ארגון השחקנים: "חריגה מהמלצות פיפ"א עלולה לגרור סנקציות"

ז'וסוואה, דולב חזיזה
ז'וסוואה, דולב חזיזה | מאור אלקסלסי

בארגון דורשים להיות מעורבים במגעים לחזרת הכדורגל: "את הדיונים על חזרה לפעילות יש לקיים עמנו – הן לפי החוק בישראל והן לפי הנחיות פיפ"א החדשות"

(גודל טקסט)

בצל הדיונים על חזרה אפשרית לפעילות ענף הכדורגל בישראל, הוציא היום (שישי) ארגון השחקנים הודעה בנוגע לחוות דעת שקיבל לפיה את המגעים לחזרה למגרשים יש לקיים עם הארגון עצמו.

"את הדיונים על חזרה לפעילות יש לקיים עמנו – הן לפי החוק בישראל והן לפי הנחיות פיפ"א החדשות", נכתב מטעם הארגון. "חוות דעת משפטיות שהוגשו לארגון השחקנים, קובעות כי דיונים עתידיים – הן בעניין החזרה לפעילות והן בעניין המשך השבתת הליגות – יש לקיים במסגרת קיבוצית עם ארגון השחקנים".

בארגון טוענים כי "לפני מספר ימי פורסמו הנחיות פיפ"א המעודכנות להתנהלות המשבר הקורונה. ארגון השחקנים העביר אותן לבחינת עו"ד אפרים ברק, מומחה משפטי בינ"ל לענייני ספורט. מחוות דעתו עולה בין היתר כי "נכון וראוי שהנושאים יטופלו במסגרת 'קיבוצית' על ידי ארגון השחקנים והשחקניות בכדורגל הישראלי. לא נכון שכל שחקן וכל מועדון ינהלו מו"מ עצמאי (גם מטעמי אחידות והוגנות ספורטיבית שעשוי להיות לה קשר להסדרים שאליהם יגיעו הצדדים) .נושאים אלה יידונו באופן רוחבי בין נציגי השחקנים לנציגי הקבוצות במישור הארצי'".

בעוד המנהלת מנהלת מגעים עם משרד הבריאות והקבוצות, ואילו בהתאחדות עצרו את משחקי הליגות הנמוכות, הנשים והילדים, בארגון טוענים כי חוות דעת משפטית נוספת שהוגשה בנושא, נכתבה בידי עו"ד דפנה שמואלביץ, מומחית לדיני עבודה שקובעת כי "פיפ"א היא למעשה 'המחוקק' בענף הכדורגל העולמי ועמדתה תהיה נקודת מוצא פרשנית לכל מחלוקת שתתעורר במישור המקומי. מעבר לכך, למוסדות פיפ"א השונים סמכויות שיפוט וענישה, כך שחריגה מההמלצות במישור הענפי או המקומי, אשר תידון בפני מוסדות אלו – עלולה לגרור אחריה סנקציות".

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

את הדיונים על חזרה לפעילות יש לקיים עמנו – הן לפי החוק בישראל והן לפי הנחיות פיפ"א החדשות חוות דעת משפטיות שהוגשו לארגון השחקנים, קובעות כי דיונים עתידיים – הן בעניין החזרה לפעילות והן בעניין המשך השבתת הליגות – יש לקיים במסגרת קיבוצית עם ארגון השחקנים. לפני מספר ימי פורסמו הנחיות פיפ"א המעודכנות להתנהלות המשבר הקורונה. ארגון השחקנים העביר אותן לבחינת עוה"ד אפרים ברק, מומחה משפטי בינ"ל לענייני ספורט. מחוות דעתו עולה בין היתר כי "נכון וראוי שהנושאים יטופלו במסגרת 'קיבוצית' על ידי ארגון השחקנים והשחקניות בכדורגל הישראלי… לא נכון שכל שחקן וכל מועדון ינהלו מו"מ עצמאי (גם מטעמי אחידות והוגנות ספורטיבית שעשוי להיות לה קשר להסדרים שאליהם יגיעו הצדדים)…נושאים אלה יידונו באופן רוחבי בין נציגי השחקנים לנציגי הקבוצות במישור הארצי." חוות דעת משפטית נוספת שהוגשה בנושא, נכתבה בידי עוה"ד דפנה שמואלביץ, מומחית לדיני עבודה: "פיפ"א היא למעשה 'המחוקק' בענף הכדורגל העולמי ועמדתה תהיה נקודת מוצא פרשנית לכל מחלוקת שתתעורר במישור המקומי. מעבר לכך, למוסדות פיפ"א השונים סמכויות שיפוט וענישה, כך שחריגה מההמלצות במישור הענפי או המקומי, אשר תידון בפני מוסדות אלו – עלולה לגרור אחריה סנקציות".

A post shared by ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל (@ifpo_official) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי