המצב בשאר המדינות וארבעת התנאים לחזרה: לקראת היום הגורלי

ז'וסואה , נטע לביא
ז'וסואה , נטע לביא | מאור אלקסלסי

ראשי מנהלת הליגות יציגו בפני משרד הבריאות מתווה לחזרה וגם את המצב ביתר מדינות אירופה. סעיפי המחלוקת בין הגופים והפרוטוקול המלא בפנים

(גודל טקסט)

השיחות בין ראשי מנהלת הליגה למשרדי הספורט, האוצר והבריאות יימשכו בשעות הבוקר (רביעי), לאחר שנדחתה הישיבה המרכזית, אשר הייתה אמורה להיערך היום אחר הצהריים באמצעות אפליקציית "זום". כפי שפורסם בספורט1, המחלוקת בין הגופים השונים מגיעה על רקע דרישת המנהלת להיצמד ל"מודל הגרמני" ולהתחייבות לשחק בתנאים הבאים:

1. לחזור בשבוע הבא לאימונים מלאים.
2. השחקנים תחת בידוד ביתי.
3. תחילת הליגה ב-31 במאי לתקופה של חודש וחצי.
4. הדבקה לא תפסול קבוצה שלמה, אלא כמו בגרמניה, הבדיקות עליה יתהדקו.

במשרד הבריאות דורשים בידוד מלא החל מ-17 במאי וחידוש הפעילות בתחילת יוני, אך במנהלת מסרבים כרגע וגם משרד הספורט תומך בגישה הזו. בפגישה מחר יציגו ראשי מנהלת הליגה למשרד הבריאות את הנתונים על שאר הליגות באירופה. זהו הפרוטוקול שיוגש מחר לראשי מערכת הבריאות, לפי מדינה, כפי שנכתב הערב על ידי בכירי מנהלת הליגה:

גרמניה
החל מה-7 באפריל. אימונים בקבוצות קטנות; במאי החלו אימונים רגילים; חזרה למשחקים בהמשך חודש מאי ועם קבלת אישור הממשל הפדרלי (בשאיפה – ה-16 במאי). הנוהל של הבונדסליגה אושר על ידי השלטונות המקומיים, כמו גם על ידי משרד הספורט הלאומי ומשרד העבודה הלאומי (שהאחריות על בריאות העובדים מוטלת על כתפיו). לפי הנוהל, שחקן שנמצא כחיובי בבדיקה יחויב בבידוד, אך ללא בידוד אוטומטי לכל הקבוצה. ממתינים לאישור הממשל הפדרלי שאמור להינתן על ידי הקנצלרית אנגלה מרקל היום (6 במאי).

במנהלת דורשים להיצמד למודל הגרמני. (CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images)
במנהלת דורשים להיצמד למודל הגרמני. (CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images)

אוסטריה
אימונים בקבוצות קטנות החל מה-20 באפריל; אימונים רגילים צפויים להתחיל ב-15 במאי; חזרה למשחקים בתחילת יוני. הפרוטוקול הרפואי טרם אושר על ידי הרשויות. כרגע מתקיים דיאלוג עם רשויות הבריאות לגבי מקרה בו שחקן יתגלה כחיובי בבדיקה. עמדת הליגה האוסטרית היא כי החלת חובת בידוד קבוצתי לא תאפשר לסיים את התחרות.

דנמרק
אימונים במהלך מאי; חזרה למשחקים ב-29 לחודש. יצא פרוטוקול רפואי מפורט המסתמך, בין היתר, על מחקר דני הבודק את מידת החשיפה להדבקה במהלך משחק כדורגל; לפי הפרוטוקול, אם שחקן יימצא חיובי בבדיקה, הדבר יחייב אותו בבידוד אך לא את כל הקבוצה. מהמידע שברשותי הפרוטוקול נערך בשיתוף עם גורמים ממשלתיים אך טרם אושר רשמית.

טורקיה
כרגע מתקיימים אימונים, שאיפה לחזרה למשחקים באמצע יוני. הוכן פרוטוקול בשיתוף עם רשויות הבריאות; לפי הנוסח הקיים, במקרה בו שחקן יימצא חיובי לא תחול חובת בידוד אוטומטי על כל הקבוצה.

וואקמה. בטורקיה שואפים לחזור עד אמצע יוני (Gettyimages)
וואקמה. בטורקיה שואפים לחזור עד אמצע יוני (Gettyimages)

פורטוגל
אימונים מלאים כבר מתקיימים, חזרה למשחקים בסוף מאי. הליגה הכינה פרוטוקול רפואי אשר ניתן לו אישור כללי *אך לא פורמלי* על ידי הרשויות (ממה שנמסר לי עיקר הדיון הוא סביב סוגיות הנוגעות לאצטדיונים); לפי הנוסח הקיים, במקרה בו שחקן יימצא חיובי לא תחול חובת בידוד אוטומטי על כל הקבוצה.

רומניה
חזרה לאימונים ב-15 במאי וחזרה למשחקים בין ה-5 ל-12 ביוני (תלוי במצב במדינה). הוכן פרוטוקול רפואי על ידי הליגה, במסגרתו נקבע כי במקרה בו שחקן יימצא חיובי לא תחול חובת בידוד אוטומטית על כל הקבוצה; ממתינים לפידבק של מערכת הבריאות (כנראה היום), כאשר עד כה לא פורסמו הסתייגויות ביחס לסעיף זה.

צ'כיה
ב-20 באפריל אושרו אימונים של עד שמונה שחקנים, ללא מגע; ב-4 במאי אושרו אימונים של עד 10 שחקנים ללא מגבלות ריחוק חברתי; מה-11 במאי אימונים מלאים. חזרה למשחקים ב-25 במאי. הליגה הכינה פרוטוקול רפואי, כרגע מתקיים דיאלוג עם הרשויות לגבי פרטיו; עמדת הליגה הצ'כית ביחס לבידוד היא כי במקרה של החלת בידוד אוטומטי על קבוצה שלמה, לא ניתן יהיה לסיים את התחרות.

פולין
מה-4 במאי אימונים בקבוצות קטנות; מה-9 במאי אימונים מלאים; תאריך חזרה מתוכנן: 29 במאי. אין פרוטוקול רפואי, מתקיים דיאלוג מול הרשויות.

ספרד
חזרה לאימונים מלאים מתוכננת לאמצע החודש הנוכחי; משחקים מאמצע יוני. הליגה ערכה פרוטוקול הקובע כי ייערך בידוד לשחקן יחיד. הפרוטוקול טרם אושר על ידי הרשויות.

מסי וקאסמירו בקלאסיקו. בספרד חוזרים לאימונים בקרוב (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)
מסי וקאסמירו בקלאסיקו. בספרד חוזרים לאימונים בקרוב (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי