"השחקנים לא מכחישים, טוענים שלא ידעו שמדובר בקטינות"

משטרת ישראל
משטרת ישראל | דוברות המשטרה

העיתונאי אלמוג בוקר, שחשף את פרשת הכדורגלנים והקטינות, עלה לשידור אצל גיא פלג וניסים משעל ב-103FM ועדכן בפרטים על הפרשה שמסעירה את הכדורגל הישראלי. האזינו

(גודל טקסט)

עוד לפני שנודע כי מדובר בשחקנים ממכבי תל אביב, העיתונאי אלמוג בוקר מחדשות 13, שחשף את פרשת "הכדורגלנים והקטינות", עלה לשידור ב-103FM ושוחח עם ניסים משעל וגיא פלג על הידיעה ששני כדורגלנים בכירים בליגת העל חשודים כי קיימו יחסי מין עם נערות מתחת לגיל 16. על פי הדיווח, השחקנים פגשו את התלמידות באירוע, הזמינו להן מונית לביתו של אחד השחקנים, ושם קיימו עימן יחסי מין.

בוקר עדכן כי "הפרשה כבר מסעירה את עולם הספורט. מדובר בשני שחקנים שחקנים בכירים בליגת העל, שמכירים אותם לא רק חובבי כדורגל כי השמות שלהם באמת גדולים". הוא ציין כי כרגע אסור לפרסם את שמות הכדורגלנים שכן "בסופו של דבר מדובר בטענות שהועברו למועדון ולבית הספר, אין עדיין תלונה במשטרה, אני חושב שבסופו של דבר צריך להיות הוגנים ולהמתין לראות לאן זה מגיע". גיא פלג אמר כי היה מקבל את אותה ההחלטה כיוון שעומדת להם הזכות לטעון שהם לא עשו דבר או יוכיחו שהם לא ידעו שמדובר בקטינות.

בוקר אמר כי "באשר לטענות שהועברו גם לבית הספר וגם לאותו מועדון, יצטרכו לבדוק האם הן נכונות. מהתגובה הראשונה של השחקנים עולה שהם לא מכחישים את הסיפור עצמו, הם טוענים שהם לא ידעו שמדובר בקטינות. נגיד שמדובר בשתי תלמידות מתחת לגיל 16, אני גם לא נוקב באזור המגורים כדי לא לחשוף אותן". הוא הוסיף ואמר כי ברשתות החברתיות ובוואסאפ חלק מפרטי הפרשה נחשפו, "יש שתי ילדות בנות פחות מ-16 שהתמונות שלהן מופצות, זה יכול לעשות להן נזק לכל החיים, זה החשש הגדול. צריך לעצור את ההפצה של הסרטונים האלה. גם התכתבויות וגם סרטונים של אחת מהן, לפחות, שחושפים אותה תוך כדי שיחה והיא מתייחסת לזה בצורה כזאת או אחרת. דברים שעדיף שלא יופצו".

ניסים משעל תהה האם בית הספר ומשרד החינוך יהיו מעורבים בפרשה, ובוקר הסביר כי "ברגע שזה מגיע הם כבר מעורבים, ברגע שזה מגיע אליהם הם חייבים להעביר את זה בסופו של דבר גם לחקירת משטרה. אגב, המידע המלא הועבר, שמעתי את ההתייחסות של אותו מועדון כדורגל שאמר 'אנחנו לא מתייחסים לשמועות' – 'לא קיבלנו'. הם קיבלו כבר אתמול בשעות הבוקר את הפניה, עם פירוט מאוד מדויק של מה שהיה שם, ומה שהפתיע אותי לשמוע אתמול היה שאותם שחקנים הגיעו לאימון, לא ידעו בכלל על הסיפור וזה היה כמה שעות אחרי שהקבוצה קיבלה את המידע".

פלג ציין כי התיק בעניינו של אייל גולן בהקשר הזה נסגר, זאת לאחר שבחקירה עלה שהוא הוטעה או לא ידע שמדובר בקטינה. הוא סבור כי השאלה המרכזית שתעמוד במרכז החקירה תהיה – האם הם ידעו שהבנות קטינות ובחרו לעצום עיניים או באמת לא ידעו. ניסים משעל הוסיף כי גם כריסטיאנו רונאלדו טען את הטיעון הזה. בוקר הוסיף כי "כשמדובר בשחקנים כאלה, באנשים כאלה נערצים וכשהם לא צעירים, בשנים המוקדמות לחייהם אלא מעבר לזה, אנחנו בעידן של אינסטגרם, טוויטר ופייסבוק ובלחיצת כפתור אתה יכול לדעת בן כמה האדם. אם פגשת במועדון וקרה אירוע, אתה אומר עוד מילא. אבל אם כבר הלכת הביתה, הזמנת להן מונית, הבאת אותן אליך הביתה ולהגיד לא ידעתי שהן בנות 16, יש כאן בעיתיות, כך לפחות אני רואה את זה, אם הדברים אכן כפי שהוצגו".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי