מאמני ליגת העל לוחצים על ההתאחדות: אשרו יותר משלושה חילופים

עידן ורד, אלירן עטר
עידן ורד, אלירן עטר | דני מרון

בהתאחדות מחכים להכרעת פיפ"א בעניין. אחד המאמנים הצהיר: "השחקנים שלי לא יעמדו בזה, מקווה שיאשרו חמישה חילופים". יואב כץ: "קשה לבקש מהשחקנים להישאר בבידוד"

(גודל טקסט)

מיד לאחר ההודעה על חזרת הכדורגל למגרשים וחידוש הליגה ב-30 במאי, מגיעות גם ההשלכות: אתמול (רביעי), במהלך שעות הערב, החל לחץ גדול של מאמני ליגת העל על ההתאחדות לכדורגל לאשר יותר משלושה חילופים במשחק. הנושא הזה, אומרים בהתאחדות, נמצא בידי פיפ"א – אבל נראה כי יעשו מאמץ מיוחד לאשר את הנושא הזה. גם באנגליה, יש לציין, שוקלים דבר דומה.

"השחקנים שלי לא יעמדו בזה, הם ייפלו מהרגליים אחרי 60 דקות", העריך אתמול מאמן בליגת העל. "אני מאוד מקווה שיאשרו לנו חמישה חילופים, אחרת יהיה קשה מאוד לעמוד בקצב. גם השחקנים שיהיו על המגרש יצטרכו לשחק בצורה חכמה. יש יותר סיכון לפציעות וצריכים להיזהר. שלושה שבועות של אימונים מלאים זה לא מספיק כדי לחזור לכושר גופני מלא, בטח לא לכושר משחק".

בעלי הפועל חיפה, יואב כץ, אמר לספורט1: "החזרה של הכדורגל היא צעד בכיוון הנכון, אבל החלק של הבידוד הוא מאוד קשה, קשה לומר לבחור בן 25 'תהיה מבודד'. בלי קהל זה לא יעזור הרבה לבעלים, זה צעד ביניים קטן בדרך לחזרה מלאה. עד שזה לא יקרה עם קהל, זה לא זה. נכנסנו למצב שאף אחד לא רגיל לו, פעם ראשונה שקרה דבר כזה".

איביץ' וקלינגר. חמישה חילופים במשחק? (דני מרון)

בכדורגל הישראלי החמיאו אתמול ליו"ר המנהלת ארז כלפון וליו"ר ההתאחדות אורן חסון, שהביעו אופטימיות לאורך כל הדרך וטענו כי העונה תסתיים על הדשא. "הם היו דבקים במטרה לאורך כל הדרך. למרות שהיו חילוקי דעות בין המנהלת להתאחדות, הם ידעו לשמור על איפוק ולא לקחת את זה צעד אחד קדימה. רגב לקחה אתמול כמעט את כל הקרדיט, אבל החזרה של הכדורגל היא הרבה בזכותם".

לקראת יום ראשון הקרוב, שחקני ליגת העל יחתמו על התחייבות להישאר בבתיהם פרט ליציאה לאימונים ולמשחקים ושחקן שיפר את ההנחיות יזכה לסנקציות. השחקנים יתאמנו על פי ההנחיות אך יתבקשו לנהוג בזהירות ולהימנע ככל האפשר ממגע לפני ואחרי האימון. הבידוד, למען הסר ספק, אינו בתנאים הרגילים של אזרחים החשופים לקורונה – הכדורגלנים יהיו בבתיהם עם משפחותיהם ולא יהיו סגורים בתוך חדר. רק שחקן שיתברר לפני האימון שחום גופו עולה על 38 מעלות, יעבור בדיקת קורונה ויפסיק את האימונים באופן מיידי.

ומה עם לוח המשחקים? במנהלת החליטו שכל המשחקים ייערכו בשעות הערב, בעקבות המזג האוויר הקיצי שמתקרב. הפלייאוף העליון ייערך בימים שבת ושלישי, בעוד הפלייאוף התחתון ייערך בימים ראשון ורביעי, בעוד משחקי הליגה הלאומית ישוחקו בימי חמישי.  משחקי המחזור הראשון:

לביא מול בואטנג. מחכים לכם בפתיחת הפלייאוף (עומרי שטיין)

הפלייאוף העליון
מחזור 27 (יום שבת, 30/05)
מכבי תל אביב – הפועל חיפה
בית"ר ירושלים – הפועל באר שבע
מכבי חיפה – הפועל תל אביב

פלייאוף תחתון
מחזור 27 (ראשון, 31/05)
בני יהודה – הפועל כפ"ס
הפועל חדרה – נס ציונה
מכבי נתניה – קריית שמונה
מ.ס אשדוד – הפועל רעננה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי