אבי לוזון בראיון: "שהשחקנים ינשקו את הרגליים של מי שיקצץ להם רק שלושה חודשים"

אבי לוזון
אבי לוזון | מאור אלקסלסי

"הכדורגל יחזור לשפיות. שחקנים לא צריכים לקנות מותרות. כל מי שאני מכיר, יכול לחיות מ-5,000 דולר יפה מאוד". יו"ר ההתאחדות לשעבר שופך אור על עידן חדש בכדורגל הישראלי

(גודל טקסט)

בזמן שקבוצות ליגת העל מתלבטות בשאלה האם להודיע על קיצוץ רוחבי במערכת או להוציא את השחקנים לחל"ת, במכבי פתח תקווה קיבלו כבר לפני מספר ימים החלטה להוציא את שחקני הקבוצה לחופשה. במועדון, כך נודע, עשויים לשחרר מספר שחקנים לקראת העונה הבאה ולהישען על תקציב שפוי, שלא יחרוג מהמסגרת אותה מנהיג אבי לוזון בשנים האחרונות – מסגרת של שפיות כלכלית ללא חריגה מהתקציב שהופקד בבקרה.

"כל המדינה הולכת לחל"ת, אני חשוב ששחקני כדורגל לא שונים משאר המדינה", אומר לוזון. "לא התייעצתי עם אף אחד כשקבילתי את ההחלטה. שלחתי הודעה לכולם. עד היום השחקנים הרוויחו סכומים גבוהים, מעתה הם יתרגלו ל-10,500 שקל ברוטו".

השחקנים בכל הקבוצות קצת מבולבלים. קבוצות מציעות קיצוץ והם לא יודעים על כמה זמן מדובר – לתקופת הקורונה, לעונה כולה, לחוזה.
"אם מקצצים להם לשלושה חודשים, שינשקו את הרגליים של מי שקיצץ להם לתקופה כזאת קצרה ויתפללו שהחוזה שלהם בשנה הבאה יהיה תקף. הם לא מבינים שהכדורגל הישראלי הולך למקום אחר לגמרי. יהיו קיצוצים דרסטיים בעונה הבאה. מספר המנויים של הגדולות יירד ב-30 אחוז, המחיר של המנויים יירד ב-20 אחוז. הנה, כבר קיבלת 50 אחוז קיצוץ בסעיף ההכנסות. גם ספונסרים לא יהיו, מי ייתן כסף לכדורגל? בין חצי מיליון למיליון מובטלים יהיו במדינה. אז את מי מעניין הכדורגל שלנו? השחקנים צריכים להתפלל שרק יקצצו להם".


"השחקנים צריכים להתפלל שרק יקצצו להם" (עומרי שטיין)

ארגון השחקנים הבהיר לאנשי המנהלת בפגישה: חל"ת או קיצוץ חד צדדי – עילה לביטול חוזה. יש להם קייס.
"טוב מאוד. אם השחקנים חושבים שחל"ת זו עילה לביטול חוזה, הבעלים ינשקו אותם וישלחו אותם הביתה. אני רוצה בהגינות לומר, שהדבר לא על שני סקטורים: חיילים וזרים. בהם אסור לגעת".

תקציבי הכדורגל הישראלי בעונה הבאה יהיו הנמוכים ביותר מאז עידן גאידמק.
"נכון מאוד. הסכומים יחזרו לשפיות. הכוכבים שקיבלו 300-400 אלף יורו יתרגלו לסכומים אחרים, 100-150 אלף, גג 200. ומה יקרה לשחקנים הבינוניים? אלה שפעם הרוויחו 50 אלף דולר, ומרוויחים היום 120, יחזרו להרוויח 50 אלף. זאת המציאות החדשה".


שחקנים ממוצעים בליגת העל יסכימו להרוויח עד 5,000 דולר בחודש?

"כל מי שאני מכיר, מ-5000 דולר נטו לחודש, חי יפה מאוד. השחקנים לא צריכים לקנות דברים שהם בגדר מותרות. אפשר לחיות גם בלי זה".


"הכוכבים יצטרכו להתרגל לסכומים חדשים" (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי