שלא השתלב בקבוצה, או להקפיא את השוער ארנסטס שטקוס ששבר את ידו באימון הקבוצה בראשון וגמר את העונה. היום הוא צפוי לעבור ניתוח. באר שבע קיבלו החלטה כי אוהד לויטה יהיה השוער הבכיר של הקבוצה עד לסיום העונה, כאשר בקבוצה מחפשים שוער שיישמש כמחליף עד לתום העונה ולא מעבר לכך. 

בצל העיסוק בסגל הקבוצה, בקבוצה ישלימו היום את ההכנות למשחק החוץ מחר נגד מכבי נתניה (19:45, שידור ישיר בספורט2). בקבוצה רוצים לחזור למסלול הניצחונות ואף לנצל את המעידה של בית"ר ירושלים ולמצמצם את הפער מהמקום השלישי. הקבוצה תיאלץ להסתדר ללא רמזי ספורי ולואי טאהא הפצועים ונראה שהמאמן יוסי אבוקסיס ימשיך עם מערך של ארבעה שחקני הגנה.


האסלביינק וזריהן. אחד מהם ישחק נגד נתניה (דני מרון)

דוד קלטינס חוזר מהשעייה אך הוא בספק למשחק עקב פציעה. אם לא יהיה כשיר, במקומו עשוי לשחק תומר יוספי הצעיר שבלט במהלך התיקו 1:1 נגד מכבי תל אביב בטוטו טרנר.  בחלק הקדמי אבוקסיס מתלבט בין נייג'ל האסלביינק לניב זריהן, כובש שער השוויון מול מכבי.

שלוש שעות לפני המשחק, הקבוצה תעמיד לדין בשל הנהמות הגזעניות של 20 מאוהדי הקבוצה לעבר שחקני שחומי העור של ק"ש, מה שהביא להפסקת המשחק לחמש דקות במחצית השנייה.  כנגד באר שבע עומד עונש רדיוס על תנאי בגין הרשאה קודמת לאחר שהקבוצה העומדה לדין עקב נהמות גזעניות לעברו של יונס מלאדה, שחקנה של מכבי נתניה במשחק הגביע לפני כחודש. החשש בבאר שבע הוא כי בית הדין יפעיל את עונש הרדיוס ולכן משחקה הקרוב של הקבוצה מול נס ציונה ביום ראשון הקרוב, יערך באצטדיון טדי, או לחילופין באצטדיון בלומפילד או בנתניה.

הרכב משוער: אוהד לויטה; בן ביטון, מיגל ויטור, עמית ביטון, אורן ביטון; מרואן קבהא, דוד קלטינס (תומר יוספי), ז'וסואה; נייג'ל האסלביינק (ניב זריהן), בן שהר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי