נס ציונה מאושרת מהניצחון, זדה ישחק במערך של שני בלמים

שחקני סקציה נס ציונה חוגגים
שחקני סקציה נס ציונה חוגגים | דני מרון

הרבה לחץ השתחרר אצל הכתומים אחרי ה-0:3 הגדול על רעננה, המאמן החדש ישנה את שיטת המשחק. שטיין זכה למחמאות, דוטארי על סאגת המאמנים: "יותר מדי שינויים בשבועיים". אליאס, וויטנס וכהן צפויים להיות כשירים

(גודל טקסט)

הרבה מאוד לחץ השתחרר אצל סקציה נס ציונה אחרי ה-0:3 הגדול על הפועל רעננה אתמול (ראשון). הניצחון הנהדר העלה את הקבוצה למקום ה-13 והוריד את הקבוצה של ניסו אביטן למקום האחרון על חשבונה. כעת, ההפרש מעירוני קריית שמונה שנמצאת מעל הקו האדום (מקום 12) עומד על נקודה אחת בלבד, כשבועיים לפני המפגש הקריטי ביניהן. במחזור הקרוב הצפוניים יפגשו את מכבי נתניה, בעוד הכתומים ישחקו מול הפועל חיפה.

מלבד שיפור המצב בטבלה שהביאו עמם שלוש הנקודות, בנס ציונה קטעו רצף שלילי במיוחד של שישה הפסדים רצופים בהם הקבוצה לא מצאה את הרשת. הסכר נפתח אתמול מחדש עבור העולה החדשה וכידוע, זה היה משחקו האחרון של ארז בלפר על הקווים אחרי שאימן זמנית מאז פיטוריו של עמיר תורג'מן. בלפר נפרד בסיום מהשחקנים. המאמן החדש, ליאור זדה, נכח אמש באצטדיון המושבה ויפגוש לראשונה את שחקניו מחר, שכן היום הם קיבלו יום חופש וישובו להתאמן רק בשלישי.

אחד מהשינויים הראשונים שהמאמן החדש יביא איתו יהיה בשיטת שלושת הבלמים, שיהפכו לקו של ארבעה שחקני הגנה. אגב, אתמול כולם היו בטוחים שבלפר יעלה עם מערך של שני שחקני הגנה, אך בסופו של דבר הוא הפתיע עם המגן הימני נועם כהן כבלם שלישי, בעוד דור כוכב שיחק על כל האגף הימני. לצערו ולמזלו, הפציעות של הבלם דריס וויטנס ואותו נועם כהן במחצית הראשונה אילצו אותו לעבור למערך של שני בלמים, כשהוא הכניס את פרנסיסקו דוטארי ואלעד שחף – ומאותו רגע המשחק השתנה.


הרבה מאוד לחץ השתחרר בנס ציונה (אודי ציטיאט)

הקבוצה נראתה הרבה יותר דינמית, ביצעה לחץ גבוה, סיפקה מהלכי כדורגל נאים בחלק הקדמי וכמובן כבשה שני שערי שדה, אחרי הפנדל של רז שטיין שהעלה אותה ל-0:1 בדקה ה-36, הדקה בה גם הוחלף כהן, שמאוד רצה להישאר על כר הדשא, אך לא קיבל אישור מהרופא. "לחומר השחקנים הנוכחי פחות מתאים לשחק על מתפרצות, אנחנו יותר טובים עם הכדור ברגליים שלנו", אמרו בנס ציונה.

אגב, צמד השחקנים שנפצעו אתמול בגלל התנגשות ראשים, וויטנס וכהן, לא סובלים מזעזוע מוח. הם נראו בסדר לאחר שריקת הסיום וצפויים להיות כשירים למשחק מול הפועל חיפה ביום שבת. גם שי אליאס, שהחמיץ את שני המשחקים האחרונים בעקבות פציעה, יחזור לסגל ויהיה כשיר למשחק מול הקבוצה מהכרמל.

מי שכמובן זכה למחמאות היה מלך שערי הקבוצה, רז שטיין, שכבש צמד והעלה את מאזנו לשישה שערי ליגה. בנוסף, התחיל את המהלך של השער היפה במשחק (השלישי של סביין לילאי) וסידר לאלבני גם מצב של גול בטוח על סף הירידה למחצית. "רז הוא כוכב כדורגל, יכול לשחק בכל קבוצה בארץ", שיבחו במועדון את השחקן. גם יחמיר היקה קיבל שבחים על משחק מצוין.


בלפר. ניהל את משחקו האחרון בנס ציונה (דני מרון)

מוסא מאזו, שהודח מההרכב אחרי שהציג יכולת לא טובה בתקופה האחרונה, כלל לא שותף ובמועדון מאוכזבים מהגישה שלו ושפת הגוף שלו. "מאזו הוא חלוץ ברמה טובה מאוד לליגה שלנו אבל הוא חייב להתאפס", אמרו בקבוצה. חלוץ אחר, אייל שטרכמן, שהגיע לקבוצה ביום האחרון של חלון ההעברות, נכלל לראשונה בסגל אך ישב אף הוא 90 דקות על הספסל.

הבלם פרנסיסקו דוטארי סיפר בסיום הניצחון החשוב: "ידענו עוד לפני שריקת הפתיחה שמדובר במשחק מאוד חשוב ושאם לא ננצח זה יהיה רע מאוד עבורנו. שיחקנו מאוד חכם לדעתי. אחרי השער הראשון שכבשנו זה הפך ליותר קל עבורנו. עשינו משחק טוב מאוד והוא ייתן לנו הרבה ביטחון לקראת ההמשך".

סאגת המאמנים, מתורג'מן לבלפר וכעת לזדה: "זה לא פשוט לאף אחד, לא למאמנים ולא לנו השחקנים. אלה יותר מדי שינויים שקורים בתוך שבועיים. אנחנו צריכים נקודות וצריכים להישאר בליגה, וחילופי מאמנים זה דבר שקורה בהרבה קבוצות שנמצאות במצב כזה. כולנו מקווים שנישאר בליגה".


דוטארי. "יותר מדי שינויים בשבועיים" (אודי ציטיאט)

האם נוכחתו של זדה באצטדיון השפיעה עליהם: "לא. כולם ידעו שהוא צופה במשחק. הוא יבוא עם רעיונות חדשים שיעזרו לנו להיות חזקים יותר ולהילחם עד הסוף כדי להישאר בליגה".

האם השחקנים עצובים על עזיבת בלפר: "כן, זה ברור, גם על העזיבה של תורג'מן. אני כאן כמעט חמישה חודשים ואני יכול להגיד שאנחנו מכבדים אותם מאוד. הם אנשים טובים ואולי הם לא הצליחו להביא את התוצאות שרצינו להשיג מבחינה ספורטיבית, אבל אנחנו עצובים שהגענו למצב כזה שיש שינוי".

"מאמן חדש מגיע עכשיו וכולנו מוכנים לזה ונצטרך לתת 100%. אנחנו מאמינים שנישאר בליגה מתחילת העונה. אנחנו יודעים שזה לא יהיה קל, כל משחק הוא כמו גמר מבחינתנו מעכשיו ועד סוף העונה" סיכם דוטארי.


תורג'מן. "מכבדים אותו מאוד" (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי