אם הליגה לא תסתיים ביוני, במנהלת ישקלו הקפאת היורדות ואיחוד עונות

עומרי אלטמן ויונתן כהן
אלטמן מול כהן. האדומים ירצו לקלקל | אריאל שלום

דרמת ענק בכדורגל הישראלי? במנהלת נפגשו עם מנכ"ל משרד הספורט שתומך במהלך, ההחלטה הסופית תהיה של הארגון. עוד אופציה: קביעת העולות והיורדות לפי הטבלה הנוכחית

(גודל טקסט)

במנהלת הליגה שוקלים להקפיא את הירידות בעונה הבאה ולאחד את העונה הנוכחית עם העונה הבאה, זאת אם לא יצליחו לסיים את העונה הנוכחית בזמן – מטרה ששואף לבצע מנכ"ל מנהלת הליגות בכדורגל ארז כלפון (אופ"א, אגב, אפשרה למנהלת לסיים את הליגה עד תאריך האחד ביוני).

הדברים עולים מתוך פגישה שנערכה בעניין עם נציגי משרד הספורט. בדיון שנערך ובהתייעצות עם יוסי שרעבי, מנכ"ל במשרד, השמיע האחרון למנהלת את דעתו בעניין. לאחר השיחה אמר גורם הבקיא בפרטים: "במשרד הספורט חושבים שאין ערך להתנהל כאילו זאת עונה רגילה. מדברים על איחוד עונות, אבל ההחלטה הסופית תהיה שלנו. זו אחת החלופות הטובות מבין מספר חלופות".

אחת החלופות האחרות היא קביעת האלופות והיורדות על פי הטבלה הנוכחית ("צילום מצב", בלשון אנשי ההתאחדות והמנהלת). "יש שלוש חלופות, השתיים הללו, ועוד אחת – סיום הליגה בזמן. גם זה מתחלק לשתיים: חלופה אחת תהיה: סיום הליגה בצורה רגילה. השנייה – סיום הליגה עם סבב אחד בלבד של הפלייאוף העליון, כלומר קיצור הפלייאוף. לשם אנחנו מכוונים", אמר גורם במנהלת. יש לציין כי אם אחת החלופות אכן תתבצע, היא תקרה בהתערבות ובהסכמה של ההתאחדות לכדורגל.

למרות הדברים הללו, ישנה גם חלופה נוספת שעלתה לאחרונה כהצעה על ידי בכירים בהתאחדות ובמנהלת והיא: הקפאת היורדות בכל הליגות אך לא על חשבון העולות, כלומר הגדלת הליגה.
 

מה יהיה עם חידוש הליגה? (ספורט1)

כזכור, הבוקר פרסמנו כי במנהלת ובהתאחדות שוקלים גם אפשרות אחרת: קיצור הפלייאוף. כלומר, ייערך סיבוב אחד בלבד ולא שני סיבובים. גורם במשרד הספורט אמר הערב כי "יש מספר חלופות, אבל ייתכן שהחלופה להקפאת היורדות היא הטובה ביותר. במנהלת אכן שוקלים לאחד את העונה הנוכחית עם העונה הבאה".

הסיבה לעיכוב היא כמובן השאלה הגדולה בסיפור הזה – מתי משבר הקורונה יחלוף. "לאיש במשרד הספורט ובמשרד הבריאות עדיין אין תשובה לכך, אבל אנחנו חייבת לייצר חלופות", אמר גורם שנטל חלק בשיחה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי