הוועדה המקצועית: האדום של לביא לא מוצדק, שמואלביץ' טעה בדרבי

איתן שמואלביץ', שחקני מכבי חיפה
איתן שמואלביץ', שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

איגוד השופטים הודה כי מכבי חיפה קופחה: במשחק נגד מכבי ת"א היה צריך רועי ריינשרייבר להימנע משליפת כרטיס צהוב שני לקשר, הפועל חיפה זכתה מן ההפקר בעקבות "מגע מינורי"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

ימים סוערים במיוחד עברו על איגוד השופטים, לנוכח הטענות הקשות והדרישות של מכבי חיפה בתגובה לפנדל שנשרק נגדם בתוספת הזמן והוביל ל-2:2 בדרבי נגד הפועל חיפה, ואחרי שהיו"ר רונית תירוש כבר ענתה לטענות הירוקים נגד איתן שמואלביץ', היום (שלישי) התפרסמה התגובה הרשמית של הוועדה המקצועית של האיגוד.

"בתוספת הזמן של המשחק איבחן השופט שתוקף מהפועל הוכשל ברחבה על ידי שחקן מגן, תוך שימוש באמצעות היד/זרוע על רגלו של התוקף ולכן פסק על בעיטת עונשין", הסבירה הוועדה, "שופט המסך פירש שלא הייתה הכשלה ושהאירוע אינו מצדיק בעיטת עונשין ולכן פעל כמצופה והמליץ לשופט לבחון את האירוע על גבי המסך. השופט, לאחר שצפה בהילוכים החוזרים ותוך שיח מקצועי וענייני כנדרש (הוועדה האזינה להקלטה המלאה של האירוע) עם שופט המסך, החליט שפרשנותו המקורית הייתה נכונה והשאיר את הפסיקה לבעיטת עונשין".

ולמרות כל האמור לעיל, הוועדה קבעה כי איתן שמואלביץ' שגה בהחלטתו: "הוועדה המקצועית סבורה כי האירוע אינו מצדיק בעיטת עונשין. מדובר במגע מינורי, אשר אינו עומד ברף הנדרש לבעיטת עונשין ולא גרם לנפילת השחקן. כמו כן, התוקף העצים את הנפילה". נזכיר כי אופיר מזרחי, השחקן שספק הוכשל על ידי ארנסט מאבוקה, טען שהיה מגע ושזהו פנדל חד משמעי.

אגב, הוועדה המקצועית גם התייחסה לשני אירועים מרכזיים במחזורים הקודמים – תחילה, באשר לנפילה ברחבה של איתי שכטר במשחק של מכבי ת"א נגד הפועל חיפה במחזור הראשון של הפלייאוף העליון, טענה כי "מדובר באירוע גבולי ולכן פעל נכון שופט המסך שלא התערב, מכיוון שאין מדובר במקרה ודאי וברור". בנוסף, על משחק העונה בין מכבי תל אביב למכבי חיפה, סברו בוועדה באשר לכרטיס האדום שספג נטע לביא כי "האירוע אינו עומד ברף הגבוה הנדרש לכרטיס צהוב שני והשופטים הונחו בהתאם".


ריינשרייבר שולף אדום לנטע לביא. גם הוא טעה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי