ארז כלפון: "התכנית להפרדת יציעים מבוטלת, ממתינים למשרד הבריאות"

אוהדי הפועל תל אביב חוששים מנגיף הקורונה
אוהדי הפועל תל אביב חוששים מנגיף הקורונה | אריאל שלום

יו"ר מנהלת הליגות בשיחה עם ספורט1 לאור ההנחיות החדשות: "משחקי הליגה ייערכו, לא יודעים אם לעיני 5,000 אוהדים, 3,000 או 2,000"

(גודל טקסט)

דקות ספורות לאחר שמשרד הבריאות הודיע על הערכת מצב מחודשת עקב התפשטות נגיף הקורונה בישראל, קבוצות ליגת העל מחכות לעדכונים. נכון לכתיבת שורות אלה בשעות הבוקר של יום שני, בשל ההחמרה במצב ועליית מספר החולים ל-39, הכוונה לאפשר לקבוצות להגיש תוכניות מסודרות במטרה לארח משחקים לעיני אלפי צופים מבוטלת – כך שמשחקים צפויים להיערך ללא קהל או לכל היותר בנוכחות 5,000 צופים בלבד, מספר שעוד עשוי לרדת גם כן.

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, אישר לספורט1: "המשחק הערב (ברבע גמר הגביע) ייערך בלי קהל, כמו שהודענו. מה קורה כעת? אנחנו חוזרים להנחיית ה-5,000 אוהדים לגבי משחקי הליגה. מחר נקבל ממשרד הבריאות הודעה האם ההנחיה תקפה, האם הוחלט להוריד את מספר האוהדים ל-3,000, ל-2,000 או לכל מספר אחר – ואז נחליט מה קורה בליגה. כרגע אין תכנית להפרדת יציעים, היא מבוטלת".

המשמעות היא שבשלב זה כל תוכניות ההרחבה שסוכמו מול משרד הבריאות מוקפאות ומשחקי הפלייאוף העליון שמתוכננים לסוף השבוע הקרוב ייערכו תחת מגבלת 5,000 הצופים – או אפילו ללא קהל. במנהלת הליגות וקבוצות הליגה מצפים כי עד מחר תתקבל הערכת מצב נוספת ממשרד הבריאות ואז יינתנו תשובות לקבוצות, בדגש על מכבי תל אביב שאמורה לארח כבר בשבת את הפועל חיפה לעיני כ-20 אלף צופים (כידוע לקבוצה כ-22 אלף מנויים), אולם כעת המועדון עשוי פעם נוספת להכין את עצמה לאפשרות שרק 4,500 צופים ייכנסו למשחק, בנוסף ל-500 אנשי אבטחה, שוטרים ועובדים שונים.

מנהלת הליגות גם פנתה היום לכל הקבוצות, גם לאחר שריאן זובאס וליואיץ' שהו במצרים בסוף השבוע והיה חשש שעליהם להיכנס לבידוד, ודרשה לכנס את כל השחקנים והצוותים עוד היום ולהנחות אותם להנחיות משרד הבריאות – לפיהם חלה חובת בידוד ל-14 יום על כל נסיעה לחו"ל. בנוסף, הבהירו במנהלת כי כי על השחקנים ואנשי המקצוע לנקוט משנה זהירות ולהימנע מהתקהלויות, לחיצות ידיים ולעקוב בדקדקנות אחר ההוראות.


כלפון. הערכת מצב נוספת ממשרד הבריאות ביממה הקרובה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי