"איפה היו שחקנים כמו קריאף, שהתנגד לקיצוץ בזמנו ואיים לשבות?"

אלירן עטר, אופיר קריאף
אלירן עטר, אופיר קריאף | דני מרון

המגעים בין הקפטנים של בית"ר לחוגג מחזירים את טביב לעונת 2013/14, אז השחקנים איחרו לאימון ואיימו בשביתה בשל עיכוב בשכר. היום הוא מבהיר: "אם רוני הולך, בניון יעזוב איתו"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

שחקני בית"ר ירושלים נפגשו בימים האחרונים עם אלי אוחנה כדי להגיע לנוסחה שבמסגרתה יוותרו על חלק משכרם לעונה הנוכחית. עידן ורד, אופיר קריאף ודן איינבינדר נכחו בפגישה והסכימו עקרונית לקיצוץ של 20 אחוז. מאז, בבית"ר ירושלים החלו לבחון קיצוץ רוחבי גם בעונה הבאה, בשיעור של 20-40 אחוז. השחקנים עדיין לא חתמו עד חוזה כזה, אולם בהמשך, לאחר שהנהלת בית"ר תצא מבידוד, צפויה להיערך פגישה בעניין העונה הבאה.

"אף אחד לא יכול לכפות על השחקנים להוריד מהשכר שלהם", אמר היום (רביעי) הבעלים הקודם, אלי טביב, שנזכר כי בתקופה שלו, לפחות חלק מהנוכחים בפגישה איתו לא הסכימו לדחות את תשלום השכר שלהם ואיימו להשבית את האימונים. "בעונה הראשונה שלי בבית"ר 2013/14, א"י), התברר שגאידמק וקורנפיין לא שילמו לשחקנים במשך ארבעה חודשים. כשלקחתי את הקבוצה, הייתי צריך לשלם להם את הכסף הזה. הייתי אמור לקבל כסף מההתאחדות, אבל ההתאחדות אמרה לי שיהיה איחור של שבוע ימים", הוא משחזר. "באתי לאריאל הרוש ואמרתי לו: 'תודיע לשחקנים שיהיה איחור של שבוע ימים'. שחקנים לא רצו לעלות לדשא, איחרו בעליה לאימון ואיימו לשבות. אחרי שבוע ימים של משא ומתן עם ניר אלון, בסוף שילמתי את הכסף. מעניין איפה נמצאים אותם שחקנים, כמו קריאף, שאז התנגד לקיצוץ עם הרוש והם איימו לשבות? הם ידעו שממני אפשר לקחת, אז ניסו להפגין כוח".

"חוגג שם ערבויות בבקרה", המשיך טביב. "אם יש לשחקן חוזה, אי אפשר להוציא אותו לחל"ת בכוח, רק בהסכמה. כל עוד יש לו הסכמה מצד השחקנים, אז הכל אחלה. אבל אני, במקום חוגג, הייתי מממש את הערבויות. אם התחייבתי, אין לו ברירה אלא לשלם. לדעתי, צריך להתחיל את הקיצוצים מהעונה הבאה. זה לא הוגן כלפי השחקנים".


"אין לחוגג ברירה אלא לשלם לשחקנים" (דני מרון)

"בשנה האחרונה שלי בית"ר הייתה מאוד אטרקטיבית. עם בן זקן, מאמן שצחקו עליו כי אין לו יחסי ציבור, הבקענו מעל 70 שערים – הכי הרבה בהיסטוריה של בית"ר. וזה עם תקציב פחות. אתה שואל אותי מה חוגג צריך לעשות עכשיו? הוא חייב להשאיר את רוני לוי. הוא מצליח בבית"ר".

טביב בחר להתייחס גם לנושא אחר – שיתוף הפעולה הצפוי בין לוי ליוסי בניון. "אין לי ספק שאם רוני הולך, גם בניון הולך איתו. בניון רוצה את רוני, ואם חוגג אומר לו לא, הוא בעצם אומר לו שלא הוא בונה את הקבוצה. אין דבר כזה. יוסי צריך לשלוט על הכל".


צריך לשלוט בכל הנעשה בקבוצה מבחינה מקצועית. יוסי בניון (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי