נתון אדיר: ממוצע הספיגה של מכבי ת"א הוא השלישי בטיבו בעולם

דניאל טננבאום, ז'איר אמאדור
דניאל טננבאום, ז'איר אמאדור | עדי אבישי

ה-0:0 מול בית"ר היה הפעם ה-24 העונה בה שמרה הקבוצה איביץ' על שער נקי ורקורד הגנתי יוצא דופן - ספגה 7 שערים בלבד העונה. מי בכל זאת מקדימות אותה?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב נפרדה אמש (שני) ב-0:0 מבית"ר ירושלים בטדי. בכך, שמרה על שער נקי בפעם ה-24 העונה ב-29 מחזורים. פשוט נתון בלתי נתפס שמהווה שיא ישראלי למספר משחקים ללא ספיגה בעונה אחת, והוא עוד עתיד לגדול. כמות הכדורים שדניאל טננבאום הוציא העונה מהרשת? שבעה בלבד. מדהים.

הנתונים יוצאי הדופן הללו של השחקנים של ולדימיר איביץ' הם קיצוניים גם מבחינה עולמית. מבין הליגות הפעילות (גם כאלה שטרם חודשו או הסתיימו בגלל הקורונה) – יחס הספיגות של האלופה הוא השלישי בטיבו בעולם – 0.241 שערים למשחק.

אז מי בכל זאת מקדימות את הצהובים-כחולים? אל אהלי, השכנה ממצרים, שספגה ארבעה שערים ב-17 משחקים (סופגת 0.235 שערים למשחק). גם ל-RCA מהאיים הקריביים מאזן טוב יותר – אך היא שיחקה 11 משחקים בלבד, בהם ספגה שער אחד בודד (סופגת 0091 שערים למשחק).

אסור לשכוח שהאלופה שבדרך עומדת על המאזן האדיר שלה אחרי 29 משחקים, ולכו תדעו, אולי עוד יהיה אפשר להכתיר אותה בהמשך לקבוצה עם ממוצע הספיגה הטוב בעולם.


ולדימיר איביץ' (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי