עו"ד גז המייצג את אחת הקטינות: "אין שום התכתבות, הכל נעשה עם הבחורה השנייה"

מתחם האימונים מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | ספורט1

הפרקליט כעס על הדיווח שהתיק עומד להיסגר: "פרסום שערורייתי, 50% ממנו עדיין לא נחקר. הילדה קורבן כמה פעמים - בניצול שעברה ובעליהום שהיא עוברת. רואים שהיא קטנה"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

פרשת הקטינות ממשיכה למקד את כל תשומת הלב בכדורגל הישראלי. כזכור, שני שחקני מכבי תל אביב הואשמו בכך שקיימו יחסי מיון עם צעירות. עורך הדין ששי גז, המייצג את אחת הקטינות, התייחס שוב הבוקר (שלישי) בתכנית של ענת דוידוב וגולן יוכפז ברדיו 103FM לפרסומים לפיהם התיק עומד להיסגר, וטען כי מדובר ב"פרסום שערורייתי, 50% מהתיק עוד לא נחקר". יש לציין שזמן קצר לאחר הראיון של גז, הגיעה הנערה למתן עדות במשטרה.

גז אמר בפתח דבריו: "הבוקר הבחורה הולכת להגיש תלונה, איך היא אמורה להרגיש כל הלילה והבוקר שהיא הולכת להגיש תלונה, כשהתיק כבר נסגר? אתה מכיר תיק שהחקירה עוד לא התחילה או שהיא באמצע והתיק לפתע נסגר? מהי היעילות הזאת פתאום? פתאום נהיו יעילים כל כך? הנערה שאני מייצג לא התכתבה איתם, לא הייתה הצגת תעודת זהות, ויותר לא אומר מילה על החקירה, כי אני, בניגוד לכולם, לא רוצה לשבש את החקירה".

אתה מדבר איתה ועם המשפחה שלה וכששומעים את ההחלטה שהמשטרה הדליפה, מה חושבת הילדה?
"הילדה הזאת היא קורבן, ואת זה צריך לומר, כמה פעמים. בפעם הראשונה במעשה עצמו – מה זה חשוב אם יוכיחו עבירה או לא? מי שחושב ששתי נערות בנות 15 הולכות לאירוע ותוך חצי שעה יוצאות עם תוצאה כזאת של לשכב עם שניים… זה סוג של ניצול – נרצה או לא נרצה. מחוץ לעניין הפלילי, זה סוג של ניצול. היא כיפה אדומה בסיפור, היא לא הזאב ואת זה צריך להזכיר לאלה שמשמיצים אותה. אתמול האוהדים צעקו לה והקניטו אותה, שולחים לה הודעות. לכולנו יש בנות כאלה, יש אחיות כאלה, מה זאת ההתקפה הזאת?".

מתחם האימונים של מכבי תל אביב (אבשלום שושני)

על כך שיחזרו למגרש: 
"אני בדרך כלל מייצג את החשודים לא את הקורבנות, את הזאבים. אבל מקרה כזה? נכנסה אליי ילדה, לא חשוב מה יהיה בסוף, אני אומר שהיא לא משקרת ולא התכתבה איתם, אבל הכי חשוב – נכנסה ילדה ששאלתי אותה איפה האחות שלך? היא ממש נראית ילדה, ואם מסתכלים עליה, תאמינו לי לא חשוב בכלל מה הייתה אומרת – אתה רואה ילדה קטנה". 

גולן:  אתה אומר שהיא נראתה ילדה קטנה? חשבת שזו אחותה הקטנה של המתלוננת?
"היא ילדה קטנה, היא ממוטטת, ילדה ביישנית, לא יוצאת מהבית, לא הולכת ללימודים. ילדה מצטיינת בלימודים, קיבלה עכשיו הצטיינות מחוזית ועושה את הכול. ילדה שכמו כולנו רואה טלוויזיה, מעריצה את ההוא ומעריצה את זה,  בלי כלים עדיין להילחם בחיים. לבוא ולהיות פה, להיות הקורבן פה בסיפור ואחרי זה היא עוד עוברת את כל השבועיים, הקשים האלה: היא לא אוכלת, היא לא ישנה, מפחדת ללכת, כל הודעה בוואטספ מקפיצה אותה. פוחדת".

האם היא מרגישה מאוימת?
"בהחלט, לכן נרתמתי לעזור לה, שידעו כל אלה ששולחים לה וואטספים – 'רבותיי, זה יכול להיגמר בתיק פלילי. לא מאיימים על ילדה קטנה'".

 
(ספורט1)
מה מאיימים?
"זה מתחיל מהשמצות, קללות. כמו במגרש, ממש ככה, וממשיך באיומים חמורים. לא אחזור עליהם כדי לתת 'רעיונות' לאחרים. איומים במוות, איומים אחרים. אם אני מאיים עליך בטלפון – אני הולך לבית סוהר, אם אני שולח וואטספים אתה כמעט לא תיחקר בחיים שלך. זו אחת הבעיות, חבל שהמשטרה לא פותחת בחקירה ומעמידה לדין אדם שמאיים בוואטספ. אני לא רוצה להוסיף על האיומים וההשמצות. אנשים לא מבינים מה זה המצב שילדה קטנה שמרגישה גם ככה מאוד מנוצלת עוד סופגת השפלות".

האם לאור כל מצבה הנפשי היא מסוגלת לעמוד במתן העדות?
"כן, היא מסוגלת לכך. היא דחתה את זה אתמול- שלשום להיום, והיא תעמוד בזה. היא במצב קשה אבל חלק מהפסיכולוגים יגידו שדווקא להעיד זה חלק מהטיפול. אני לא יודע אם זה נכון או לא, לא בטוח שזה נכון, אבל היא צריכה לעבור את זה".

ניסית לברר איך כל הסיפור התגלגל?
"לא נכנס לזה, אני בניגוד לכולם לא אעשה ספין שיהרוס את החקירה, שהתיק נסגר או נפתח כדי להרוס חקירה. אני עו"ד ותיק ומנוסה, אתן למשטרה לעשות את שלה ונגיע לתוצאות אמת. חקירה לא עושים בתקשורת, נהיה לפתע נוהל חדש ולא נכון שמשפטים עושים בתקשורת וחקירות פתאום גם נעשות בתקשורת – לא. יש משטרה, יש בתי משפט, ושם ניתן להם לעשות את הדברים".


עו"ד ששי גז (פלאש 90)

האם הנערות חברות?
"זה שאלה שאני לא יכולה לענות ולא רוצה לענות. אני לא חושב שהאירוע הזה פגע בחברות, אולי אפילו מאחד כי שתיהן קורבנות קשים אבל אני לא יודע את התשובה".

מי השפיע על מי?
"אלה שאלות שההורים יצטרכו לשאול את עצמם. אני עו"ד, אני מתרכז באירוע של עכשיו".

גז סיכם: "אין שום הודעת SMS בינה לבין המעורבים, שום התכתבות ושום תעודת זהות. כל הדבר נעשה עם הבחורה השנייה ולכן התפלאתי שהתיק שעוד לא נחקר כבר נסגר. ההורים ממוטים לגמרי, תמיד שומעים אירועים כאלה וחושבים שמדובר במשפחות קשות יום. משרד החינוך יצטרך לעשות שעות נוספות על התיקים הללו, להזהיר יותר, ללמד יותר. אני חושב שחוץ מהמישור הפלילי שגם חמור בעיני, הם יצטרכו עוד לשאול את עצמם עוד הרבה שאלות. אי אפשר לבקר את ההורים".

עוד באותו נושא: פרשת הקטינות, ששי גז

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי