התקדמות בשיחות: מסתמן כי משרד הבריאות יסכים ל"בידוד יומי"

עומרי אלטמן
עומרי אלטמן | דני מרון

ההודעה על חזרת הליגות תצא ביממה הקרובה? למרות פערים בעניין "אימוץ המודל הגרמני", הצדדים ייפגשו במטרה להגיע לסיכום. דבר אחד כבר ברור: שחקן שיפר את ההנחיות, ייענש

(גודל טקסט)

השיחות בין ראשי מנהלת הליגה למשרדי הספורט, האוצר והבריאות יימשכו הבוקר (רביעי), כשברקע נרשמה הלילה התקדמות באחד הנושאים שבמחלוקת: מסתמן כי משרד הבריאות יסכים להצעה של מנהלת הליגה לפיה השחקנים ייכנסו לבידוד ביתי "יומי" – כלומר הגעה לאימונים בלבד, כולל חתימה על טפסי התחייבות שהפרתם תוביל לסנקציות חמורות.

כפי שפורסם בספורט1 שלשום, חוסר ההסכמה בין הגופים השונים מגיעה על רקע דרישת המנהלת להיצמד ל"מודל הגרמני" ולהתחייבות לשחק בתנאים הבאים: לחזור בשבוע הבא לאימונים מלאים; השחקנים תחת בידוד ביתי; מתחילים את הליגה ב-31 במאי לחודש וחצי; הדבקה לא פוסלת כל הקבוצה, אלא כמו בגרמניה, הידוק של הבדיקות על הקבוצה.

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון שוחח אתמול עם ראשי משרדי הבריאות, האוצר והספורט. אתמול בבוקר נראה היה שהסיכום הולך ומתרחק, הפגישה בשעות הצהריים גם היא נדחתה, אולם בשעות הערב חזרו הצדדים לשולחן המשא ומתן. הפערים בעניין "המודל הגרמני" נותרו בעינם – במנהלת דבקים בגישה שהידבקות של שחקן לא תוביל את שאר חבריו בקבוצה לבידוד מלא, אלא תיערך בדיקה מקיפה לכלל השחקנים במטרה להמשיך את הליגה עד סיומה. במשרד הבריאות, בראשות פרופ' איתמר גרוטו, לא מאמינים בשיטה הזאת ומעדיפים שבמקרה כזה כל הקבוצה תוביל לבידוד, מה שעלול לעכב את המשך הליגה.

כך או כך, בפגישה של כלפון הבוקר הוא יציג בפניהם את המדיניות הנהוגה במספר מדינות, בתקווה שהדבר יוביל כבר היום להודעה על חידוש הליגה. "אם אתמול אמרנו שזה היום הגורלי, אז אין ספק שאם לא נקבל היום תשובות ברורות יהיה קשה מאוד להחזיר את הכדורגל. מחר יש ישיבת מנהלת, לא נדחה אותה שוב", אמרו שם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי