לאחר שהוצאו לחופשה ללא תשלום: התגובה של שחקני באר שבע

שחקני הפועל באר שבע
שחקני הפועל באר שבע | מאור אלקסלסי

אחרי שהקבוצה החליטה לקצץ גם בהשתתפות בשכ"ד וברכבים והשחקנים סירבו, הם הגיבו באמצעות פרקליטם וטענו: מדובר בצעד לא חוקי

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

העניינים בהפועל באר שבע מסתבכים. ימים ספורים אחרי הודעה רשמית על סיכום בין המועדון לשחקנים על קיצוץ בשכרם, הבוקר (רביעי), למרות הכל, נרשם פיצוץ נוסף בין הצדדים והנאמן עורך הדין יצחק יונגר הודיע לנציג השחקנים על הוצאתם לחל"ת. לאחר מכן, בהודעה לתקשורת, המועדון גם ניסה להסביר את עמדתו למהלך.

"כל השחקנים מצויים בחופשה ללא תשלום החל מיום 18.3.2020", אישרה הפועל באר שבע, "אבקש כי מעבר להעברת ההודעה לכל השחקנים, תפנה את תשומת לבם לכך שלמיטב ידיעתי, באפשרותם להירשם עדין היום לצורך קבלת זכויותיהם בהתאם לדין רטרואקטיבית לגבי חודש מרץ".

בהודעת ב"ש לנציג השחקנים נטען בנוסף: "מאמצים אשר נעשו למנוע את הצורך בהוצאת העובדים לחופשה ללא תשלום, כנגד הפחתה בשכרם לא צלחו גם הם. כך, על אף שבפגישה ביני לבין השחקנים, בהשתתפותך, הוסכם כי בשלב זה 'לא דנים בעונה הבאה', אך ההפחתה תחול עד סיום העונה הנוכחית וסוכם על מתווה לפיו יופחת שכר השחקנים החל מ-15 במרץ ועד לסיום העונה ב-%50, חזרו בהם השחקנים מהסיכום וסירבו להחיל את ההפחתה על שכר חודש יוני 2020 אשר נכלל לגבי חלק מהשחקנים בעונת 2020-2019 (בהתאם לחוזים המופקדים ברשות לבקרת תקציבים)".


בן שהר. לא כך קיוו שחקני ב"ש שהעניינים יסתיימו (דני מרון)

בתגובה להוצאתם לחל"ת, שחקני הקבוצה שלחו מייל באמצעות פרקליטם עורך דין רועי רוזן, שה שהביע התנגדות למהלך תוך טענה שמדבר בצעד לא חוקי הנובע מחזרה מהסכם. כמו כן, דורשים השחקנים את משכורת חודש מרץ.

למי שלא עקב, זה היה בוקר עמוס במיוחד: הפועל באר שבע פנתה הבוקר (רביעי) לשחקני הקבוצה והודיעה להם כי היא מתכוונת לקזז את שווי השימוש ברכבים שקיבלו מאלונה ברקת וכמו כן לקזז בהשתתפות שכר הדירות שלהם. מכיוון שאלו תנאים נלווים שלא סוכם עליהם מראש, הבינו השחקנים שהם ייאלצו לקבל את הקטנת ההשתתפות של המועדון בהוצאות או לוותר עליה לחלוטין.

לדברי השחקנים, העניין הזה לא סוכם מול נאמן המועדון ולכן הם סירבו לוותר על החזקת הרכב והשתתפות בשכר הדירה. אחד השחקנים אמר לספורט1 עוד לפני הוצאתם לחל"ת: "זו פשוט חוצפה, לא יכול להיות שאחרי שבכל השנה השתתפו איתנו, כעת מורידים אותה ואנחנו צריכים לשלם את הכל. יש גבול למה שאנחנו מוכנים לספוג".

עוד קודם לכן נאמן הפועל באר שבע יצחק יונגר פנה הבוקר לנציג השחקנים עו"ד רועי רוזן והודיע לו כי למרות שסוכם על קיצוץ לחודשים מרץ עד מאי, חלק מהשחקנים מחזיקים בחוזה עד יולי ולכן הוא מבקש לאשר קיצוץ גם לחודשים אלה. עו"ד רוזן הודיע כי אינו מסכים למתווה הזה משום שהצדדים כבר הגיעו לסיכום. אחד השחקנים אמר, גם הוא כמובן עוד לפני ההחלטה על חל"ת: "יונגר כנראה הגיע לא מוכן לפגישה. אם הוא לא ידע מה שחקנים מקבלים, זו בעיה שלו. מבחינתנו ההסכם תקף".


סבג וטאהא. בוקר עמוס שהסתיים בצורה הרעה ביותר מבחינת השחקנים (לירון מולדובן)

כפי שכבר פרסמנו בספורט1, ביממה האחרונה אוהדים רבים לוחצים על הבעלים אלונה ברקת לשוב למועדון, אולם היא מבחינתה לא מוכנה לחזור בה וגם ביקשה מהאוהדים במהלך פגישה שאירחה בביתה להניח את השחקנים ולא להפנות אליהם את האשמה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי