"גולדהאר? צעד חכם, הוא מצפה ליותר ולא מוכן שהם ישחקו אצלו"

מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

מירב לפידות, דוברת המשטרה לשעבר, התייחסה להתנהלות של מכבי ת"א בפרשה: "אמירה חזקה וראויה". על החקירה: "קשה לי לראות תרחיש שהיא תסתיים ללא כלום, זה יהיה מוזר"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

פרשת הכדורגלנים והקטינות לא יורדת מסדר היום וממשיכה להסתעף. מירב לפידות, לשעבר דוברת המשטרה, דיברה בתכנית הספורט של 103FM, הביעה את עמדה בנושא וניסתה לעשות סדר: "המשטרה רגילה לרעשי רקע, זה לא אירוע ראשון בפרופיל תקשורתי וציבורי גבוה. ימ"ר מרכז מובילה חקירה מאוד דיסקרטית, אנחנו לא רואים תמונות של החשודים בדרך לחקירה או בכניסה למשטרה, וגם לא אמירות והדלפות לגבי הבנות. יש להן עורכי דין, ראיתי שאמא של אחת הבנות כתבה איזה פוסט. הילדה, מה לעשות, יוצאת מחקיה ומספרת לאבא ואמא מה עבר עליה וכמובן לעורכי דינה, אז כבר אתה מוצא שלכל אחד מהם יש כבר כל כך הרבה אנשים מסביבו ואפשר להבין מאיפה דברים בכל זאת יוצאים".

התנהלותה של מכבי תל אביב: "אנחנו מסתכלים על מועדון שהוא מותג וזה לחלוטין פוגע בערך שלו. ככל שתקדים להתנתק מהאירוע הזה ולשים אותו בצד, ובנושא הזה גולדהאר כנראה עשה צעד חכם מבחינת המועדון, להוציא אותם לחופשה ולהגיד רגע, שנייה, גם מבחינה ערכית ומוסרית זה לא מוצא חן בעיניי. זו אמירה: השחקנים שלי לא מתנהגים ככה ואני לא מחכה עד שיתברר הפן הפלילי. הוא כבר אמר את דברו. הוא לא המתין לחקירה המשטרתית. אני כמובן יכולה לקרוא ולנתח את מה שהוא עשה, לא דיברתי איתו באופן אישי. במעשה שלו הוא אמר שזה לא מעניין אותו אם זה פלילי או לא, הוא מצפה מהשחקנים ליותר ולא מוכן שהם ישחקו אצלו, גם אם כרגע עומדת לרשותם חזקת החפות. את המשבר הזה צריך לחלוק לשלושה – תקשורתי, פלילי ומוסרי-ערכי. זה אומר לכל השחקנים מימינם ומשמאלם, אם תתנהגו בצורה לא ראויה מחוץ למגרש, זה לא משנה – את הקריירה שלכם תסיימו אצלנו כי אנחנו מצפים מכם להתנהג בצורה מסוימת. את זה אני לא מקבל על המגרש שלי וזו אמירה מאוד חזקה וראויה, גם ברמה החברתית וגם ברמה הספורטיבית".

על כך שפורסם כי יש נטייה לסגור את התיק: "אני מציעה לכולם לשים לב שיש הרבה מאוד דיסאינפורמציה בתקשורת, שלא קשורה למה שקורה בחדרי החקירות. רק לפרקליטות יש סמכות לסגור כזה התיק. המשטרה יכולה לפתוח בחקירה, לא לסגור תיק. אם הייתה אמירה כזאת, היא כמובן מגיעה ממשרדי הפרקליטות, כי למשטרה אין בכלל אמירה בנושא. אני לא ממש יודעת מה קורה בתוך החקירה עצמה, אבל אני יכולה לשער שבמקרה כזה, בו יש שתי בנות שנתנו עדות במשך שעות ארוכות ושני חשודים שלא מכחישים שהאירוע קרה, אז קשה לראות תרחיש שבו החקירה תסתיים ללא כלום, זה יהיה מאוד מוזר וצריך להיות צירוף מאוד מיוחד של נסיבות כדי שייסגרו כזה תיק בלי כלום. אני לא רואה את זה קורה.

"החשודים נחקרים על בעילה אסורה בהסכמה והגשת משקה אלכוהולי לקטין. כלומר, גם ההיבט הזה נבחן ואני מניחה שהמשטרה תלך גם למקום הזה. במקום שבו יהיו ראיות לעבירה, קשה לי לראות את המשטרה, ובטח לא את ימ"ר מרכז, מעלימים עין ומדלגים על זה. יש פה אחריות כפולה. זה מזכיר לי סעיף אחר בחוק שהם לא נחקרים לגביו, הסעיף שמדבר על שימוש לרעה בכוח המשרה. אם נעשה הגבלה, זה שימוש לרעה בכוח הסלב. כשאתה כוכב כדורגל, אני חושבת שחלה עליך חובה כפולה – לא רק לציית לחוק כמו כל אזרח אחר, אלא לקחת בחשבון שאנשים שמחפשים את קרבתך, ילדה בת 15 במקרה הזה, ברור לך שזה מתוקף היותך כוכב גדול, מוכר וידוע, וחלה עליך החובה הערכית והמוסרית להתנהג באחריות ולוודא שאתה על קרקע מוצקה. כלומר, אנחנו לא מדברים על ילדה לפני גיוס. לכולנו יש אחים, ילדים, אחיינים ובסוף אתה יכול להסתכל על ילדה ולהגיד אם היא בת 15 או לפני גיוס. אתה לא צריך להיות חוקר בכיר עם יכולות מופלאות. קצת שאלות, ערכים, מוסר, ואתה עולה על זה במהרה שזה לא מקום שאתה צריך ורוצה להיות בו. זו שאלה שתעלה בחקירה, האם ניתן היה להבין די במהירות וברמה סבירה שמדובר בילדות ולא בבוגרות".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי