משה חוגג: "שחקן שלא יתחשב במצב, לא יהיה לו מקום עבודה"

משה חוגג
משה חוגג | אודי ציטיאט

"התקציבים יירדו, יכול להיות שקיצוץ יהיה גדול יותר", "אני יכול לשרוד. אבל מועדונים קטנים לא". משבר הקורונה מחלחל לקבוצות ובעלי בית"ר ירושלים מסביר בראיון מה עובר על קבוצתו

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

המשבר הכלכלי בספורט העולמי לא פוסח על קבוצות ליגת העל ובטח שלא על מועדונים עם תקציבים גבוהים. בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, ערך היום (שישי) שיחה עם הכתבים וסיפר על ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה והתייחס כמובן גם לעתידה של בית"ר ירושלים.

"אני מוטרד כי יש יותר מ-700 חולים, ואני כבר יומיים וחצי מחכה לתוצאות הבדיקה שלי", פתח חוגג את דבריו. "אולי המצב יהיה הרבה יותר גרוע. יש לי חבר שאובחן כחולה ואני בקשר איתו, אבל אנשים מתחת לגיל 50, אם אין מחלות רקע, הכל אצלם בסדר. החלק שיותר קשה זה הבידוד. הבעיה הגדולה היא חוסר הוודאות. אני כל היום בחדר, מקפיץ נייר טואלט. השיא הוא 43 פעמים. אהיה בבידוד עד יום חמישי או עד תוצאה שלילית".

על הנזק הכלכלי של בית"ר ירושלים בעקבות המשבר: "זה לא משבר כלכלי שספגנו, אנחנו ממשיכים לספוג אותו כל יום. הוא משבר עולמי, כולם מושפעים ממנו. מי שחושב שהכדורגל לא יושפע מזה, שיחשוב שוב. כולם משלמים מחיר. הסיטואציה בליגה שלנו לא שונה. תסתכלו על מקורות הכספים של קבוצות הכדורגל. זכויות השידור? מבטלים להם ערוצים עכשיו. אני לא צופה שהזכויות יגדלו, אפילו יהיו ויכוחים על הסכומים. עיריות שתומכות בקבוצות קטנות? בוא נראה איך הם אוספים ארנונה מאנשים פשוטים שלא מקבלים שכר. הרשויות המקומיות יחטפו מכה קשה, כדורגל הוא לא בראש מענייניהם. בעלי פרטיים? יש בעלים עם מסעדות, יש בעלים עם חברות תעופה או חברות תיירות. כולם נפגעים. יש מעט מאוד עסקים שנהנים מהמצב".


"אין תחום שלא נפגע". חוגג עם אוחנה וברוש (דני מרון)

על מצב העסקים שלו אמר: "אצלי אישית, האונליין חווה עליה כי אנשים בבית, אין להם מה לעשות והם באינטרנט. למעט חברה אחת שלנו, שמאוד נהנות מהמצב, השאר סובלות סבל שלא חוו. גם בנדל"ן יש בעיה, מי ישלם שכירויות? חוץ מהמזון והפארם, אין שום תחום שלא נפגע מהדבר הזה, ונפגע משמעותית. אנשי העסקים, ואני בתוכם, צריכים לדאוג לעסקים שלהם. אני מניח שבעונה הבאה התקציבים יירדו, בלי שום ספק. מצד שני, אני מבטיח, הכדורגל לא ייפגע. לא תראו פחות גולים. ראיתם את בית"ר ירושלים נגד מכבי פתח תקוה, ואבי לוזון אמר שהוא לא ראה צ'ק שמשחק על המגרש ונותן יותר גולים. שחקן שמקבל יותר, לא מבקיע יותר. אתם תראו ליגה תחרותית".

"התקציבים יחזרו לשפיות", המשיך חוגג. "קראתי שבאירופה מתחילים לדבר על זה. האם ברצלונה תקנה את ניימאר ב-150 מיליון יורו? אני לא חושב. אין אדם שזה פוסח עליו. אין ליגה שזה פוסח עליה. הפגיעות הן קשות. הנזקים של זה לא ייגמרו העונה, גם עם הקורונה תיפתר עוד חודשיים, ואני לא רואה את זה קורה, ההשלכות חמורות. גם בתקשורת המון אנשים יצאו לחל"ת. אני לא יודע מה יהיה, הדברים דינמיים. צריך לראות איך האירוע מתגלגל. צריך לשבת ולקבל החלטות. אנחנו חושבים פסימי, אולי השמש תצא עלינו ותהרוג את הווירוס ובעוד חודש וחצי נחזור לשחק".

על תגובות השחקנים להודעה שלו, לפיה יקצץ בשכרם בשיעור של 20 אחוז, אמר: "לשמחתי, לא קיבלתי אף טענה מהשחקנים. כולם, למיטב הבנתי, קיבלו בהבנה את הקיצוץ. דיברנו עם הנציגים של השחקנים. ההשגות היחידות הן לא במועדון שלנו. שחקן שלא מבין את המצב ולא מתחשב במצב, לא בטוח שיהיה לו מקום עבודה. אם כולם הולכים לבנק ומוציאים את הכסף באותו זמן, אין לבנק כסף לתת. אם מועדונים קטנים חושבים שהמשבר יפסח עליהם, הם טועים. מועדונים בלי בעלים, המצב שלהם מטריד מאוד. אצלי יש פגיעה ואני יכול לעמוד בזה. אבל מועדון קטן? מאיפה הוא יביא את הכסף?".


"שחקן שלא מבין את המצב, לא בטוח שיהיה לו מקום עבודה" (דני מרון)

"קיצוץ יהיה לכלל השחקנים, גם לזרים", ענה חוגג על השאלה האם הקיצוץ יכלול גם אותם. "אם יבוא שחקן ויאמר: כל המשק נפגע, אבל אני עדיין רוצה 200 אלף שקל בחודש? תודה לאל, אין לי שחקנים כאלה. אבל אם יהיה שחקן כזה, אשאל איך הבאנו שחקן עם אופי כזה ונעשה הכל לשחרר אותו. אני הרבה יותר מוטרד מהשכבה שהיא רוב השחקנים, לא מאלה שמרוויחים סכומי עתק. אלה ירוויחו חצי מהסכום. אני דואג לאלה שמרוויחים שכר נמוך, שצריכים לכלכל משפחות".

"בוודאי שיכול להיות קיצוץ גדול יותר", הדגיש חוגג. "יש כמה ספונסרים שיעמדו אחרינו בזמן הקשה הזה, אבל שניים שהודיעו שהם עוצרים צ'קים. בסוף זה פוגע בהכנסות, המועדון הוא לא רווחי. אם יבואו ויגידו שאין זכויות שידור ועוצרים הכל, אולי נקצץ יותר. פנו אלינו נציגי השחקנים וביקשו שנבחן הורדה גבוהה יותר להם, על מנת לא לפגוע באלה שמרוויחים סכום נמוך בקבוצה".

על עתידם של הזרים בעונה הבאה: "מצב שבו זר לא ירצה לקצץ ואצטרך לשחרר? כל השחקנים, כולל הזרים, מבינים את המצב. יהיה רק בקיצוץ בהסכמה".


משה חוגג עם עלי מוחמד (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי