קלינגר לקראת בית"ר ירושלים: "זה רגע האמת, לא רוצים לבעוט בדלי"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | עדי אבישי

מאמן הפועל ת"א אופטימי לקראת המשחק בשני: "מונח הרבה על הכף. נצטרך להפגין אישיות. אנחנו בפתחה של הזדמנות להגיע לפלייאוף העליון". פירסמן: "מרגיש כאן בבית". דגני החלים מהשפעת וישחק, התלבטות בקישור

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב אמנה צנחה למקום השביעי ועומד בפניה לוח משחקים קשה עד לסיום הליגה הסדירה, אך הקבוצה של ניר קלינגר שגברה 0:2 על עירוני קריית שמונה במחזור הקודם, עדיין לא ויתרה על מקום בפלייאוף העליון.  התוצאות בשבת עבדו לטובתה.  מחר, הפועל תתארח בטדי למשחק סופר-קשה נגד בית"ר ירושלים כשהיא חייבת נקודות. המאמן ניר קלינגר שפע ביטחון לקראת המשחק. לצידו הגיע המגן השמאלי מרווין פירנסמן שנשאל על עתידו במועדון.

קלינגר נשאל בפתיחה על הרקורד הטוב יחסית של הפועל בטדי: "אני בדרך כלל מאוד אוהב סטטיסטיקה, להסתכל, להתעסק וללמוד ממנה. אבל אני יודע שהשנה ובשנים האחרונות אלה דברים שאתה לא יכול לעשות איתם כלום. גם כשזה לא לטובתך ואם חלילה היא לרעתך אין מה לדאוג ולהיבהל. אנחנו רואים את זה שבוע אחר שבוע בליגה. כל משחק הוא לגופו, יש לו את הדינמיקה שלו, ההשלכות הפסיכולוגיות שלו. יש כאן קבוצות שבשבוע אחד היא ככה ושבוע לאחר מכן היא אחרת, זה תלוי ביריבה ובסגנון המשחק. זה נראה שהולך להיות משחק מאוד-מאוד אמוציונאלי לשתי הקבוצות, כל אחד והמטרות שלה. יש כאן הרבה יוקרה ועל כף המאזניים הרבה מה להרוויח ומה להפסיד וכך אנחנו מתייחסים לזה ולא לפי על פי התוצאות ב-5-10 שנים אחרונות".
 
 
השחקנים יודעים שהם צריכים להוציא נקודות נגד בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב: " אענה על זה בעקיפין. התחלנו את המסע שלנו בדיוק לפני סיבוב, בק"ש וסגרנו את הסיבוב נגד ק"ש בשבת. אם היית אומר לנו אז במשחק ההוא בחוץ בשלוש אחר הצהריים שנגיע למצב שהדברים תלויים בנו ובתוצאות שנשיג אז היינו חותמים על זה מהר מאוד. ואני שמח שבאמת עשינו כברת דרך כל כך מוצלחת למרות שהיו בדרך תקלות שהן דבר טבעי, לכולם יש. עשינו סיבוב מוצלח באחוזים מאוד גבוהים והגענו למצב שכולנו מבינים, ואנחנו לא מהיום בכדורגל – השחקנים, מאמן, הנהלה, אוהדים – זה רגע האמת, וברגע האמת מגיע הזמן שהאישיות, האופי, המשמעת, הטקטיקה הם צריכים לשחק תפקיד ראשי ועלינו ללמוד מטעויות העבר שלנו העונה. יודעים, מודעים להזדמנות, מודעים למה שאנחנו צריכים אבל לא רצים וצועקים את זה כי. זה כאילו לדבר כל הזמן 'הנה אני פה' אלא לעשות את העבודה כפי שעשינו אותה. אף אחד לא היה מדבר על הפועל כפייבוריטית לפלייאוף העליון לפני סיבוב. היום אנחנו בפתחה של הזדמנות ונעשה את הכל כדי שההזדמנות הזו לא תחמוק".
 
 
האם המשחק נגד בית"ר חשוב ברמה האישית והפספוס אשתקד עם האקסית: "זה שונה מהעונה שעברה במדי בית"ר. בהפועל היה פער עצום והדברים הלכו יותר קשה. הקריירה שלי ברוך השם, אני מרוצה ממנה והיא לא עומדת למבחן פה בעונה הזו או במשחק הזה. הפועל תל אביב עומדת במבחן. היא צריכה לעשות את ההתאמות, להגיע למשחק מוכנה מאוד, פיזית ומנטאלית. אנחנו משחקים נגד קבוצה טובה, ראינו אותה נגד מכבי חיפה, לא היה ספק לי לפחות מהרגע הראשון שבית"ר ירושלים תנצח. למדנו אותם ונעשה את כל מה שצריך כדי להגיע הכי מוכנים ונחושים. כמו שאנחנו יודעים בכדורגל דברים קורים וכמו שאמרתי, אף משחק הוא לא דומה למשנהו. הרבה תלוי באיך המשחק יתפתח ואני מקווה שהוא יתפתח למשחק שלנו".

ניר קלינגר (דני מרון)

 
העליונות של הפועל ביחס לשאר הקבוצות שנאבקות על המקום השישי: "אני לא יודע אם יש עליונות. אני יודע שלפני ארבעה-חמישה שבועות אף אחד לא ספר אותנו בכלל בקטע הזה וגם אנחנו לא יצאנו מגרדנו האמת מלהכניס אותנו לתחרות הזו וידענו גם שזו תחרות ארוכה ואיזה משחקים נותרו לנו עד סוף הסיבוב. לשמחתי השחקנים עשו סוויץ והשיגו סדרת ניצחונות, המחמאות מגיעות להם. אספנו נקודות בצורה מאסיבית. אני מקווה שנדע לא לבעוט בדלי. מילאנו אותו בצורה יפה, את סל הנקודות בצורה יפה, ואני מקווה שנמשיך ככה. את החשבון כולנו יודעים גם אם לא סיימנו אוניברסיטה".
 
 
שאר התוצאות בשבת: "בשבוע שעבר אנחנו ניצחנו וגם כל יתר הקבוצות והשבוע שאר הקבוצות מעדו והתוצאות היו הגיוניות. ראינו שהקבוצות הן חזקות ואף אחד לא מוותרת. אני מכיר את כל המאבקים האלה כבר, זה יהיה עד הסוף. נסתכל על עצמנו ועלינו להבין שתשע נקודות בקופה – את האחוז שאנחנו צריכים לקחת אנחנו יודעים וגם את המשחקים שנותרו. כמה שפחות לדבר ולעשות את העבודה על המגרש זה יהיה נכון יותר ואסור לשכוח את התקלות בדרך. אם אנחנו לא מתפרקים וסופגים בשני משחקים תשעה שערים – הפרש השערים שלנו הרבה יותר טוב. עלינו ללמוד הרבה מהמשחקים נגד מכבי נתניה ומכבי חיפה. לא קל היה לקום מחמישייה ומכה כזו והשחקנים התאוששו יפה".
 
 
החובות הגדולים של המועדון ואיום הפחתת הנקודות: "אני מאמן כדורגל, לא איש הנהלה, לא רואה חשבון ולא איש של פיפ"א או אופ"א ופיב"א. אני יכול ליהנות לכם לשאלות שקשורות לטקטיקה ורק על בית"ר ירושלים. כל המועדון וכל המתחם מאוד-מאוד מרוכז בעשייה. אין לי עניין להגיב על זה, אני לא בקיא ולא צריך להיות בקיא. זה לא מגיע אלינו. אם לא הייתם שואלים בין כותלי הקירות האלה – אף אחד לא היה מדבר על זה ולא ידבר על זה".

שחקני הפועל תל אביב חוגגים. מהפך עצום בסיבוב שלם (דני מרון)

 

השחקנים המסוכנים בבית"ר ירושלים: "בית"ר קבוצה שונה ממה שהתחילה את העונה ואנחנו יודעים איפה לשים את הדגש מבחינה הגנתית והתקפית, כמובן שלא נפתח את זה פה. נכבד אותה עד למגרש ובמגרש נצטרך להיות חדים, חזקים מאוד כדי להביא את הנקודות ואנחנו יודעים שזה יהיה קשה אבל אפשרי וכך אנחנו מאמינים ועם האמונה הזו נגיע מחר".
 
 
פירסמן הודה שבית"ר ירושלים פייבוריטית: "הם הפייבוריטים, אבל זה לא אומר שאנחנו לא יכולים לנצח. זה משחק קשה. הם קבוצה חזקה. אנחנו נעשה הכל כדי לנצח. נצטרך לעשות את מה שעשינו בשנה שעברה, גם אם להילחם עד לדקה ה-90 ולנצח ברגע האחרון. נצטרך להציג גם מחר משחק טוב. אנחנו במקום טוב כדי להגיע לפלייאוף העליון". כשנשאל האם הפועל ראויה לפלייאוף העליון אמר: "כן, אם תביטו בטבלה, יש לנו את הצ'אנס. אנחנו ראויים, נראה לאחר שלושת המשחקים הבאים".
 
 
על כך שמסיים את חוזהו בקיץ:  "זה לא הזמן לדבר על זה, בטח לא לפני משחק קשה וחשוב. אנחנו צריכים את התמיכה של האוהדים לקראת המשחק ונגיע מרוכזים. המצב האישי שלי לא מעניין כרגע". כשנשאל האם הוא ציפה שהמועדון יידבר איתו על העתיד ענה: "לא, אפשר לראות בסיום העונה מה קורה. אני מרגיש בבית בהפועל ת"א, יש לי תקופה יפה כאן, נראה מה יהיה. אני רוצה לדבר על המשחק מחר".
 
 

מרווין פירסמן. "מרגיש בבית בהפועל תל אביב" (דני מרון)

האדומים ממשיכים בהכנות למשחק החשוב וקיבלו בשורות טובות מצד הקפטן אוראל דגני שהחלים מהשפעת, חזר להתאמן ויפתח מחר בהרכב. גם השוער אריק ינקו חזר לאימונים מלאים לאחר שהחלים מהפציעה במפשעה ובשריר המותן, אך מסתמן כי יואב ג'ראפי שעמוד בין הקורות במשחקים האחרונים ימשיך בהרכב. המאמן מתלבט לגבי מרכז השדה – עמנואל בואטנג או רז כהן, וכן לגבי השחקן השלישי בחלק הקדמי – פיליפה רודריגס שסופסל נגד עירוני קריית שמונה או מוטי ברשצקי. האוהדים האדימו קנו רק קצת יותר ממחצית הכרטיסים שהוקצו להם (1,600 מתוך 3,000).

הרכב משוער : יואב ג'ראפי, איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, מרווין פירסמן, שי אייזן, רז כהן(עמנואל בואטנג), סטפן ספירובסקי, מוטי ברשצקי ( פליפה רודריגס), עומרי אלטמן, מייקל אולהה.

 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי