המנהלת למשרד הבריאות: דורשים לחזור לפעילות ללא צורך בבידוד

איתי שכטר, דיוגו ורדסקה
איתי שכטר, דיוגו ורדסקה | מאור אלקסלסי

על פי תכנית האוצר, הכדורגל יוכל לחזור לפעילות ב-17 במאי אם המתווה יסוכם מול המשרד, אלא שבמנהלת דורשים לבטל את הבידוד בין האימונים המלאים לחזרה למגרשים. צפו במתווה המלא

(גודל טקסט)

לאחר דרישת משרד האוצר להחזיר את הספורט הישראלי לפעילות החל מה-15 ביוני, מתברר כי הכדורגל המקומי צריך להתגבר על מכשול נוסף כדי שמהלך יצליח. ראשי מנהלת הליגה פנו למשרד הבריאות, שם טרם אישרו את המתווה מול האוצר (למעשה, משרד האוצר "ירוויח" תשלום פיצויים לאזרחי ישראל ככל שהמשק יחזור בשלב מוקדם יותר), והבהירו כי במידה והכדורגל יחזור לפעילות על פי מתווה האוצר, הם דורשים לעשות זאת בשני תנאים: הראשון הוא חזרה מיידית לאימונים מלאים, עם מגע. השני – מעבר "חלק" מחזרה לאימונים לכר הדשא ללא 14 ימי בידוד, כפי שמשרד הבריאות דורש.

למעשה, במנהלת הליגה דורשים שגם אם פרופסור איתמר גרוטו יאשר את חזרת הכדורגל, הוא יעשה זאת במתכונת של משחקים ללא קהל, כפי שהוא דורש, אך ללא הפסקה בין מעבר מאימונים מלאים לכר הדשא. "אם נצטרך להמתין שבועיים נוספים, לא נוכל להחזיר את הכדורגל לפעילות באמצע יוני, מה שהופך את המתווה לבעייתי", הסבירו במנהלת.

יש לציין כי הסיבה שבגללה דורשת מנהלת הליגה לוותר על הצורך של בידוד בן שבועיים היא פשוטה: במנהלת מבינים שאם השחקנים ייכנסו לבידוד ממושך לאחר שלושה שבועות של אימונים אינטנסיביים, יהיו לכך השלכות קריטיות על כושרם ומצבם הגופני של השחקנים, שלא יוכלו לעמוד בשינויים שהדבר מצריך. יש לציין כי משרד הספורט ברשות השרה מירי רגב תומך בדרישה של מנהלת הליגה.

התכנית המלאה של משרד האוצר הגיעה לידי ספורט1 והיא כוללת את החזרת פעילות הספורט לאימונים מלאים, כאמור ב-17 במאי. כפי שאפשר לראות בטבלה המצורפת כאן, המטרה היא להחזיר את הכדורגל לפעילות ללא קהל.

התכנית המלאה של משרד האוצר

מתווה האוצר (מסך)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי