ההחלטה התקבלה: בית"ר ירושלים תארח את הפועל באר שבע ללא קהל

אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים | דני מרון

אחרי שמשרד הבריאות הגביל אירועי ספורט ל-2,000 צופים לכל היותר, הקבוצות הגדולות שוקלות את צעדיהן. סבוריט צייץ: "לא לכדורגל בלי אוהדים", יואב כץ: "קמתי הבוקר בארה"ב ואני חולה, אנשים כאן לא בפאניקה"

(גודל טקסט)

נגיף הקורונה המתפשט הביא לכאוס ענק בעולם הכדורגל, כאשר לא מעט ליגות ברחבי העולם נדחו או נאלצו לשחק בדלתיים סגורות. גם אצלנו בישראל המצב הולך ומחמיר, והיום (שלישי) משרד הבריאות העביר הנחיה חדשה, לפיה לא יתקיימו אירועים עם קהל צופים גבוה מ-2,000, זאת אחרי שהמספר עמד לפני כן על 5,000.

אז איך הגיבו הקבוצות של ליגת העל להוראה החדשה? בבית"ר ירושלים קיימו ישיבה והודיעו לקהל בשעות הערב המאוחרת: נארח את הפועל באר שבע ללא קהל: "בהנחיית משרד הבריאות, ולאור כמות הכרטיסים הקטנה העומדת לרשותנו (בסביבות 1500) והחשש מהידבקות, בחר המועדון לא להפלות בין האוהדים, (המנויים ורוכשי הכרטיסים למשחק) ולקיים את המשחק ללא קהל. אנו מתנצלים בפני אוהדינו הרבים על עוגמת הנפש אך זאת המציאות איתה אנחנו מתמודדים. בית"ר, כמו כל המשק הישראלי, מתמודדת עם ההשלכות של הקורונה ועוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות. אנו מבטיחים להמשיך לעדכן כל הזמן ולתת את הכל עבורכם על המגרש, גם כשאתם לא ביציעים".

הבעלים של הפועל חיפה, יואב כץ, אמר: "האמת, קמתי הבוקר בארצות הברית ואני חולה. אני חי כאן ולידי ישנו המכון הגדול ביותר בעולם למחקרים בנושא הבריאות ואנשים שאני מדבר איתם לא בפאניקה כמו בישראל. בכלל, פה ממשיכים לקיים משחקי כדורסל והוקי בצורה סדירה ובישראל זה אחרת וחבל". 

על כך שהוא לא חש בטוב: "אני כרגע נח במיטתי ואולי בעוד זמן מה אלך להיבדק"

יואב כץ (מאור אלקסלסי)

במכבי חיפה מתקשים לקבל החלטה לגבי ההוראה החדשה. תחילה, כשעוד דובר על 5,000 אוהדים בכל משחק, רצו לאפשר מספר הצעות לקהל, כאשר ההצעה העיקרית הייתה הגרלה, אך ההגבלה החדשה של האנשים שייכנסו, שחלקם עיתונאים ועובדי האצטדיון, מקשה מאוד ובמועדון גם מאמינים כי עד המשחק ביום שני מול הפועל תל אביב צפויה לצאת הגבלה נוספת מצד משרד הבריאות. "כבר למדנו בימים האחרונים שבכל שעה הדברים משתנים ככה שכל החלטה היום עשויה להיות שונה מחר ולבטח ביום שני. נבצע התייעצות נוספת ואז נקבל החלטה בנושא כאשר כל האופציות נלקחות בחשבון", אמר גורם בכרמל.

במכבי תל אביב לומדים את ההחלטה החדשה ועדין לא הוחלט כיצד לנהוג עם בעלי המנויים. במועדון אמרו: "אנחנו עוקבים אחרי ההתפתחויות. ההחלטות עוד יכולות להשתנות לכאן או לכאן ונכון לעכשיו אין עדיין שום החלטה". אגב, מגן הקבוצה, אנריק סבוריט, צייץ בעקבות הנושא: "לא לכדורגל בלי אוהדים".

אצל הפועל תל אביב המצב שונה. הקבוצה אמורה לארח את בית"ר ירושלים רק בעוד כשלושה שבועות (4-6 באפריל) אז היא לא קיבלה כרגע שום הנחיות, שכן יש עוד זמן עד להתמודדות, ונכון לעכשיו הם לא נערכים למשחק, מכיוון שהרבה דברים עוד עשויים להשתנות.

בהפועל באר שבע הגיבו: "נשמע להוראות משרד הבריאות. ניישם את כל מה שיחליטו על ידי המומחים בתחום ומקבלי ההחלטות. השחקנים שלנו תודרכו בנוגע להנחיות משרד הבריאות וחשוב שכולנו ניישם אותן ונהווה דוגמה. הבריאות של כולנו היא הדבק החשוב ביותר".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי