דראפיץ': "קשה להרים קבוצה כשהשחקנים שומעים על קיצוצים ועזיבות"

סלובודאן דראפיץ'
סלובודאן דראפיץ' | ספורט1

מאמן מכבי נתניה דיבר לקראת מכבי תל אביב (שבת, 17:00 בספורט4): "זו קבוצה שלא הפסידה העונה וזה יכול לגרום לפחד, גם ככה לא קל לאמן קבוצה בתקופה כזאת". על אלמוג כהן: "מהשחקנים הטובים בארץ, מחכים שיחזור"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

לאחר שלא עמדה במשימתה להעפיל לפלייאוף העליון, מכבי נתניה תסיים מחר את העונה הסדירה ותנסה להנחיל לאלופה מכבי תל אביב את הפסד הבכורה שלה העונה (שבת, 17:00 בספורט4). לקראת המשחק, צוות המאמנים הקרין לשחקנים את המשחק מהסיבוב הקודם, בו נתניה הצליחה לעשות בעיות רבות לאלופה בדרך ל-0:0, והבהיר: "העונה לא הסתיימה ויש לנו עוד מטרות. השאיפה שלנו צריכה להיות לסיים במקום הראשון בפלייאוף התחתון".

מבחינה מקצועית, חן עזרא ערך היום את האימון המסכם, אך נכון לכתיבת שורות אלה הנטייה היא שהוא יחל את המשחק על הספסל. דראפיץ' וברדה ניסו מספר מערכים באימון, אבל נראה שמי שיחליפו יהיה יונס מלאדה שיפתח באגף ואילו גיא מלמד יפתח בחוד לצידו של פאטוס בצ'יראי. ניקו אולסק, שתורגל אתמול בעמדה אחורית יותר כמחליפו של אלמוג כהן, מתחרה על העמדה עם סתיו פיניש ובחלק ההגנתי, לאחר ששלשום תורגל מוחמד זבידאת בעמדת המגן הימני ואתמול תורגל ויקי כחלון, נראה שצוות המאמנים ימשיכו לתת את הקרדיט דווקא לכארם ג'אבר, כשבמרכז ההגנה טים הויבך, שחזר להתאמן מאז החלים ממחל השפעת, לא יפתח ואף עשוי שלא להיכלל בסגל.

הבוקר גם נערכה מסיבת העיתונאים בהשתתפות המאמן סלובודאן דראפיץ', שאמר בפתח דבריו: "מכבי תל אביב לא הפסידה העונה ולפעמים זה יכול לקחת אותך לכיוון של פחד. אנחנו צריכים להרים את עצמנו אחרי שלא עלינו לפלייאוף העליון וזה לא קל להרים קבוצה למשחק שכזה, להגיד להם כמה זה חשוב ופתאום שחקנים שומעים על קיצוצים ומי ממשיך. אנשים מדברים ביניהם. אתה צריך לראות מי איתך ומי לא.

"זה לא קל לאמן קבוצה בתקופה כזאת", המשיך דראפיץ', "צריך שתהיה קבוצה חזקה מנטלית, אנחנו צריכים לראות איך להביא את השחקנים איתנו וזה יכול להיות מסוכן. אני חושב שהמשחק האחרון נגדם בבלומפילד כלל דקות טובות שלנו – לחצנו וכן הגענו למצבים. אנחנו רוצים לראות איך אנחנו יכולים לעצור אותם וידענו לעשות את זה בסיבוב הראשון. זה משחק אחרון בליגה הסדירה מול הקהל שלנו ובכדורגל זוכרים ניצחונות, אז ניצחון פה יכול לתת לנו אוויר להמשך הדרך ולהתנהלות שאנחנו צריכים לעבור".


דראפיץ'. פוחד ממכבי תל אביב? (ספורט1)

על הויבך ועזרא שלא כשירים לחלוטין: "טים לא יהיה מוכן למשחק. את חן נראה היום. יכול להיות שהוא יפתח על הספסל".

על מכת הפציעות בהתקפת מכבי ת"א: "אין להם שני חלוצים שמשחקים כל העונה, אבל יש להם שחקנים אחרים. למכבי יש סגל טוב ואני לא צריך לדבר על האיכות שלהם. הם קבוצה מסוכנת וזה לא משנה מי ישחק שם".


על אלמוג כהן שספג במחזור שעבר כרטיס אדום רביעי העונה:
"מי שחי עם אלמוג ביום יום רואה כמה הוא אוהב את המועדון ורוצה לתת הכל למענו. אני זוכר את עצמי כשהייתי צעיר, הייתי נותן הכל ולפעמים מקבל אדומים או נפצע. הייתי מקבל גב מהמועדון שלי ואנחנו גם צריכים להיות זהירים. אלמוג הוא הקפטן שלנו, שהגיע למועדון מרצונו. הוא יכול היה לבחור מועדונים אחרים. אמא שלו נפטרה והוא עובר תקופה קשה עם המשפחה שלו. אני רוצה להאמין שכל הדברים האלה לפעמים קורים מרצון להצליח. יש בכדורגל תקופות – שיחקנו העונה פעמיים עם תשעה שחקנים, בכלל אנחנו יכולים לספר סיפור על העונה הזאת. לפעמים יש תקופות קשות שאתה לא יכול להילחם בהן. יש אנרגיות שאתה אומר לעצמך שאתה צריך רק לעבור את התקופות האלה. אני עומד מאחורי אלמוג. הוא לא רצה שהכדור יכנס. יש אדומים שלו שמוצדקים ויש שגבוליים. אנחנו צריכים להיות איתו. שאנחנו מסתכלים על הפן המקצועי והוא בין הטובים בארץ. אין ספק שהוא מחסיר הרבה משחקים, אבל אני רוצה להאמין שזו תקופה והוא יחזור לשחק. נחבק אותו ונחכה שהוא יחזור".


דראפיץ' וכהן. הקפטן זכה לגיבוי מלא (אריאל שלום)

הרכב משוער: דני עמוס, כארם ג'אבר (ויקי כחלון), דולב אזולאי, לזאר צ'ירקוביץ, זלטאן שחוביץ', ניקו אולסק (סתיו פיניש), גבי קניקובסקי, רועי קהת, יונס מלאדה (חן עזרא), גיא מלמד, פאטוס בצ'יראי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי