פסימיות בנוגע לחזרת הליגה. כלפון: "נחליט אחרי הודעת גרוטו"

ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה | דני מרון

יו"ר מנהלת הליגה מגיב לדבריה של השרה רגב ("שהמנהלת תחליט אם ללכת לטורניר או לבטל את הליגה"): "אם נצליח לסיים את העונה בסוף יוני, נחזור. אם לא, נודיע על סיום הליגה"

(גודל טקסט)

"המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו, יודיע בתחילת מאי מתי נחזור למגרשים. אם נחזור לאימונים במהלך חודש מאי ונצליח לסיים את הליגה בסוף יוני, נחזור. אם לא, נודיע על סיום העונה". כך אמר יו"ר מנהלת הליגה ארז כלפון בעקבות דבריה של השרה מירי רגב אתמול, שבשיחת זום עם כתבים העריכה שלא ניתן יהיה לחזור לאימונים במתכונת מלאה במהלך החלק הראשון של מאי, אלא באמצעות קבוצות של עשרה שחקנים על הדשא בלבד. לפיכך, גם במשרד הבריאות יודעים כי בשלב זה הסיכוי למתכונת של אימונים מלאים בחלק הראשון של חודש מאי נמוך.

רגב הציעה למנהלת הליגה ולהתאחדות לכדורגל לקיים טורניר כשהכדורגלנים ישהו בבידוד מלא בכמה מוקדים בארץ. בשלב הבא, יקבעו גם האיצטדיונים (סמי עופר, טדי, נתניה וטרנר מועמדים לארח) – אך בשלב זה ממתינים במנהלת ובהתאחדות להחלטה של גרוטו. "מי שקובע בסופו של דבר זה משרד הבריאות", אמר הלילה כלפון, "אם גרוטו יחליט שאפשר לחזור, נחליט באיזו מתכונת".

בהקשר הזה אמרה השרה אתמול: "הדבר האחרון שמאוד קריטי – יש לחץ גדול של סיום הליגות הסדירות לעונת 2019/20 והיערכות לשנה הבאה. יש לחץ של האוהדים, שבעצם ליוו את הקבוצות ויש המון צפיפות ואמוציות. יש שאלות של מי תהיה אלופה, מי תרד ומי תעלה, מי תלך לאירופה. רוב הליגות נתקעו אבל לא הוכרעו. מעבר לחשיבות הספורטיבית יש חשיבות כלכלית עצומה. יש כאן נזק כלכלי גדול מאוד. מצד שני, גם פיב"א ואופ"א העבירו מסר שהליגה תוכרע על המגרש".


ארז כלפון. פסימיות בקרב מנהלת הליגות (אבשלום ששוני)

עוד הוסיפה השרה: "ההחלטות הן מקצועיות של המנהלת, אנחנו נעשה את כל מה שניתן כדי לאפשר מרחב האופציות – טורניר או הקפאת מצב שזה עניין בעייתי. אנחנו בקשר יומיומי עם ארז חסון ופרנקל. נפעל מול משרד הבריאות כדי לאפשר טורניר וכדי שההכרעה תהיה על המגרש. אין ספק שהליגה חייבת להיפתח באוגוסט או ספטמבר, אחרת תהיה קריסה טוטאלית של הספורט. שהמנהלת תקבל החלטה – ללכת לטורניר או ביטול הליגה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי