מבט מבפנים: סבוריט חושף כיצד מתנהלים האימונים בימי הקורונה

אנריק סבוריט
אנריק סבוריט | מאור אלקסלסי

לקראת החזרה לאימונים בספרד, בבילבאו תהו כיצד נראית השגרה בישראל ושוחחו עם מגן מכבי ת"א: "נבדקנו פעמיים, עכשיו אנחנו מחכים להחלטה אם הליגה חוזרת בסוף מאי". וגם: בקבוק אישי, בגדים מהבית וחלוקה לקבוצות

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

המועדונים הגדולים בספרד, ברצלונה, ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד, החלו הבוקר (רביעי) לערוך בדיקות קורונה לשחקנים במטרה לקבל אישור לשוב לאימונים בשבוע הבא ולחדש את הליגה במהלך חודש יוני, ולפי ראיון שפורסם היום בבילבאו, ישראל היא בהחלט מדינה שהסתכלו עליה וכיצד היא נוהגת במשבר הקורונה. עובדה, מגן מכבי תל אביב, אנריק סבוריט, התראיין וסיפר על ההתנהלות בשבוע האחרון, מאז אישרו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד הבריאות את החזרה לאימונים.

"אנחנו מאוד רגועים בקבוצה, משתוקקים כבר לחזור לשגרה מלאה", הצהיר סבוריט מיד בפתיחת הריאיון, "בישראל המצב לא היה קשה כמו בספרד, אבל הכל היה מוזר. בהתחלה היה קשה להתרגל לזה, אבל עם הזמן התרגלנו. אני ואשתי בילינו בעיקר בבית והשתעשענו, יש לנו שני כלבים אז היינו יוצאים מהבית רק כדי ללכת לעשות קניות בסופר וכדי לטייל איתם. אחרי שבועיים בלי אימונים, המועדון דאג לנו לאופני כושר".

סבוריט סיפר כי המורה שלו לאנגלית מטעם המועדון היא שעזרה לו להבין את ההנחיות המשתנות מעת לעת והוסיף על שגרת האימונים החדשה: "היה מוזר לחזור לאימונים ולפגוש את כל החוקים החדשים וההגבלות, אבל כולנו רצינו לחזור להתאמן. בישראל בסך הכל נדבקו כ-16,000 אנשים, אז המצב טוב הרבה יותר מאשר במקומות אחרים ולא הורגשו יותר מדי רגשות של פחד או חרדה בציבור. אנחנו (שחקני מכבי תל אביב) עברנו בדיקות קורונה לפני שחזרנו לאימונים והיה גם סבב שני כעבור מספר ימים, אני ואשתי דיברנו על כמה זה חשוב שבדקו אותנו, אבל אנחנו לא יודעים אם כולם בישראל נבדקים".


סבוריט. שחקני מכבי ת"א נבדקו נגד קורונה (אריאל שלום)

כיצד עוד נוקטת מכבי ת"א כדי למנוע הדבקה: "מודדים לנו את החום בכניסה למתחם האימונים ואנחנו שוטפים ידיים עם אלכוג'ל. אנחנו מתחלקים לשלוש קבוצות של שמונה שחקנים, אנחנו אפילו מחנים את המכוניות שלנו באותן קבוצות ומגיעים לבושים בבגדי האימון. תמיד אנחנו אותם שמונה שחקנים, מאמן כושר, בקבוק מים אישי לכל שחקן ושומרים על מרחק אחד מהשני. בסיום האימון, אנחנו הולכים הביתה ומתקלחים בבית".

מתי תשוב ליגת העל: "אנחנו מחכים להחלטה סופית, אבל זה נראה שבסוף החודש נחזור לשחק. ביום ראשון אנחנו כבר נחזור לאימונים מלאים".

כמעט שנתיים בישראל: "אני מאוד מאושר להיות בקבוצה, אני משחק על בסיס קבוע והמאמן נותן לי ביטחון ומראה לי שהוא זקוק לי. מאוד קיווינו להגיע לשלב הבתים באירופה, אבל סבלנו מחוסר מזל. הרמה פה טובה מבחינה התקפית, הקבוצות כאן משחקות כדורגל התקפי טוב, אבל יש בעיה מבחינה טקטית ובכל הנוגע למשחק ההגנה. לא מלמדים אותם את זה כל כך בצעירותם. בחודשים הראשונים שלי בישראל היה לי מאוד קשה לשחק תחת 35 מעלות, אבל בסוף מתרגלים ועם הביטחון מהמאמן ומהשחקנים אתה עובר את זה. בינתיים מאוד טוב לי בישראל".


סבוריט ואשתו. מאושרים בישראל (שרונה אברהם)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי