ההתעקשות של איביץ' והסכום שמכבי תל אביב חסכה

אלירן עטר
אלירן עטר | אודי ציטיאט

הצהובים חסכו כמיליון ש"ח משחרור עטר ושוינפלד, שאמורים היו להרוויח 160 ו-100 אלף יורו בהתאמה. וגם: המגעים שניהל יצחקי מול אלון להבאת גאנם וסירובה של לודוגורץ בנוגע לביטון

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

החלון נסגר אמש (חמישי) ובסיומו התברר שהקבוצה היחידה שלא צירפה אף שחקן לסגל היא האלופה והמוליכה מכבי תל אביב. במקביל, הקבוצה נפרדה מאלירן עטר שהתיר את חוזהו ועבר לבית"ר ירושלים ומארון שוינפלד שביקש לעזוב את ישראל במטרה לחבור לבת זוגו בארצות הברית. הצהובים חסכו כמיליון שקלים משחרור שני שחקני ההתקפה, כששכרו של עטר עד תום העונה מוערך ב-160 אלף יורו ואילו זה של שוינפלד ב-100 אלף יורו נוספים.

למרות דבריו של המאמן ולדימיר איביץ', שאמר כי הקבוצה עשויה לבצע מהלכים במהלך החלון, היה ברור שאם וכאשר תבצע מכבי תל אביב שינויים הם יהיו מינוריים למדי, כשבניגוד לקבוצות אחרות האלופה לא תכננה לבצע מהפכה. מגבלות הפיירפליי, שעדין מרחפות מעל ההתנהלות הכלכלית ויישרו עם הקבוצה לפחות עד הקיץ הקרוב, הובילו לכך שאופציית רכישת שחקנים תרד כמעט לחלוטין מהפרק, זאת כל עוד לא נמכר אף שחקן ולא נכנס כסף לקופת המועדון.

בניגוד לעבר, אז נרכשו שחקנים יקרים דוגמת וידאר קיארטנסון ופרדראג ראיקוביץ', האופציות שעמדו לרשות מכבי תל אביב הפעם הן הבאת שחקנים חופשיים, השאלות וטריידים. הבעיה הייתה שלמעט עטר ושוינפלד, אף שחקן אחר לא ממש רצה לעזוב, כולל מתן חוזז וניק בלקמן – שמתייבשים כבר חודשיים מחוץ לסגל והעדיפו בכל זאת להישאר בקריית שלום. במקביל, צירוף שחקן זר ירד מהפרק לאחר שאיביץ' סירב להקפיא את חוזהו של אורוש ניקוליץ' הפצוע, מתוך תקווה או בעיקר אמונה שהקשר הסרבי – שהגיע לפני יותר משנה ומאז בילה בעיקר על מיטות הטיפולים – ישוב לשחק עוד העונה.


לא רצה לעזוב. מתן חוזז (דני מרון)

בשוק הישראלי, שממילא לא מושפע ביותר מידי שחקנים נוצצים, מכבי תל אביב נותרה עם מרחב תמרון קטן מאוד. המגעים הרציניים ביותר היו בנוגע להבאתו של חלוץ הפועל רעננה קייס גאנם, כשכבר בתחילת המגעים הבהיר ברק יצחקי – שניהל את השיחות מול הבעלים אשר אלון – שרכישה אינה עומדת על הפרק והצדדים ניסו לרקום טרייד שלא צלח. רעננה סימנה את שחר פיבן, מתן חוזז וארון שוינפלד, אך כאמור אף אחד מהם לא רצה לעבור לקבוצת התחתית והמהלך כשל. שחקן נוסף שמכבי תל אביב רצתה לצרף ואיביץ' אף התבטא לגביו בעבר הוא דן ביטון, אך הסכום הגבוה שדרשה לודוגורץ, שסירבה לשחרר את השחקן בהשאלה עם אופציית רכישה, טירפד גם את המהלך הזה. 

במהלך 14 המחזורים שנותרו ייאלץ איביץ' לתמרן עם חוליית התקפה מדוללת, כשהוא צפוי להסתמך בעיקר על יונתן כהן ועומר אצילי בכנפיים, כשבחלק הקדמי עומדים לרשותו צ'יקו אופואדו ואיתי שכטר ואילו מהספסל הוא נוהג לשלוף לאחרונה את אילון אלמוג הצעיר. האחת האופציות של הסרבי כעת היא להוציא מהקפאה את חוזז ובלקמן, שכאמור לא נספרו במהלך התקופה האחרונה ועשויים להפוך למשמעותיים יותר במידת הצורך.

מחר (שבת החל מ-19:45, ישיר בספורט4) תצא מכבי תל אביב למשחק חוץ בסמי עופר נגד הפועל חיפה, כשהמטרה של איביץ' וחניכיו תהיה לפתוח פער זמני של שמונה נקודות ממכבי חיפה, שתתארח באצטדיון טדי אצל בית"ר ירושלים (שני ב-20:15).

מבחינה מקצועית, מכבי תל אביב תחסר את דן גלזר המוצהב ומי שעשוי לפתוח במקומו הוא רוסלן ברסקי, שהיה מבוקש במהלך החלון על ידי מספר קבוצות אך העדיף להישאר. גם הפעם, כמעט כמו בכל שבוע במהלך התקופה האחרונה, המאמן הסרבי מתלבט בין צ'יקו אופואדו לאיתי שכטר בחוד, כשגם אילון אלמוג ואבי ריקן נמצאים בתמונה, אולי על חשבון יונתן כהן שעשוי לרדת לספסל. למרות הניצחון על רעננה, איביץ' התעכב עם שחקניו במהלך השבוע על המחצית הראשונה, בה הם היו חסרי מחץ, הרבו לאבד כדורים והציגו יכולת חלשה.

הרכב משוער: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, ז'איר אמאדור, אנריק סבוריט, רוסלן ברסקי (אבי ריקן), אייל גולסה, דור מיכה, עומר אצילי, יונתן כהן (איילון אלמוג), צ'יקו אופואדו (איתי שכטר).


ישוב לרוטציה? ניק בלקמן (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי