כמו אייל גולן: ההגנה המשפטית של שחקני מכבי תל אביב

קריית שלום
מתחם האימונים של מכבי תל אביב | אבשלום ששוני

הפרשה המטלטלת בה מעורבים לכאורה שחקני מכבי תל אביב יוצרת לא מעט שאלות. אבי חימי ותמי אולמן, שניים מבכירי עורכי הדין הפליליים בישראל, מנתחים עבור ספורט1 את הסוגיה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הכדורגל הישראלי ממשיך לעסוק בפרשת הכדורגלנים והקטינות, במסגרתה שני שחקני מכבי תל אביב חשודים כי קיימו יחסי מין עם קטינות. אתמול הופצו שמותיהם של השחקנים החשודים יחד עם פרטים נוספים מתוך חשבון הוואטסאפ של אחת הקטינות, אולם בשורות האלופה מודאגים בעיקר מההשלכות, אם יהיו, של האירועים האחרונים.

שניים מעורכי הדין הפליליים הגדולים בישראל, עו"ד אבי חימי ועו"ד תמי אולמן, ניתחו לבקשת ספורט1 ומעריב את המקרה האחרון והמשמעויות שלו, כפי שבאות לידי ביטוי בפסיקה. "מדובר על חשד והמשטרה בוודאי צריכה לבדוק. אבל איננו מכירים את העובדות, אז בואו לא נחרוץ דינו של איש", אמר עו"ד חימי, שמשמש גם כראש לשכת עורכי הדין ובעבר ייצג גם את הכדורגלן עומרי קנדה, וטיפל בתיקים מורכבים הרבה יותר, בניהם של שלום דומרני והשר שלמה בניזרי. לשיטתו, השאלה היא לא רק מה גילן של הקטינות, אלא גם מה ידעו החשודים במעשה. "השאלה אינה מה גילן של הקטינות, אלא מה מודעותם של החשודים, מה ידעו ומה חשבו", הוא מסביר. "ככל שיתברר כי חשבו, באמת ובתמים, כי גילן מעל 16 – אז הם לא עברו שום עבירה".

עו"ד תמי אולמן ניסחה יחד עם עו"ד יעקב שלומוביץ' את הפרשנות המשפטית שלה לסיפור: "מהפרסומים בכלי התקשורת עולה כי לכאורה 2 כדורגלנים שכבו עם קטינות אשר גילן מתחת ל- 16 שנים. מה שפורסם הוא גילם הבנות הינו מתחת ל- 16 שנים, אולם לא ידוע מה גילן המדוייק, כאשר יש לשים לב שלגיל המדוייק קיימת חשיבות.כמובן שבמידה והיה מדובר בבנות אשר גילן מעל 16 שנים – מותר להן לקיים יחסי מין בהסכמה עם בגיר, ואין משמעות לפער בין הגילאים.

"בנוסף, במידה והיה מדובר בבנות אשר גילן מתחת ל- 14 שנים – חל איסור מוחלט על קיום יחסי מין עם קטינות בגיל זה, אפילו אם הן "מסכימות" לכך. הביטוי "מסכימות" נכתב במירכאות, היות ולמעשה המחוקק קבע כי בגיל זה אדם אינו נחשב לבוגר דיו מבחינה משפטית על-מנת לתת הסכמה משפטית לקיום יחסי מין עם בן/בת זוג. בהנחה כי בעניינו מדובר בקטינות אשר מלאו להן 14 שנים וטרם מלאו להם 16 שנים – החוק מתיר קיום יחסי המין, במידה ופער הגילאים בין הנאשם לקטין אינו עולה על שלוש שנים, במידה והקטין הסכים למעשה, וצריך שהיחסים יהיו במהלך יחסי רעות רגילים וללא ניצול מעמדו של הנאשם".

אולמן סיכמה: "בעניינו, יש לשים לב לכך כי על-אף שלכאורה הפרש הגילאים בין הבנות לכדורגלנים עולה על שלוש שנים, עדיין קיימת להם הגנה טובה, במידה ולא ידעו את גילן של הקטינות, ו/או במידה והקטינות הציגו עצמן בגיל גבוה מגילן האמיתי. יש לשים לב לכך כי לא נדרש מהכדורגלנים "לחקור" לעומק בדבר גילן האמיתי של הקטינות, ויכולה להיות להם הגנה טובה במידה וטעו בשל הטעיה שהטעו אותם.  למראה הכותרות, אי אפשר שלא להיזכר בפרשה של הזמר אייל גולן אשר החלה ב"קול תרועה רמה" והסתיימה בסגירת התיק כנגדו".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי