אחת הקטינות: "נוצלתי, העבירו אותי מיד ליד". איביץ': "שבוע לא שקט". השחקנים נחקרו

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | מכבי תל אביב

לקראת ב"ש, מאמן מכבי ת"א דיבר על פרשת הכדורגלנים והקטינות: "יש דברים שלא בשליטתנו, לפעמים יש בעיות". הכדורגלנים הגיעו לימ"ר מרכז ושוחררו בתום ארבע שעות. אחת הקטינות לחדשות 12: "מרגישה מושפלת"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב עברה שבוע לא פשוט בצל פרשת הקטינות, שנחשפה על ידי אלמוג בוקר בחדשות 13. מחר (שני) הצהובים יצטרכו להתנתק מכל הרעש שמסביב, כאשר יחזרו לכר הדשא ויפגשו את הפועל באר שבע בבלומפילד (20:40, שידור ישיר בספורט4). למרות הקנס שספגה הקבוצה (20,000 ש"ח) בעקבות ההתקהלות בסיום הניצחון על מכבי חיפה והאזהרות מצד בכירי הענף, ארגון אוהדי הקבוצה קרא לקהל להגיע מחר בשעה 20:00 לאצטדיון בלומפילד. "מחר בשעה 20:00 בשער 11. רק מכבי", נכתב.

באשר לפרשה, משטרת ישראל אישרה הערב (ראשון) רשמית כי החל הליך החקירה באזהרה שעניינו חשד לעבירות מין בקטינות. לאחר חשיפת חדשות 13, שני שחקני מכבי תל אביב בכדורגל, שחשודים כי קיימו יחסי מין עם קטינות, הגיעו להיחקר במשטרה, כאשר החשד נגדם הוא על עבירה של בעילה אסורה בהסכמה: קיום יחסי מין עם נערה בגילאי 16-14, שדינה חמש שנות מאסר. הכדורגלנים עזבו בשעות הערב את המתחם, בתום כארבע שעות חקירה, ושוחררו ללא תנאים מגבילים.

גם אחת מהנערות המעורבות בפרשה הגיעה לתת את עדותה. הנערה השנייה הייתה אמורה לגשת היום גם היא ולמסור את עדותה, אך לא הייתה מסוגלת לכך וסוכם איתה שתגיע בזמנה, בימים הקרובים. עורך דינה ששי גז מסר: "הקטינה עוברת ימים נוראים. הן בשל הניצול שעברה והן בגלל השיימינג ברשתות החברתיות. ניתן בשלב זה למשטרה לבצע את עבודה ללא רעשי רקע".

עוד נודע כי אחד החדשות שייבדקו במסגרת החקירה של שחקני מכבי תל אביב, מעבר לבעילת קטינה בסכמה, הוא האם הם הגישו לקטינה משקה אלכוהולי, והאם הוא השפיע עליהן. במקביל, אחת הקטינות טענה הערב אצל אדוה דדון מחדשות 12 כי "אני מבינה שנוצלתי. מרגישה מאוד מושפלת, העבירו אותי מיד ליד. אף ילדה בגילי לא מתכננת להיכנס לסיטואציה שבתוך זמן קצר, זה מה שקורה מסביבה". בהודעה מטעם המשטרה נכתב: "כידוע, בימ"ש השלום בראשל"צ הוציא צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה וכל פרט העלול לזהות את החשודים וכל פרט העלול לזהות את הקטינות. בימים האחרונים מופצים ברשתות החברתיות חומרים רבים הנחזים כקשורים לחקירה. אין בכוונתנו להתייחס בשלב זה לדברים עד לבירור העובדות בתיק ועד להסרת צו איסור הפרסום בנדון".


(באדיבות מכבי תל אביב)

בחזרה למשחק. ניצחון יקרב את האלופה להבטחה רשמית של תואר האליפות השני ברציפות, שכן הפער ממכבי חיפה השנייה יגדל ל-14 נקודות בזמן שיישארו בקופה עוד 18 בלבד. המאמן ולדימיר איביץ' דיבר במסיבת העיתונאים לקראת המפגש מול הדרומיים והתייחס לסערה האחרונה סביב המועדון: "זה לא היה שבוע שקט. לעיתים יש תקופות שבהן יש בעיות. אנחנו מועדון כדורגל מקצועני, אנחנו רוצים לחשוב על כדורגל ועל העבודה שלנו. יש דברים שלא בשליטתנו, אנחנו מתכוננים למשחקים, עובדים קשה ורוצים לתת את הטוב ביותר שלנו בכל אימון ובכל משחק – ונמשיך לעשות את זה".

כיצד הפרשה השפיעה על ההכנות: "אנחנו מקצוענים. עם השחקנים שיש לנו אנחנו רוצים להכין את הדברים הטובים ביותר שניתן לקראת המשחק על מנת לנצח. היה לנו שבוע שלם. זו הפעם האחרונה העונה בה אנחנו יכולים לעבוד במשך תקופה כזו ללא משחקים באמצע. כעת הקצב יהיה קשוח, שבעה משחקים עד לסיום העונה. כמובן שהלו"ז הזה יהיה דומה עבור כל הקבוצות".

על העובדה שב"ש מגיעה אחרי ששיחקה באמצע השבוע 120 דקות במסגרת הגביע: "אלה דברים שיכולים להשפיע רק בצורה חיובית כשאתה עובר שלב בגביע. אנחנו מתרכזים בעצמנו ובמה שאנחנו רוצים לעשות. אם אנחנו רוצים לנצח אנחנו חייבים להיות מרוכזים מהשנייה הראשונה, לא כמו במשחק האחרון, כשהתחלנו לשחק רק במחצית השנייה. אנחנו יודעים שכל הקבוצות בפלייאוף חזקות, כל משחק הוא כמו דרבי ואם אתה רוצה לנצח אתה חייב להיות מרוכז מהשנייה הראשונה".

 
"ב"ש קבוצה טובה עם שחקנים טובים ומאמן טוב", הוסיף הסרבי. "אף פעם לא קל נגדם. נראה מה יהיה מחר. הקבוצה הטובה יותר תנצח את המשחק. כולם מצפים לראות כדורגל טוב, בטוח ששתי הקבוצות יתנו את המקסימום כדי לנצח במשחק".

הבלם שחר פיבן הוסיף: "אין ספק שעברנו שבוע לא שגרתי, בטח לנו למכבי ת"א ולא לאף מועדון כדורגל. אנחנו בתור ספורטאים צריכים לשים בצד את הדברים האלה ולהתרכז בצד המקצועי. יש לנו את המטרות שלנו ואנחנו רוצים להשיג אותם כמה שיותר מהר. זה המקצוע שבחרנו, אנחנו צריכים לדעת לעשות את ההפרדה".

לקראת ב"ש: "ב"ש היא יריבה שהרבה שנים רודפת אחרינו ומועדון גדול שלא נותן לנו אף פעם לנצח בקלות. אנחנו מחכים בקוצר רוח למשחק כדי להוכיח שאנחנו הקבוצה הטובה בארץ. משחקים כאלה הם כיף גדול, כולם מחכים לזה, גם האוהדים, במיוחד במצב הבעייתי שיש עכשיו במדינה. ננסה לשמח את הקהל שלנו".

המשחקים האחרונים והיריבות בפלייאוף: "במשחק האחרון מול בית"ר ירושלים היינו פחות טובים, אבל ידענו לא לספוג ולצאת עם נקודה. מכבי חיפה קבוצה מעולה, אבל אנחנו לא מסתכלים עליה. אנחנו רוצים להשיג את התוצאות שאנחנו שואפים אליהן. אף משחק בפלייאוף העליון לא קל. במצב שגרתי אלה משחקים הכי מסוקרים בין הקבוצות הכי טובות ויש בהם 30 אלף צופים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי