איביץ': "זהבי ויובאנוביץ' הם הסיבה לשיטה שבה אנחנו משחקים"

play
מאמן מכבי תל אביב, ולאדן איביץ' | אריאל שלום
יובאנוביץ' וחוזז כיכבו, מכבי תל אביב חגגה בהכנה עם 3:6 מרשים 02:42

המאמן תרגל שני מערכים עם שלושה בלמים, כאשר חוזז עשוי לפתוח מול הפועל ירושלים בגביע הטוטו כקיצוני ימני (ד', 20:00, ספורט4). תורג'מן הצעיר צפוי לקבל יותר קרדיט: "הוא יכול להילחם על מקום בהרכב", החמיא לו הסרבי שחשף בעד מי הוא במונדיאל בקטאר

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב שבה אמש (שני) סמוך לחצות לארץ אחרי מחנה בן שמונה ימים שקיימה באנטליה וכבר הערב תערוך אימון ראשון בקרית שלום. במהלך המחנה ערכה הקבוצה שני משחקי אימון בהם ניצחה והציגה יכולת טובה ביחס לחזרה מפגרה של למעלה משבוע.

המאמן ולאדן איביץ' היה מרוצה מהגישה של השחקנים ומההתאקלמות המהירה במחנה אחרי החופשה לה זכתה הקבוצה עם פתיחת המונדיאל. במהלך המחנה תירגל איביץ' מערך נוסף מלבד זה שהוא נוהג להציב מתחילת העונה, אבל גם במערך השני המשיך הסרבי להציב שלושה בלמים במרכז ההגנה. מתן חוזז נוסה כמגן ימני על כל הקו, הציג יכולת טובה ועשוי לקבל אשראי כבר מחר בגביע הטוטו מול הפועל ירושלים בעמדה הזו (רביעי, 20:00, ספורט4).

שחקני מכבי תל אביב מתן חוזז, ג'ורג'ה יובאנוביץ'
תורגל כמגן ימני במערך של 3 בלמים. חוזז עם יובאנוביץ' | אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מי שהעלה את המניות שלו במהלך המחנה הוא דור תורג'מן שלא זכה לקרדיט מתחילת העונה, אבל היה מהטובים בקבוצה ועשוי לקבל דקות מעכשיו. במידה שאיביץ' לא ישתמש בחלוץ הצעיר עד חלון ההעברות של חודש ינואר, הוא צפוי לצאת להשאלה עד סוף העונה כדי לא להתייבש עונה שלמה ללא משחקים.

במהלך המחנה סבל דרק לוקאסן מפציעה אבל לקראת סיום המחנה הוא כבר התאמן בצורה מלאה ואף שותף כמחליף בניצחון 3:6 על אדנה דמירספור. גם דן גלזר שסבל מפציעה לפני כשבועיים בגללה לא שיחק במשחק הנבחרת מול קפריסין, חזר לעצמו במהלך המחנה ופתח במשחק האחרון. אוסקר גלוך המשיך להציג יכולת גבוהה ובמכבי תל אביב בכלל לא חושבים על האפשרות שיצטרכו למכור אותו בחלון הקרוב.

במועדון רואים במשחק מחר ניסוי כלים נוסף לקראת החזרה לפעילות מלאה ורציפה. עוד לפני שובה של ליגת העל מצפה למכבי תל אביב המשחק מול אום אל פאחם בגביע המדינה ביום ראשון וכזכור יש למכבי תל אביב מספיק סיבות לחשוב היטב ולבוא ברצינות מול הקבוצה מהליגה הלאומית שהדיחה את איביץ' והשחקנים שלו מהמפעל השני בחשיבותו.

במסיבת העיתונאים סיפר איביץ' שבמונדיאל הוא בעד נבחרת פורטוגל לאור הקשר עליו הוא שומר עם פרננרדו סנטוס, שאימן אותו בעבר, ולקראת הפועל ירושלים אמר: "היו לנו תנאים מעולים במחנה באנטליה. מזג האוויר, היריבות, בתי המלון, המגרשים – הכל היה מושלם. אני לא זוכר מחנות אימון בקיץ עם תנאים כאלה, זה היה מעולה, אבל אנחנו צריכים להוכיח את עצמנו במשחקים. יש לנו 24 שחקני שדה בסגל ואני מדבר המון על כך שזה לא קל לאמן מספר כזה של שחקנים, כי ציפינו להשתתף בשלב בתים אירופי ולא עלינו. אני מעריך את כל השחקנים שעובדים קשה וזה מאוד לא קל להשאיר מישהו על הספסל או ביציע".

על הכוונה להמשיך עם שלושה בלמים בהרכב: "הסגל הזה יכול לשחק עם ארבעה שחקנים בהגנה. אני מאמין ב-4-3-3, אבל מההתחלה אמרתי שצריך להתאים את השחקנים למערך שהכל מתאים וכרגע אנחנו משחקים אחרת. כמובן שהסיבה היא שיש לנו שני חלוצים טובים כמו ערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ' וגם את דור תורג'מן שיכול להילחם על חולצת ההרכב, למה לא?".

דניאל טננבאום באימון מכבי תל אביב
מתוכנן לפתוח בגביע הטוטו. טננבאום | קובי אליהו

עוד אמר איביץ' על החזרה מפגרת המונדיאל: "ראיתי שהשחקנים נותנים את המקסימום מהיום הראשון, עובדים קשה ולא מתלוננים. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד קשה, להשתפר ואנחנו מחכים למשחקים כדי להראות שאנחנו יכולים להיות טובים יותר".

לאחר מכן שוחח עם העיתונאים גם השוער דניאל טננבאום שצפוי לפתוח מחר בין הקורות ותחילה סיפר על החזרה מהפגרה: "זה מצב קצת מוזר כי אף פעם לא הייתה הפסקה כזו, אבל כולם טובים – מאוד טובים. גם אנחנו השוערים עובדים קשה כדי שנמשיך להיות ההגנה הכי טובה בליגה ולשמור על כיוון טוב".

מעמדו כשוער מחליף לדניאל פרץ: "כל שחקן רוצה לשחק וכך גם אני. אני מחכה להזדמנות, צריך להיות מוכן ורוצה לתת את המקסימום. אני לא מרגיש חסר מזל, אלא שמה צריך לקרות, קרה. לא הכל תלוי בך, אבל מה שתלוי בי זה להיות טוב באימונים ואת זה אני עושה".

הפציעה הקשה בגב בעונה שעברה: "אף פציעה לא מגיעה בזמן טוב. זה קשה מאוד, כי אתה מרגיש טוב ופתאום אתה פצוע. זה הדבר הכי קשה לשחקן שרוצה להתאמן ולשחק ורואה את חברים שלו עושים את זה – זה יותר קשה מהפציעה עצמה שממנה בסוף מחלימים. הפציעה מאחוריי ואני מרגיש בכושר עוד יותר טוב ממה שהייתי. מחר זו הזדמנות טובה לכולנו ואני מקווה שננצח".