ז'וסואה: "אני מאמין שהכדורגל יחזור בסוף מאי או תחילת יוני"

ז'וסואה חוגג
ז'וסואה חוגג | אריאל שלום

קשר ב"ש התראיין במולדתו והודה שחשש מהמצב("יצאתי החוצה רק פעמיים - לקניות") וגם מהחזרה לאימונים, אך הביע אופטימיות ולא יכול לחכות לשוב למגרשים: "רוצה לזכות בגביע"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

בשנים האחרונות הפועל באר שבע לא ממש הצליחה להחתים זרים טובות כמו בעונות האליפות שלה. אבל נראה שזר אחד שהגיע בהחלט היה טוב מהיתר – ז'וסואה, הקשר הפורטוגלי שהצטרף בספטמבר. בזמן שהמועדון בכאוס ניהולי ולא ברור האם יישאר או שיעבור לקבוצה אחרת, התראיין במולדתו וסיפר על החיים החדשים בצל נגיף הקורונה. בינתיים הוא מלא תקווה שהעונה תחודש.

ז'וסואה תיאר את הסגר בישראל: "כאן מאוד קפדניים, סגרו מיד את הגבולות. ניסיתי לנסוע לפורטוגל ולהעביר את הזימים האלה עם משפחתי – אך לא יכולתי. אפשרו רק לתושבי ישראל שהיו בחוץ לארץ – לחזור. רק המרכולים ובתי המרקחת פתוחים. הממשלה פתחה מלונות מיוחדים שם ישהו כל מי שנדבק בנגיף. אנשים אפילו צחקו על כך ואמרו 'אם יש לי את הנגיף אני אהיה בבית מלון בתל אביב'. הם ניסו ליהנות מזה ולהילחם בבעיה בדרכם מבלי להבהיל אנשים כפי שקורה במדינות אחרות".

התנהלותו במשך הזמן הזה: "אני גר במתחם סגור עם הרבה בתים מסביב, זו כמו עיר קטנה". הקשר הודה שהוא חושש: "אני עושה את המקסימום כדי לשמור על עצמי, יצאתי פעמיים או שלוש בחודש וחצי וגם זה לצורך קניות חיוניות בלבד. אני משתדל לא לראות חדשות כי הן תמיד זהות וזה משעמם. אני יודע שבפורטוגל המצב גרוע מכאן אבל משפחתי בסדר".

ז'וסואה באימון (הפועל באר שבע, רשמי)

על החזרה לאימונים: "אני סומך על השחקנים ועל החברים לקבוצה, אבל יש להם חיים משלהם ואני לא יכול לדעת מה קורה. גם להם יש חברים שהם אולי נפגשים איתם. בימים הראשונים כולנו היינו זהירים, חוששים, פקפקנו. חזרנו לשגרה מסוימת לאט לאט. בירכנו זה את זה בשלום פשוט וזה היה מוזר".

השלמת הליגה: "יש לנו פלייאוף עליון חשוב ואנחנו רחוקים שני משחקים מזכייה בגביע. אנחנו משתוקקים לכדורגל. אנחנו יכולים לזכות בגביע וזו מטרה שלנו. אני חושב שהכדורגל יחזור בסוף מאי או תחילת יוני. אני מקווה שנעמוד בדרישות של משרד הבריאות". הפורטוגלי תיאר את מבנה הפלייאוף והוסיף כי יש כאלה שחושבים שכדאי לצמצמו בחצי. "כאן אין נשיאים אלא בעלי מועדונים. המדינה מתעקשת שלא יהיו אוהדים, גם לא בתחילת העונה הבאה. בעלי המועדונים מאוכזבים ולא רוצים להשקיע עוד כספים".

לסיום שלח מסר למולדתו פורטוגל: "מי יתן וכולם יגנו על עצמם ויהיו בריאים, אני מקווה שהליגה תחודש ופורטו תהיה אלופה. יהיה קשה לאוהדים לא לראות את פורטו משחקת, אבל אני יודע שהמועדון ישרוד ויהפוך לחזק יותר".


ז'וסואה מול אצילי. אופטימי לגבי חידוש הליגה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי