ברק בכר חושף: כך הפועל ב"ש עברה את אולימפיאקוס בליגת האלופות

ברק בכר ושחקני הפועל באר שבע
ברק בכר ושחקני הפועל באר שבע | דני מרון

המאמן שהוליך את הקבוצה מהדרום לשלוש אליפויות פרסם סרטון מרגש שהצוות שלו הכין לשחקנים ואמר: "הבנתי כמה בתקופות קשות אנשים צמאים להשראה וסיפורים מאחורי הקלעים". על שיטת שלושת הבלמים ושתי הגישות

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אוהדי הפועל באר שבע לעולם לא ישכחו את עונת 2016/17. הקבוצה של ברק בכר זכתה באליפות שנייה ברציפות כשהיא מחזיקה סגל שחקנים מפלצתי, שילוב של הישראלים הטובים בליגה וזרים יוצאי דופן, והצליחה בגדול גם באירופה. אמנם הדרומיים לא העפילו לשלב הבתים בליגת האלופות, אך כן הצליחו לעבור במוקדמות את אולימפיאקוס, ולהמשיך את העונה האירופית עם קמפיין מכובד בשלב הבתים בליגה האירופית. חמישה ימים אחרי שמאור בוזגלו ששיחק בקבוצה דאז חשף את הנאום של בכר לשחקניו לפני המשחק נגד אינטר בסן סירו, הפעם הגיע תורו של המאמן עצמו שסיפר איך הקבוצה הצליחה לנצח את אולימפיאקוס.

באר שבע, כזכור, סיימה בתיקו מאופס במשחק ביוון ב-27 ביולי, ובגומלין השיגה 0:1 קטן-גדול בזכות שער של שיר צדק הבלם כשנותרו 11 דקות לסיום. בכר סיפר כי חיטט בזמן האחרון בספר "אסיפות האליפות" שהכין לו עוזרו איתן עזריה, והסביר: "הבנתי כמה בתקופות קשות אנשים צמאים להשראה, לדברים מעניינים, לסיפורים מאחורי הקלעים שהם לא הכירו". על רקע סרטון מרגש של שבע דקות אותו הכין הצוות שלו לשחקנים לפני הגומלין, כתב בכר פוסט ארוך ומפורט ומלא ברגש.

בכר פתח: "את הקטע על המשחק נגד אינטר שלחתי לבוזגלו שכיכב במשחק הזה. בוזי התרגש ושיתף אותו במדיה החברתית. בהתחלה לא אהבתי את החשיפה, אך לאחר שראיתי את ההתרגשות והעניין של אוהדי הכדורגל, הבנתי כמה בתקופות קשות אנשים צמאים להשראה, לדברים מעניינים וסיפורים שלא הכירו. בתקופות קשות צריך לשנות הרגלים וגם אני החלטתי לחרוג ממנהגי ולשתף אתכם בסיפור שמאחורי ההעפלה הסנסציונית של הפועל באר שבע על חשבון אולמפיאקוס", אמר המאמן.

"זו הייתה העונה השנייה שלי כמאמן הקבוצה לאחר אליפות היסטורית ומרגשת בתום 40 שנה. זו הייתה הפעם הראשונה שלנו במפעל היוקרתי בליגת האלופות. הדחנו את שריף המולדובית בסיבוב הראשון. ואז קיבלנו את אולימפיאקוס – מועדון פאר יווני, חבר קבוע בשלב הבתים של ליגת האלופות כבר כמה שנים. על הנייר זו הייתה ההגרלה הכי קשה שיכולנו לקבל ולא נתנו לנו צ'אנס לעבור. ככל שלמדנו אותם יותר, כך חדרה בנו האמונה שזה בהחלט אפשרי. מה גם שהם לא שיחקו משחק רשמי עד אותו משחק נגדנו אלא רק משחקי אימון".


ברק בכר. "ההגרלה הכי קשה על הנייר" (דני מרון)

ההכנות למשחק הראשון: "ערכנו אסיפת וידאו מיוחדת ויסודית לקראת המשחק בפיראוס ביום רביעי. ירדנו לתרגל וליישם באימון. העמדתי את ההרכב השני שלנו, שכלל בין היתר את בוזגלו, בן שהר, מוחמד גרדיר ומהראן ראדי, שפשוט עשה בית ספר להרכב הראשון, כלום לא עבד לי. יצאתי בהרגשה לא טובה מהאימון ואמרתי לצוות שלי שאם לא נעשה משהו, אנחנו פשוט נובס מול שחקנים כמו אסטבן קמביאסו ומילוויביץ'".

כאן חשף בכר הפתעה – מערך חדש. "העניין הוא שסיימנו את אימון הערב ונשאר לנו רק אימון אחד לתקן, וגם הוא למחרת בבוקר ומשם כבר טסים. חזרתי הביתה, עברתי על החומרים ומצאתי משחק אימון של היריבה נגד גנטה בלגית ששיחקה במערך שלושת הבלמים. ערכתי אותו כל הלילה ועשיתי התאמות לקבוצה שלי. למחרת בבוקר עשינו אסיפת וידאו נוספת ותרגלנו את הדברים ולשמחתי זה הסתדר. כמובן שזה לא הבטיח לי כלום אבל השחקנים והצוות קיבלו ביטחון".

מה אמר לשחקנים באסיפה: "אני רוצה לקחת אתכם שבוע אחד אחורה. אולי לא שמתם לב אבל הסתכלתי עליכם אחרי שעברנו את שריף. שמחתם כי עשיתם היסטוריה עבור המועדון אבל הכי אהבתי שלא יצאתם מגדרכם בחגיגות, אתם יודעים למה? כי ידעתם עמוק בפנים, הרגשתם שאנחנו בשלים לאתגרים גדולים יותר, אנחנו לא מסתפקים בלעבור שלב אחד. והיום הוא האתגר הרציני".


נאום שתי הגישות (דני מרון)

"אפשר לעלות בשתי גישות: "התפיסה הישנה" היא ליהנות מהחוויה, נשחק בגישה של "אין מה להפסיד", אבל זה מיועד למי שלא מאמין בעצמו ומי שמפחד לקחת אחריות על החיים כדי לא להתאכזב אולימפיאקוס הרי חזקה, אז מה הבעיה עם זה? בגישה הזו אומרים 'אולי יידבק לנו ואולי לא'. הרי אם לא נעבור אף אחד לא יכעס ולא יגיד עליכם מילה רעה. אבל זו לא המטרה שלכם בחיים. אתם כבר מזמן החלטתם לקחת אחריות על החיים שלכם וזה התחיל בדיוק לפני שנה מהיום, לקחתם אליפות שאף אחד לא האמין שתיקחו. לא גנבתם, אותו דבר זה פה היום – אנחנו לא באים לגנוב משחק אלא לנצח אותו, לקחת אותו".

ההבדל מהמשחקים האחרונים: "במשחק הראשון נגד שריף עשינו רק התקפה ובגומלין רק הגנה. היום אנחנו נשלב את שניהם. אנחנו לוחצים בדקות הראשונות כפי שתרגלנו וכשנחטוף את הכדור נצא מהר קדימה עם הרבה שחקנים במטרה לכבוש. בדקות הפחות טובות שלנו, כשהם לוחצים, אנחנו מכווצים ועוזרים אחד לשני. גם וגם! יש לכם את הכושר לזה. נצמדים להוראות הטקטיות, מעזים כשצריך ומביאים את ההכרעה לטרנר, בהצלחה!".

המפתחות לשינוי: ""את המשחק סיימנו בתיקו עם תחושת החמצה שיכולנו לעשות תוצאה אפילו יותר טובה. לפעמים מצוקה יכולה להביא לשינוי. לנו לא הסתדר כלום באימון, אבל לא נלחמנו בזה אלא קיבלנו את המצוקה כמפתח. שינינו את המערך, יזמנו שינוי, מה שהביא בסופו של דבר להצלחה גדולה. פתיחות לשינוי, גם אם היא נובעת ממצוקה, טומנת בחובה הצלחה. אנחנו יכולים לכעוס על המצב, אבל זה לא יוביל אותנו לשום מקום. מה שכן יכול לעזור הוא לצמוח מתוך הקושי. בכולנו יש את הכוחות לזה".

אוהדי הפועל באר שבע. ימים בלתי נשכחים (אריאל שלום)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי