חשש בקרב הקבוצות: שחקנים עלולים להודיע על ביטול החוזה

אנטואן קונטה, ליוואי גרסיה
אנטואן קונטה, ליוואי גרסיה | דני מרון

כפי שפורסם בספורט1, בארגון השחקנים הציגו חוות דעת משפטית: "קיצוץ או חל"ת - עילה לביטול חוזה". החשש הוא שהזרים יסרבו לקיצוץ ויגרמו לביטול המוני של חוזים: "יש קייס"

(גודל טקסט)

בצל פגישת ארגון השחקנים ונציגי מנהלת הליגות בנוגע לקיצוץ בשכר השחקנים, נראה כי חלק מהקפטנים והארגון מובילים חזית אחידה בכל הקשור לקיצוץ שכר השחקנים. על פי חוות דעת משפטית שקיבל הארגון אתמול, הרעת תנאים בדמות קיצוץ חד צדדי ללא הסכמתם, או יציאה לא מוגבלת לחל"ת – עלולה להוביל לביטול החוזה.

הדבר הוצג אתמול בפגישה בפני בכירי מנהלת הליגה. כזכור, אתמול אישר מושיקו מישאלוף בשיחה עם ספורט1 כי "יש לנו קייס משפטי, שאומר שאם מוציאים שחקנים לחל"ת, הם יכולים להשתחרר מהחוזה". הדבר הובהר למנהלת גם בשיחה אתמול.

כפי שפורסם אתמול, חלק מהקפטנים מתנגדים לקיצוץ בחוזה משום שזה בנוי על פרמיות של עשרות אחוזים. במקרה כזה, קיצוץ והשבתת הליגה תוביל לקיצוץ של עד חמישים אחוז בחוזה שלהם. במנהלת הליגה רוצים להימנע ממהלך משפטי של השחקנים ומנסים להגיע לפשרה בעניין. עד תחילת השבוע ייפגש המנכ"ל מושיקו מישאלוף עם ראשי בית"ר ירושלים וכנראה גם עם מכבי נתניה על מנת למצוא פתרון לנושא. "לא נאפשר קיצוץ של יותר מ-20 אחוזים בשכר הכולל, כשחלק מהשחקנים יודיעו שהם לא מוכנים לקצץ בגלל מרכיבים חוזים בחוזה שלהם", אמרו אתמול השחקנים.


מישאלוף בפגישה. חוות דעת משפטית שעלולה להתרות חוזים (מנהלת הליגות)

יש לציין כי השחקנים לא הביעו התנגדות לקיצוץ, אלא רק לאופי הקיצוץ וכן לעובדה שהקבוצות מתכוונות להודיע על גובהו מבלי להיכנס למשא ומתן איתם. בשלב זה, הם רוצים להימנע מהליך משפטי, אך לא מן הנמנע כי יעשו שימוש בהליך בשלב הבא.

סיפור נוסף קשור לשחקנים הזרים. על פי החוק, קבוצות לא יכולים להוציא שחקנים זרים לחל"ת, מה שמעמיד אותן בפני ברירה אחת – להגיע איתם להסדר על קיצוץ. "אם הזרים לא יסכימו, עשוי המצב להוביל לביטול חוזים המוני, גם של זרים וגם של ישראלים שלא מוכנים לקצץ", אמר גורם באחת הקבוצות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי