פרופסור ברבש לספורט1: "חזרה למגרשים? להערכתי, לא בחודשיים הקרובים"

פרופסור גבי ברבש
פרופסור גבי ברבש | מסך

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר והפרשן הלאומי לענייני קורונה בראיון: "חזרה לאימונים במאי - חלום סביר". ומה חושב היועץ המשפטי של משרד הבריאות על החלום של מנהלת הליגה?

(גודל טקסט)

"כרגע אין שום צפי לגבי חזרה למגרשים. יש כרגע איסור מוחלט על התקהלויות, אבל משחקי כדורגל? זה מאוד רחוק עדיין". כך אמר הבוקר (רביעי) היועץ המשפטי של משרד הבריאות, עו"ד אורי שוורץ, לספורט1, זאת בעקבות חלק מההנחיות החדשות שהתקבלו ביממה האחרונה.

במנהלת הליגות עדיין מדברים על תחילת מאי כתאריך יעד של חזרה למגרשים. היו"ר ארז כלפון רוצה שהליגה תתחדש לכל המאוחר בחודש יוני, אבל במשרד הבריאות מבקשים לעשות הבחנה בין חזרה לאימונים לבין חזרה למגרשי הכדורגל. "בעיקרון, כל מספר לוקח. כלומר, כל דבר יכול להיות. אנחנו מחכים לראות מה ייצא מהמחלה. כרגע זה מוקדם מדי. חזרה למגרשים באמצע יוני? יכול להיות שיקרה משהו מחר בבוקר, אבל זה עדיין מוקדם. הכל תלוי מתי המשק יחזור לשגרה".

פרופ' גבי ברבש הפך לדמות הכי מוכרת לציבור הישראלי בימים אלה. בבקרים הוא מרבה להתראיין לתחנות הרדיו המרכזיות, בערבים, מנכ"ל משרד הביראות לשעבר הבריאות מופיע על המרקע כפרשן הלאומי לענייני קורונה."אנחנו לומדים עכשיו ענף ענף, כדי להבין מה עושים במקומות אחרים. בגדול, אני חושב שהכדורגל יחזור בעוד זמן מסוים, אבל לא יודע לומר באילו תנאים. אני חושב שזה יקרה בריווח, כלומר – ימנעו מצפיפות במשחקי הכדורגל", הוא מסביר.

ברבבש הוסיף: "המערכת צריכה לקבל קצת יותר ביטחון בזה שהעסק נרגע ולא יכול להתפתח לאירוע. לפני הכדורגל, קודם צריכים לחכות לחזרה לשגרה של בתי הקולנוע, הכדורגל? להערכתי, זה לא יקרה בעוד חודשיים מהיום. רק כשהמערכת תהיה שקטה, כשתהיה הרגשה שאפשר באמת לחזור, יעשו זאת תחת כללים. ידללו את הקהל, ידללו את הכניסות. היתרון בספורט הוא שאתה מדבר על חללים פתוחים".

במנהלת הליגה חולמים על חזרה לאימונים במאי ועל חזרה למגרשים בחודש יוני.
"החלום הראשון הוא סביר, החלום השני לא. הם צריכים להתאמן תקופה מסוימת לפני שהם חוזרים. כרגע, זה נראה כמו משהו רחוק".


ברבש מעריך שהכדורגל לא ישוב לפעילות בחודשיים הקרובים (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי