מוגרבי: "בושה שלא החזירו את הכדורגל", ידין: "סומך על ביבי"

פיראס מוגרבי
פיראס מוגרבי | מאור אלקסלסי

מחאת הכדורגלנים נמשכת. כוכב סכנין מוחה, טאהא מקווה לחזור לשגרה, קשר רעננה מאמין בשינוי מצד ראש הממשלה וגרצ'קין אופטימי: "כולם נפגעו, בבית"ר מצאנו את העמק השווה"

(גודל טקסט)

מחאת כדורגלני ישראל נמשכת. מאז דבריו בתחילת השבוע של פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות שלפיו "כדאי לשכוח מכדורגל בחצי שנה הקרובה", שחקנים רבים חוששים לעתידם ולעתיד משפחתם ובעיקר נחושים במטרה לקבל מעמד של עובדים חיוניים ובכך לשוב לאימונים ולמשחקים – לא רק למען פרנסתם, אלא גם כדי לשמח את תושבי ישראל ולאפשר להם לכל הפחות לצפות במשחקי ליגת העל והליגה הלאומית בטלוויזיה.

אתמול שוחחנו בספורט1 עם רבים מכוכבי ישראל משתי הליגות הבכירות, ביניהם גם רועי קהת, אוראל דגני, עומר דמארי ועוד רבים וטובים, וגם הבוקר (שלישי) נמשכות מחאות השחקנים שמקווים שלכל המאוחר בשבוע הבא, לאחר יום העצמאות, גם הם יזכו לשוב לשגרה – כמו ענפי הספורט היחידנים שקיבלו אתמול את אישור המדינה.

לדברי חלוץ הפועל באר שבע, בן שהר, הצטרף גם חברו לקבוצה ולנבחרת ישראל, הבלם לואי טאהא: "תחזירו לנו את ההנאה, הנשמה והכדורגל לגוף. היום המצב קשה מאוד בבית בלי ספורט ובלי כדורגל, כי זה פוגע בנו בהכל. מקצועית, כלכלית ומנטלית. בכלל, הכדורגל בדרך לקריסה טוטלית בכל העולם ואני מקווה מאוד שבעולם ובארץ יימצאו דרך ותוכנית להצלת המצב ושנחזור בהדרגתיות לעשות את מה שאנחנו אוהבים. מצד שני, הבריאות שלנו, של הילדים והמשפחות שלנו חשובה יותר מהכל".


"תחזירו לנו את ההנאה". לואי טאהא (אודי ציטיאט)

אביחי ידין מהפועל רעננה אף העביר מסר פוליטי: "אני סומך על ביבי הגדול. הוא יפתור את זה כמה שיותר מהר. כולם רוצים לחזור למגרשים וכשזה יקרה אנחנו נעבוד לפי ההנחיות. התקווה היא שלפחות נתחיל להניע את המהלך לקראת חזרה למגרשים".

בלם מ.ס אשדוד, דודי תירם: "כמו כולם, גם אני מתקשה לעכל את הסיטואציה שיצרה הקורונה ואת 'החיים החדשים' שהיא הביאה איתה. לנו, אוהבי הספורט בכלל והכדורגלנים בפרט, לקחו את הדבר שאנחנו הכי אוהבים בעולם. הכי חסרה לי התחרות והתחושה רגע לפני המשחקים! הגעגוע לקהל הוא גדול מאוד ואני בהחלט יכול להבין אותם ולהעיד, כאוהד של המשחק בעצמי, עד כמה חסרה הצפייה בכדורגל. כולי תקווה שהמצב הבריאותי יאפשר לחזור לשגרת חיים נורמטיבית כמה שיותר מהר".


סומך על ראש הממשלה. ידין (אודי ציטיאט)

קשר בני סכנין, פיראס מוגרבי שבעונה הבאה ישחק בהפועל חדרה, לא חסך בביקורת: "בושה וחרפה שעד עכשיו לא החזירו את הכדורגל, זה מה שיש לי להגיד. אנשים היו מחכים לראות משחקים ופתאום לכולם משעמם".

"הישארו בבית, תהיו בבתים. נחזור בקרוב", הצהיר גם מגן בית"ר ירושלים מקס ג'רצקין, "אני חושב שהקורונה הזאת הפתיעה את כולנו. הגענו לסיטואציה מאתגרת. עם כל החסרונות במחלה הזאת, צריך לקחת גם את היתרונות שיש במצב ולעצור את חיי היום-יום האינטנסיביים. המירוץ מסביב לשעון מונע מאיתנו לעשות דברים גדולים שאנחנו רוצים ועכשיו זה זמן מצוין לעשות אותם – כמו לבלות זמן איכות עם בני המשפחה שלנו, דבר מאוד חשוב לכל אחד, התחלתי לקרוא ספרים בתקופה הזאת ובכלל לא ידעתי שזה משהו שאני אוהב. אני די מרוצה מזה. כל אחד יכול לשדרג את עצמו בדברים שלא היה לו זמן אליהם. בפן האישי, אני עושה מתיחות וחיזוקים לכדורגל שפעם הייתי מתעצל לעשות. כעת יש לי את כל הזמן שבעולם לעשות זאת".

גרצ'קין גם התייחס לפן הכלכלי של הסיפור: "ברור שנפגענו, אנחנו השחקנים. אבל אין אחד במשק שלא נפגע מהמצב. בגלל שכולם נפגעים צריך בכל מקום עבודה למצוא את עמק השווה. בסיטואציה הקיימת, המועדון והשחקנים פעלו בצורה האידאלית לכולם. צריך למצוא את העמק השווה ומצאנו את זה. לגבי האוהדים שיושבים בבית ומתגעגעים לכדורגל  אני מבין את ההרגשה שלהם. הכדורגל כמוהם כמו לי זה החיים. זה צובט את הלב. אני מאחל להם שיישארו חזקים ואני מאמין שהכל ייגמר בקרוב מאוד, נחזור לעשות מה שאנחנו הכי אוהבים וליהנות מזה, בעזרת השם".

גרצ'קין. כמו כולנו, גם הוא מתגעגע לכדור (אריאל שלום)

מגן נוסף שסיפר על מצבו בימים אלו הוא חגי גולדנברג מהפועל חדרה: "ימים קשים… נוראי להתאמן לבד ובתנאים שלא נוחים, אבל מבינים את המצב במדינה ומקווים שכולם יהיו בריאים בסוף! ואני חושב שהכדורגל והספורט בכלל יכול לגרום לאנשים קצת רוגע בבית מכל הבלאגן וליהנות קצת מספורט, אפילו שזה מהטלוויזיה. לשכוח מההסגר הזה לכמה שעות ביום בטוח יעשה טוב לאנשים! הפסד כלכלי לכולנו יש, אבל אנחנו חלק מהמשק, לא נפרדים ממנו. באנו לכיוון הבעלים שלנו כמה שאפשר וכמה שביקשו והגעגועים… עזים. כמו שאנשים מתגעגעים ללכת לבית קפה מסעדה, ככה אנחנו מתגעגעים לכדור!".

"אני חושב שהכדורגל והספורט בכלל יכול לגרום לאנשים קצת רוגע בבית מכל הבלאגן". חגי גולדנברג (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי