בעקבות אירועי טדי: מכבי חיפה תעמוד לדין בגין קריאות גזעניות

אוהדי מכבי חיפה בטדי
אוהדי מכבי חיפה בטדי | דני מרון

תובע ההתאחדות החליט להעמיד את הירוקים לדין בגין התפרעות האוהדים בתחילת המשחק והנהמות לכיוונו של פרדי פלומיין. בית"ר ירושלים תעמוד גם היא בשל זיקוק שנורה ביציע אוהדיה לאחר השער של עטר

(גודל טקסט)

לאחר המשחק הסוער אמש (שני), תובע ההתאחדות לכדורגל החליט להעמיד לדין את מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, זאת לאחר מספר אירועים שהתרחשו באצטדיון טדי. הירוקים יעמדו לדין בשל התפרעות אוהדיה בפתיחת המשחק, כאשר שש אבוקות הודלקו ביציע הדרומי שאכלס את אוהדי הקבוצה. חמור מכך, קהל האוהדים של הקבוצה מהכרמל מואשם גם בקריאות גזעניות לכיוונו של פרדי פלומיין במהלך דקות הסיום של המשחק. הדיון יתקיים מחר בשעה 17:00.

בדו"ח של השופט רועי ריינשרייבר נכתב לאחר המשחק: "בדקה הראשונה הובערו 6 אבוקות מהיציע הדרומי של מכבי חיפה. בדקה ה-94 ולאחר הבקעת השער השני לזכות בית"ר, מבקיע השער פלומיין הוריד את חולצתו ורץ לעבר קבל אוהדי מכבי חיפה והחל להקניט אותם".

"בתגובה, הקהל האורח נהם לעברו. יש לציין שהשחקן ניגש אליי ולעוזר השופט במהלך המחצית הראשונה וטען ששמע נהמות מצד אוהדי מכבי חיפה. צוות השיפוט בראשותי לא זיהה את הקריאות. הודענו למשקיף המשחק ולצוות האבטחה, שנעזרו במצלמות האבטחה במהלך הפסקת המחצית ולא נמצאו ראיות". בדו"ח המשקיף נכתב: "במהלך המחצית הראשונה פנה אלי השופט הרביעי ודיווח לי כי פלומיין שמע נהמות גזעניות מצד אוהדי מכבי חיפה. הודעתי לו שלא שמעתי בעצמי את הקריאות".


פרדי פלומיין חוגג מול אוהדי מכבי חיפה (דני מרון)

מן העבר השני, גם בית"ר ירושלים תעמוד לדין בשל התפרעות אוהדיה לאחר הפנדל של אלירן עטר, כאשר בדו"ח השופט צוין כי לאחר כיבוש שער היתרון נורה זיקוק מהיציע המזרחי, וכרבע שעה לאחר מכן נזרקה כוס משקה מכיוון היציע הצפוני לעבר כר הדשא. האירועים צוינו גם בדו"ח המשקיף.

במפגש המוקדם יותר העונה בין הקבוצות אנטואן קונטה טען ששמע נהמות לעברו מצד הקהל הירוק בסמי עופר. הדבר הוביל לדיון קשה מאוד בבית הדין של ההתאחדות ותגובה חריפה מאוד מצידה של בית"ר. מכבי חיפה עשויה לספוג עונש רדיוס, זאת לאחר שהפועל באר שבע קיבלה עונש דומה לאחרונה בעקבות קריאות של אוהדיה במשחק נגד קריית שמונה.

ממכבי חיפה נמסר: "המועדון מגנה בתוקף ובנחרצות את הנהמות לקראת סיום המשחק כלפיי שחקן בית"ר ירושלים, פרדי פלומיין, מצד קומץ אוהדים, ועל כך התנצלותנו הכנה כלפי השחקן. התנהגות מתריסה ככל שתהיה, אינה עילה לקריאות ולנהמות גזעניות ואין אנו מקבלים זאת!"

"אנו נטפל באחראים לכך. מבדיקה שערכנו, רבים מאוהדי הקבוצה ניסו למנוע קריאות אלו ואנו מודים להם על כך. אנו מבקשים מהקהל שלנו להמשיך להיאבק בבודדים הללו. התנהגות זו אינה חלק מרוח המועדון, מועדון ששם כערך עליון את קבלת האחר והשוויון ללא הבדל גזע, דת, צבע או לאום. ערכים אלה מאפיינים את מגוון אוהדינו. לא ניתן לבודדים שכאלה להכתים רבים. נמשיך להיות בית לכולם, בו מקום וכבוד לכל אדם".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי