קסטייאנו ייעדר כחודשיים, במכבי חיפה תקפו את עוואד

מוחמד עוואד
מוחמד עוואד | אריאל שלום

בלבול עשוי לזמן את החלוץ לשיחה לאחר הפוסט שגרר לסערה, במועדון אמרו: "הוא חייב להבין שהוא לא משחק בשביל עצמו". המגן שהצטרף בינואר סובל מפציעה בגיד המפשעה. אשכנזי בספק לשבת, אכזבה מהיכולת

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

במכבי חיפה ניסו לשמור על איפוק אחרי הניצחון הביתי אתמול (שבת) 0:1 על הפועל חדרה. הקבוצה אמנם התאוששה מההפסד הכואב לבית"ר ירושלים בטדי, וצימקה את הפער מהמוליכה מכבי ת"א לשלוש נקודות, לפחות באופן זמני, אך הציגה משחק בינוני והתקשתה מול יריבה שנותרה עם עשרה שחקנים מהדקה ה-27. "חוץ משלוש נקודות, אין יותר מדי מה לקחת ממשחק כזה. מצד שני, גם משחקים כאלה צריכים לדעת לנצח", אמרו בחיפה. "אנחנו נכנסים למאני טיים של העונה ומספר שחקנים נראים לא בכושר, זה מדאיג".

מי שהמשיך בכושר הנפלא שלו, והמשיך לבסס את מעמדו כמניה הבטוחה של הירוקים העונה, הוא ניקיטה רוקאביצה. האוסטרלי הגיע לציון דרך מרשים אמש כשהעלה את מאזנו ל-16 שערים העונה בליגת העל (שיא אישי) בנוסף לארבעה בישולים העונה. החלוץ זכה לבונוס מיוחד על סך 30 אלף יורו, בעקבות מעורבותו ב-20 שערי ליגה העונה, והוחלף במחצית השנייה רק בגלל לוח המשחקים הצפוף אליו נכנסים הירוקים עד לתום העונה.

רוקאביצה. מניה בטוחה (מאור אלקסלסי)
רוקאביצה. מניה בטוחה (מאור אלקסלסי)

לעומת רוקאביצה, שחקן שהמניה שלו נמצאת בירידה בתקופה האחרונה הוא מוחמד עוואד, שנכנס אתמול כמחליף וגרם למרקו בלבול להשתולל מעצבים לאחר שלא מסר לירדן שועה במצב קורץ, החלטה שאולי עלתה למכבי חיפה בשער השני שלה במשחק. אחרי המשחק, עוואד פרסם פוסט באינסטגרם ובו כתב: "עובד, מחכה, סובל ושותק, שלא תחשבו שאלוהים לא רואה מה עושים האנשים הלא הוגנים". 

במועדון בחרו שלא להגיב לפוסט ואף ציינו כי אין שחקן שנהנה לא לשחק, אך היה גם מי שביקר את החלוץ: "הוא חייב להבין שהוא משחק בשביל המועדון, לא בשביל עצמו. אותו מהלך היה יכול להיות קריטי". לא מן הנמנע שבלבול יזמן את השחקן לשיחה.

דבר נוסף שהעיב מעט על הניצחון היו הפציעות של ליו קסטייאנו, שהיה אמור לפתוח בהרכב והוחלף ברגע האחרון על ידי סאן מנחם אחרי שנפצע בחימום, ושל יובל אשכנזי – שנפצע במהלך המחצית השנייה. המגן סובל מקרע בגיד המפשעה וזמן היעדרותו מוערך בין שישה ושמונה שבועות. הקשר מנגד סובל מחבלה בשריר הירך האחורי והוא נמצא בספק למשחק הקרוב. החלטה שהפתיעה שחקנים היא ההחלטה לכלול דווקא את יונתן לוי הצעיר בסגל במקומו של ליו ולא איקום אוטין. בחיפה הסבירו כי הפציעה של המגן הספרדי קרתה ברגע האחרון וכאשר השחקנים ירדו לחדר ההלבשה, לוי נכח שם – לכן הוחלט מיידית לכלול אותו בסגל.

עוד במכבי חיפה קשר קבוצת הנוער, מוחמד גדיר, חתם במועדון על חוזה ארוך טווח לשלוש שנים עם אופצייה לשנתיים נוספות. גדיר אמר לאחרת הרשמי: "מכבי חיפה הוא מועדון שהוא הבית שלי, אין שמח ממני להמשיך כאן ואין ספק שהגשמתי חלום. מודה לכולם, עכשיו זה הזמן שלי להוכיח שהמקום שלי הוא במכבי חיפה". מנכ"ל המועדון אסף בן דב הוסיף: "כחלק מהמדיניות שלנו והראייה לעתיד, אנחנו מחתימים שחקן בית נוסף. מוחמד שחקן מוכשר ואני מאחל לנו בהצלחה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי