בוועדה טענו כי איתן שמואלביץ' הבין שטעה אך סירב לחזור בו

איתן שמואלביץ', VAR
איתן שמואלביץ', VAR | מאור אלקסלסי

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים ערכה דיון בנושא הפנדל שהעניק השופט בדרבי החיפאי וקבעה כי הוא שגה. באיגוד הבהירו: ימשיך לשפוט את מכבי חיפה

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים ערכה דיון בנושא הפנדל שהעניק איתן שמואלביץ' להפועל חיפה לקראת סיום הדרבי החיפאי וקבעה כי הוא שגה בהחלטה ובכך קיפח את מכבי חיפה. על פי הבדיקה שנערכה, מתברר כי שופט המסך אמר לשמואלביץ' שלא היה פנדל, אולם השופט הראשי החליט אחרת ולא חזר בו מטעותו.

כך נוצר מצב שהפועל חיפה קיבלה פנדל והצליחה להשוות את התוצאה, עניין שבמכבי חיפה הגדירו כ"טעות שיפוט קשה שהשפיעה על תמונת הצמרת". בוועדה טענו כי שמואלביץ' יכול היה לחזור בו מההחלטה, אך החליט לדבוק בה למרות שהבין כי על פי צילום המסך הוא טעה. יחד עם זאת, באיגוד השופטים טוענים כי שמואלביץ' ימשיך לשפוט את מכבי חיפה.

בוועדה המקצועית היה גם מי שהקל עם שמואלביץ' ואמר: "יש החלטות שיפוט שבהן אתה רואה מה היה, ויש שלא. אתה רואה שמאבוקה שם את היד על אופיר מזרחי, אתה רואה את המיקום של שמואלביץ' כשופט ורואה מה הוא רואה בפעם הראשונה. על מה המחלוקת? האם הנגיעה או דחיפה של מאבוקה גרמה לשחקן ליפול, כמו שאיתן פירש את זה, או שהוא רק נגע בו ולא גרם לו ליפול והייתה הצגה. אם לא הייתה נגיעה של מאבוקה, זה משהו אחר. מדובר במגע קל שיכול להיות שעדיף היה שלא נשרק, אבל לא מדובר בטעות קריטית".


לא מדובר בטעות קריטית? (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי