אבוקסיס: "צריך לעשות יותר ממקסימום כדי להשאיר את אקולטסה, אפילו לחרוג"

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | לירון מולדובן

לפני הפועל חיפה, מאמן ב"ש במסר להנהלה: "אעשה הכל כדי שימשיך". ברקת הגיעה כדי להיפרד מעובדי המועדון. וגם: החתמת טאהא, הקיצוצים בשכר, ההרכב המשוער ושיטת המשחק שהשתנתה

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אחרי שהרשימה בטדי אך סיימה רק ב-1:1 מול בית"ר ירושלים, הפועל באר שבע קיימה היום (שלישי) את האימון המסכם ואת מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת המשחק נגד הפועל חיפה (רביעי החל מ-20:15, ספורט3).

מי שנכחה במתחם האימונים הייתה הבעלים אלונה ברקת, שהגיעה לאימון וכינסה את עובדי המועדון לשיחה. "אני מבקשת להודות לכולם על התקופה. הייתה לי כאן תקופה נהדרת", אמרה ברקת וערכה שיחה אישית עם כל אחד מעובדי המועדון. לפני כן הוסיפה בנוכחות כולם, כולל השחקנים: "הכדורגל הולך למקום אחר, אבל יש פה אנשים שיידעו להוביל את המקום הזה, כמו אסי ואיתי. אני מקווה שאחרי עידן הקורונה נעשה מפגש קצת יותר חגיגי". 

באשר למשחק מחר, ההערכה היא שיוסי אבוקסיס יערוך שני שינויים, כשדוד קלטינס ובן שהר אמורים לפתוח. קלטינס לא שותף במשחק האחרון ונראה כי הפעם המאמן יערוך רוטציה. קייס גאנם הוא זה שישלם את המחיר בהתקפה וכידוע מרואן קבהא מוצהב. כאמור היום גם נערכה מסיבת העיתונאים בהשתתפות המאמן יוסי אבוקסיס, שהתייחס בין היתר גם לעתידו של אלטון אקולטסה והחתמתו של לואי טאהא על חוזה חודש.

אבוקסיס דיבר על אקולטסה: "יותר ממה שאמרתי לכם אני לא יכול להגיד. כמאמן, אני יכול באמת לשים את כל הרצון שלי על השחקן וכולם יודעים כמה אני רוצה אותו. כל הצוות שלנו, כולם רוצים שהוא יישאר ונעשה את מה שתלוי בנו. אני אמרתי שצריך לעשות מעבר למקסימום, אפילו לחרוג קצת ממה שאפשר כדי להשאיר אותו. הוא השתלב מקצועית וחברתית. מדובר בבחור מדהים שכיף להיות איתו ולאמן אותו, שזה היום לא פחות חשוב משחקן טוב. ואני שמח שהוא התאקלם. אני כמאמן ואנחנו כמערכת נעשה את הכל בשביל להשאיר אותו בב"ש".


אלטון אקולטסה. אבוקסיס רוצה אותו בכל מחיר (דני מרון)

תחושת הפספוס מהמשחק מול בית"ר ירושלים והיכולת שהציגה הקבוצה: "אהבתי מאוד את הגישה של השחקנים. אם במשחקי האימון היינו בגישה מאוד לא טובה, כי זה המשך לכל מה שקורה אצלנו, אז השחקנים ידעו לבוא ביום שבת. ברגע שאתה רואה את טדי, אפילו בלי קהל, כנראה שזה עושה לך משהו מיוחד לראות את בית"ר ירושלים ממול. הגישה מאוד השתנתה לעומת משחקי האימון".

על שיטת המשחק שהשתנתה ברגע האחרון: "בחלק ממשחקי האימון שיחקנו גם בקו של ארבעה. נכון שביום המשחק אורן ביטון הרגיש לא טוב ותרגלנו שלושה בלמים איתו כמגן כנף. ברגע שהוא הרגיש לא טוב, אז ישר באמת חשבתי שיתאים לנו יותר קו של ארבעה בהגנה. לשמחתי השחקנים עשו את זה בצורה יוצאת מן הכלל. לא עשינו אימון טקטי בנושא, אבל אמרתי לשחקנים שאחד הדברים שאהבתי זה את האינטליגנציה שלהם, שעל סמך האסיפה הם ביצעו את זה בצורה יפה וזה נתן לי הרגשה טובה. השחקנים עשו שינוי מהר מאוד. לגבי ההמשך, כל מקרה לגופו. בגדול, שיחקנו בשני המערכים טוב".

על עתיד המועדון: "ההחתמות נותנות לי אופטימיות, כי באמת יהיה אפשר לעשות קבוצה טובה. לא תמיד הכסף קובע וראיתי את זה כבר בעבר. אנחנו צריכים להתרכז יותר בעונה הזו כי יש לנו מטרות מאוד-מאוד חשובות. כששחקנים חותמים אז זה נותן הרגשה טובה להמשיך. כששחקנים כמו לואי, ז'וסואה, שיר, מיגל, קלטינס ועוד חותמים, זה נותן בסיס טוב קדימה ואני חושב שיהיה אפשר לעשות קבוצה טובה גם בעונה הבאה, אבל נצטרך לראות את הסגל הסופי שלנו כי נצטרך להביא זרים בעמדות מסוימות". 

על הניסיון להשאיר את הבסיס של הסגל הקיים: "לשכנע שחקנים ולדבר איתם על כסף זה לא התפקיד של המאמן בשום מקום בעולם. תפקידי הוא לא לבקש מהם להוריד כסף, אלא לאמן ולקבוע סגל ושחקנים והרכבים. בענייני חוזים ושחקנים יש מספיק אנשים טובים פה שיודעים לעשות את העבודה".


לא מתעסק בשכרם של השחקנים. יוסי אבוקסיס (לירון מולדובן)

איך ממשיכים את היכולת מול הפועל חיפה: "התפקיד של כולנו הוא להביא את השחקנים לרמה שהצגנו בטדי. יחד עם זאת, נצטרך לעשות שינויים בהרכב וגם תוך כדי משחק בשביל לא ליצור פציעות בתקופה הזו. אנחנו אחרי כמעט שלושה חודשי פגרה ועכשיו הקצב המטורף. אם לא נדע לשמור על השחקנים, בטוח יהיו פציעות. אנחנו נצטרך לדעת לבוא בכל משחק עם שחקנים רעננים ולא ליצור עומסים ופציעות. התפקיד שלנו הוא לדעת להכין לכל משחק הרכב שגם יהיה טוב, כי אני לא רוצה לעשות שישה-שבעה שינויים, אבל מצד שני לעשות חילופים ולדעת להשתמש בכל הסגל שלנו".

שילוב שחקנים צעירים: "לא התבקשתי לתת דגש, אלא להביא הצלחות. אתם מכירים אותי, אני אוהב לתת לצעירים שמוכיחים את עצמם. יש פה מספר צעירים מוכשרים. יוספי ודדייה עשו התקדמות ואחרים יוכלו לעשות זאת בהמשך. מי שיגיע לו ישחק, ללא קשר לגיל. כמובן שצעירים נותנים עתיד וסיפוק למועדון. אני שמח שיש צעירים שמתקדמים".

הרכב משוער: אוהד לויטה, בן ביטון, מיגל ויטור, לואי טאהא, שון גולדברג; דוד קלטינס, ז'וסוואה, דויד סימאו, תומר יוספי, אלטון אקולטסה; בן שהר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי